Auteur Topic: P7 1.0 carburateur op 1.3  (gelezen 564 keer)

Offline MaxSRD

• SCH forum member
  • **
  • P7 1.3 DX 1985
    • Toyota Starlet Subreddit
P7 1.0 carburateur op 1.3
« Gepost op: maart 04, 2019, 19:14:30 »
Hallo allemaal,
Op advies van een aantal van jullie heb ik de vacuŁm slangen van mijn 2E carburateur vervangen. Hij rijdt nu al een stuk beter, maar nog niet zoals gewenst. Is het mogelijk om een 1E carburateur op een 2E te monteren, en zo ja heb ik nog een tussenplaat of iets dergelijks nodig?

Alvast bedankt!
'85 1.3DX
'93 1.3XLi

Offline sjanbob

• SCH forum member
  • **
Re: P7 1.0 carburateur op 1.3
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2019, 19:27:55 »
Ja dat is mogelijk.
Je hebt naast de carb, de 1.0 inlaatspruitstuk, het luchtfilterhuis en een (universele) chokekabel nodig.
Tussenplaat is niet nodig.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2019, 19:53:17 »
Waar merk je aan dat hij nog niet lekker loopt?

Offline MaxSRD

• SCH forum member
  • **
  • P7 1.3 DX 1985
    • Toyota Starlet Subreddit
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2019, 20:42:22 »
Waar merk je aan dat hij nog niet lekker loopt?

Hij houdt nog steeds in, en dat voel je doordat hij het ene moment hard trekt, en het andere moment voelt het alsof je het gaspedaal een klein tijdje wat minder indrukt, terwijl dat niet zo is. Bij koude motor houdt hij zoveel in dat hij niet accelereert bij meer dan halfgas. Ik heb echter alleen de dikke matte vacuŁm slangen vervangen, niet de glimmende dunne, moeten die ook?
'85 1.3DX
'93 1.3XLi

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2019, 21:06:21 »
Ik heb evt nog wel een volledige 1e set liggen en misschien ook nog wel een choke kabel.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2019, 21:48:09 »
Als hij inhoudt dan kan het toch ook komen doordat je koude/warme lucht toevoer niet goed is? Anyone? Ik heb zelf ook een tijdje met een geopende luchtfilter kap gereden en dat ging eigenlijk heel goed totdat het erg koud werd. De originele kap er weer op en het bokken was volledig weg.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2019, 01:08:03 »
Ik heb echter alleen de dikke matte vacuŁm slangen vervangen, niet de glimmende dunne, moeten die ook?
Je kunt ze even controleren op een eventuele lekkage/breuk maar die gaan volgens mij niet zo snel lek.

En houd ie in omdat ie te weinig benzine krijgt (stilvallen) of stottert ie juist heel erg en wil ie niet op toeren komen, in dat geval krijgt ie teveel benzine, of de ontsteking is niet goed

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
  • 2E all the way
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2019, 09:51:59 »

Hij houdt nog steeds in, en dat voel je doordat hij het ene moment hard trekt, en het andere moment voelt het alsof je het gaspedaal een klein tijdje wat minder indrukt, terwijl dat niet zo is. Bij koude motor houdt hij zoveel in dat hij niet accelereert bij meer dan halfgas. Ik heb echter alleen de dikke matte vacuŁm slangen vervangen, niet de glimmende dunne, moeten die ook?

Ik heb hetzelfde probleem met mijn carb.
Nu rij ik ook op lpg, en daarbij doet het probleem zich niet voor. Niet bij koude en niet bij warme motor.
Daardoor is naar mijn mening uitgesloten dat het een vacuum probleem is; het vacuum gebeuren wordt neem ik aan ook gebruikt bij het rijden op lpg.
Kortom, de bewegende techniek in de carb is in orde.
De meest voor de hand liggende oorzaak is wat mij betreft vervuiling.
Ik merk ook dat het al aanzienlijk beter is geworden nadat ik een flesje Forte aan een kwart tank benzine heb toegevoegd.
Maar ik denk dat je voor een echt goede reiniging nog wat sterker spul nodig hebt.