Auteur Topic: Sleutel verloren  (gelezen 318 keer)

Offline Jarnooh

• SCH forum member
  • **
Sleutel verloren
« Gepost op: oktober 30, 2018, 09:25:44 »
Hallo

Ik ben mijn autosleutel kwijtgeraakt. Nu heb ik nog wel mijn reservesleutel, alleen voel ik me er niet veilig bij dat mijn auto nu zo meegenomen kan worden. Wat kan ik doen? De auto voorzien van een heel nieuw slotenset of zijn er andere opties? Zie graag een reactie tegemoet! 

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
Re: Sleutel verloren
« Reactie #1 Gepost op: oktober 30, 2018, 09:38:07 »
Je kunt gewoon naar de Toyota dealer gaan. Mijn sleutel ging langzaam kapot dus ik moest ook een nieuwe. Zolang de sloten nog orgineel zijn kunnen ze gewoon een nieuwe sleutel op chassisnummer bijbestellen. Koste mij €27 voor een P7 sleutel, een P9 sleutel met startonderbreking zal duurder zijn.

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2018, 09:48:16 »
Het gaat erom dat de topic starter zich niet veilig voelt, wetende dat er een sleutel ergens rond zwerft...
je zou een stuurslot ofzoiets kunnen bevestigen, of een masa sleutel, die alleen jij weet te vinden, kunnen ze in elk geval nooit weg rijden...
Je kan ook zoals mister bean doen, gewoon hang slot op de auto maken, maar dat lijkt me erg beun
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2018, 10:26:49 »
Op die manier, daar had ik niet bij stil gestaan. Massaslot is sowieso bij oudere Starlets geen slecht idee, volgens mij kun je een P7 of P8 ook wel met een platte schroevendraaier starten als je maar hard genoeg wilt. Topic starter heeft zo te zien een P9, die zullen al veiliger zijn in dat opzicht.
Gaat het je er om dat mensen er niet in kunnen of dat de auto niet gestolen kan worden? Voor het eerste is een slotenset de enige optie, voor het tweede kan je enkel het contactslot vervangen en met een tweede sleutel doen of inderdaad een massaslot.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2018, 11:40:18 »
Enig idee waar je de sleutel bent verloren Jarnooh? het lijkt me sterk dat de eventuele vinder de juiste auto erbij vindt.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #5 Gepost op: oktober 30, 2018, 12:00:41 »
Goedkoopste optie is alle sloten vervangen voor een set met 2 sleutels, of een extern stuurslot, maar dat is echt super onhandig.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Karlb98

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: oktober 30, 2018, 15:19:27 »
je kunt je reservesleutel toch gewoon laten kopieren? mijn p9 heeft geen startblokkering en het werkt prima met een gekopieerde sleutel.

Offline Jarnooh

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: oktober 30, 2018, 15:47:54 »
Bedankt allemaal voor de opties.
Het gaat mij inderdaad om de veiligheid. En stel ik ben hem in of rondom mijn huis verloren, dan bestaat de kans dat een kwaadwillend persoon mijn Starletje meeneemt.
Morgen ga ik langs de sloop om te kijken voor een nieuwe sleutelset, dan is die alvast binnen. Dit lijkt mij de beste optie.
Dus mensen, een goede leer door deze topic; Laat je sleutels nooit ergens slingeren!!

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #8 Gepost op: oktober 30, 2018, 16:40:35 »
je kunt je reservesleutel toch gewoon laten kopieren? mijn p9 heeft geen startblokkering en het werkt prima met een gekopieerde sleutel.
Je leest niet

Bedankt allemaal voor de opties.
Het gaat mij inderdaad om de veiligheid. En stel ik ben hem in of rondom mijn huis verloren, dan bestaat de kans dat een kwaadwillend persoon mijn Starletje meeneemt.
Morgen ga ik langs de sloop om te kijken voor een nieuwe sleutelset, dan is die alvast binnen. Dit lijkt mij de beste optie.
Dus mensen, een goede leer door deze topic; Laat je sleutels nooit ergens slingeren!!

Heb je een slotenset met of zonder start onderbreker? Dikke of dunne sleutel?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #9 Gepost op: oktober 30, 2018, 19:58:27 »
De aller goedkoopste optie is een verborgen schakelaar (tuimel) tussen pulsdraad van de startmotor maken .

Als de kwaadwillende dan in jouw auto stapt en het contact omdraaid dan zal ie denken sjit het lukt niet en om de schakelaar te zoeken dat duurt te lang .

Het risico is te groot .

Zelf gemaakte beveiligingen zijn het mooist want dat begrijpen kwaadwillenden niet.
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline MzKzM

• Registered Trader
    • JDM parts blog
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2018, 10:08:24 »
Bij mijn TE71 in Zuid-Afrika haalde ik altijd de rotor uit de verdeler. Succes om hem dan nog te starten!  :D
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #11 Gepost op: november 01, 2018, 12:22:53 »
Beetje lastig om iedere keer te doen, ben je snel beu
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too