Auteur Topic: stromend water achter dashboard  (gelezen 209 keer)

Offline Karlb98

• SCH forum member
  • **
stromend water achter dashboard
« Gepost op: februari 01, 2019, 11:20:26 »
Hallo iedereen,

Soms hoor ik vloeistof achter mijn dashboard stromen. Op Autoweek lees ik een verhaal van eens starlet waarvan dit uiteindelijk zijn einde is geweest. Ik denk ik vraag het toch maar even. Wat kunnen de oorzaken zijn van dit stromende geluid achter het dashboard?
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/toyota-starlet-1-3i-1996/?utm_source=newsletter&utm_campaign=newsalert&utm_medium=email Hier het verhaal van de starlet op Autoweek. ;)

Groeten

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
Re: stromend water achter dashboard
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2019, 12:01:26 »
Lucht in je koelsysteem. Dus even controleren op lekkage's
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2019, 15:19:20 »
Wat pim zegt. Even bijvullen.
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2019, 17:45:54 »
Grote kans dat er een  klein scheurtje in je koppakking zit van de cillinder naar het koelkanaal dat zijn de luchtbelletjes wat je hoort.

Is nog geen probleem met een beetje geluk kun je er nog ff mee rijden ( ik heb er nog een tijd meegereden voordat ik de pakking vernieuwd had .

En ook dat kan meevallen een koppakking kost de wereld niet maar kost ff tijd als je handig bent als eerste verdient en anders zijn hier mischien wel jongens die je willen helpen .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Karlb98

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2019, 18:35:32 »
Is het 100% dat dit de koppakking is? Dan zal ik deze maar moeten vervangen. De distributieriem moet ook dit jaar, dus dat lijkt me mooi in een keer te kunnen, niet waar?

Offline Karlb98

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: februari 01, 2019, 19:31:12 »
Zal morgen eerst eens naar de kachelradiateur kijken, verder lijkt alles wel oké. het koelvloeistof is ook heel iets afgenomen de afgelopen drie maanden zag ik net, dopje van het reservoir zat los, kan toeval zijn maar kan wellicht ook losgeraakt zijn door hoge druk erin(?).

Het lijkt dus wel op een lekkage. Volgende week eerst de apk even regelen, kunnen we er weer 14 maanden tegenaan (hoop ik).