Auteur Topic: mistlamp trekhaak  (gelezen 148 keer)

Offline whitestar

• SCH forum member
  • **
mistlamp trekhaak
« Gepost op: augustus 17, 2018, 21:38:33 »
Hallo allemaal,

Vorige week kreeg ik een caravan uit 1966. Echt een heel gaaf ding uit en periode dat ze kennelijk de dissels nog wat lager hadden dan tegenwoordig, want hij hangt nogal achterover. Ik ben dan ook opzoek naar een andere zwanehals voor mijn Brink trekhaak, al zal dat officieel vast niet mogen in verband met de typegoedkeuring. Mogelijk gaan we de banden ook iets groter kiezen, dat zal ook schelen.

Klein detail is nog de aansluiting van het mistachterlicht. Ik heb inmiddels een nieuwe 7 pins stekkerdoos met mistachterlichtuits chakeling. Wat ik ervan begrijp is dat mijn caravan een mistachterlicht moet hebben en dat die bedienbaar moet zijn vanuit de auto. Wat ik ook begrijp is dat het dan aanbevelenswaardig is dat het mistachterlicht van de auto niet aangaat vanwege de hinderlijke weerschijn daarvan op de caravan. De gewenste situatie is dat zodra je de steker van de caravan in de contactdoos steekt de spanning naar de lamp van de auto wordt onderbroken.

Weet een van jullie toevallig waar ik de draad naar de mistlamp kan vinden? Loopt die vanuit de achterklep eerst ergens naar de kofferbak waar ik hem kan oppikken? Of gaat hij direct naar voren?

Hartelijk dank maar weer,

Mark

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: mistlamp trekhaak
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2018, 22:25:19 »
Als je een mistlamp hebt op je auto dan ligt de kabelboom rechts in de kofferbak(achter je paneel bekleding) hierin moet dan ook je draad mistlamp zitten.

Hier zou je deze kunnen onderbreken met de schakelaar via in de stekkerdoos. 
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline whitestar

• SCH forum member
  • **
Re: mistlamp trekhaak
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2018, 19:58:54 »
Klopt helemaal. Gisteren het paneel verwijderd. Je kunt de kabel bundel wel voelen bij de krik maar het paneel moet er echt even af om een nette verbinding te kunnen maken. De mistlamp wordt gevoed door een roodgroene draad.