Auteur Topic: P8 GTT Turbo - Voortgang  (gelezen 696 keer)

Offline MarianB

• SCH forum member
  • **
    • RWB-racing
P8 GTT Turbo - Voortgang
« Gepost op: december 22, 2018, 10:12:05 »
Hoi allen,

Nu ik eindelijk even tijd heb, zal ik even een update geven over mijn P8 Turbo.
Ik heb deze auto afgelopen zomer gekocht. Voornamelijk om naast de cup starlet P7 ook een straatauto te hebben voor de hobby.

Nadat in september helaas de voorklep een uitstapje had gemaakt richting vooruit en dak, is de auto inmiddels weer hersteld.
Begin deze maand had ik dan eindelijk een weekje vrij om de binnenkant iets meer naar mijn zin te maken.

Dus hoogpolig tapijt eruit gestript:

Vloertje mooi zwart gemaakt:

De accu stond achter de bijrijders stoel op een apart ingelast plaatje. Gezien de veiligheid en het oog wil ook wat, heb ik de accu naar achteren verplaatst en kabel mooi weggewerkt in de zijpanelen. Ook even een accubak gescoort waarmee hij nu aan de bodemplaat vast zit met de dorpel in het midden. Als ik nu een noodrem moet maken blijft de accu tenminste op zijn plek.

Verder heb ik nog alu panelen gemaakt om de achter zijpanelen weer dicht te hebben, nog geen goeie foto van gemaakt helaas.

Met de apk waren er twee puntjes die ik opgelost wilde hebben voor volgend jaar, het lichtbeeld van de mooie quadlights, helaas Engels.. Ik heb ze bij Headlightconversion in Rotterdam laten ombouwen naar een recht lichtbeeld :D
En de bonnetpins in de motorkap, dit waren van die uitstekende en dat mag helaas niet. Nu de motorkap toch vervangen moest worden, hebben ik er meteen van die pins in laten zetten die mooi in de motorkap verwerkt zitten. Foto volgt.

Stoeltjes er weer terug in en alvast 1 setje 'nieuwe' gordels en dan kan ik voorlopig weer even tuffen. Met nu dan toch wel het gevoel dat het meer MIJN autootje aan het worden is ;D

Er staan al weer wat ideeen voor verdere aanpassingen op mijn lijstje, maar de P7 cup moet eerst uit elkaar voor onderhoud, voor je het weet is het race seizoen weer begonnen.
1985 P7 cup 1.3 2E met dubbele Webers - race auto
1985 P7 1.3 2E project naar 1.3 2E-E
1995 P8 1.3 4E-FTE

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
Re: P8 GTT Turbo - Voortgang
« Reactie #1 Gepost op: december 22, 2018, 14:27:25 »
Goed project! Heb je meer foto's? Stond deze auto te koop van de zomer?

Offline MarianB

• SCH forum member
  • **
    • RWB-racing
« Reactie #2 Gepost op: december 22, 2018, 15:44:26 »
Klopt inderdaad, ik heb hem in juni gekocht.

« Laatst bewerkt op: december 24, 2018, 10:27:44 door MarianB »
1995 P8 1.3 4E-FTE

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: december 23, 2018, 20:40:01 »
Ik heb ook een behoorlijke poos zonder tapijt rondgereden, de beleving van het rijden is dan wel meer aanwezig ;D

Maar dat ben je al gewend van de P7 Cup natuurlijk.

Offline MarianB

• SCH forum member
  • **
    • RWB-racing
« Reactie #4 Gepost op: december 23, 2018, 21:38:52 »
Ja en het zat er ook alleen nog in de voorkant in, dus het verschil is klein. Vind het juist wel extra beleving ;D
1995 P8 1.3 4E-FTE

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: december 24, 2018, 08:15:21 »
Ik stoorde mezelf er ook niet aan, maar voor het mooie heb ik er toch maar weer een tapijtje in gelegd. (1,5 jaar zonder gereden)