Auteur Topic: Damon's [P9] 3.0  (gelezen 193 keer)

Offline Damon

• SCH forum member
  • **
Damon's [P9] 3.0
« Gepost op: november 27, 2018, 22:02:21 »
Eind juli een andere dagelijkse auto gekocht.
P7 was toch niet zo mijn ding dus die verkocht en mijn derde P9 aangeschaft.
Een P9 GLS 5deurs met 103k mijlen op de teller, ge´mporteerd uit Engeland door de vorige eigenaar.
Sommige mensen vinden het helemaal niks maar ik vind een 5 deurs echt enorm gaaf :shades:.

Auto meteen onderhoud gegeven
- Olie, ook geflusht
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Bougies
- bougiekabels
- Koelvloeistof, ook geflusht
- Kleppendeksel pakkingen, kleppendeksel ook meteen opgefrist met witte lak

Verder viel me op dat de motor aan de binnenkant er ook nog heel net uit zag, zo goed als geen aangekoekte zooi.
Motorruimte zelf grondig gereinigd met Dasty en de hogedrukspuit.

Auto kwam op Glanza veerpoten, helaas wel 3 lekke veerpoten...
Meteen maar nieuwe monroe dempers met PI 40mm verlagingsveren gekocht en er onder gestoken.
Gaf een leuk resultaat maar wel het idee dat ze iets meer dan 4cm verlagen :ermz:.

Pioneer dubbel din radio ingebouwd.
En kwam een mooi setje starlet SR velgen op mijn pad dus die ook maar aangeschaft.

Had ook nog een setje 5000k xenon liggen, dus ook maar ingebouwd.

Helaas begin oktober betrokken geraakt bij een ongeval.
Stond voor een stoplicht te wachten en kwam iemand achterin rijden omdat die zijn telefoon belangrijker vond dan mijn auto en/of de auto van zijn vader >:(.
Financieel total loss verklaard, 750 euro terug gehad omdat het stuur rechts zit en nog eens 150 euro kunnen betalen om het wrak te houden.
Wat de schade betreft, bumper mist wat lak dus moet opnieuw gespoten worden en de balk achter de bumper staat wat naar binnen waardoor de kofferbak wat moeizaam sluit dus deze moet recht getrokken worden.
Gelukkig ken ik mensen die dit voor niet al teveel geld op gaan lossen voor mij :D.

Als de schade weer hersteld is gaat de auto nog naar een poetser om hem weer als nieuw te maken!

Van het verzekeringsgeld maar wat leuke spulletjes uit Japan gekocht:
- OEM 5 deurs windowvisors, dus ook de achterste twee deuren
- OEM Crystal koplampen van de EP95
helaas nog wel onderweg.

Verder alweer meer dan 3000 mijlen op de auto gezet zonder enig probleem en dat zullen er zeker nog veel meer worden.
De zwarte P9 turbo staat nu ook in de winterstalling tot maart dus nu mag de daily ook in het weekend werken.

Toyota Starlet EP91 1.3 1998 16V Turbo
Toyota Starlet Ep91 1.3 1999 16V (UK Import)

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
Re: Damon's [P9] 3.0
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2018, 02:45:59 »
Wat een mooi ding!  :D