Auteur Topic: Nederlandse Starlet met GT koplampen door de APK  (gelezen 250 keer)

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
Nederlandse Starlet met GT koplampen door de APK
« Gepost op: augustus 08, 2018, 18:37:15 »
Gisteren is mijn auto met GT koplampen (Mk1 en Mk2) door de APK gekomen. Ik heb ze zelf aangepast om het juiste lichtbeeld te creëren. Ik heb helaas geen foto's gemaakt tijdens het aanpassen, maar ik zal het proberen uit te leggen.

Mocht er iemand een paar lampen hebben liggen en foto's kunnen maken zou ik er met Paint wat aanwijzingen op kunnen tekenen.

Je hebt nodig:

- een Japanse set koplampen
- een Nederlandse set koplampen

Eerst moet je allebei de lampen openmaken. Dit kan met een verfföhn/opwarmen in de oven/heet water etc.. De Nederlandse lampen kan je ook open zagen aangezien ze niet meer bruikbaar zijn na dit.

Toen ik mijn GT lampen openmaakte zat er niks in. In de Nederlandse lampen zit een soort metalen buisje met 3 pootjes en een gaatje in het midden. Deze zit aan de buitenkant van de behuizing vast met 3 schroefjes. Ik heb de kopjes van deze schroefjes weg gedremeld aangezien ik geen tool had die erop paste. Nu komt het buisje los en kan je hem met een paar passende schroefjes overzetten in de GT koplamp.

Vervolgens pak je een H4 lampje. Als je die op de normale manier in de GT koplamp doet zit die niet horizontaal (of verticaal), maar een stukje gedraaid. Je moet hem zo in de lamp steken dat die horizontaal is met de lamp. Hiervoor moet je dus wat plastic wegfreesen voor de pootjes.

Het resultaat was bij mij geen strooilicht meer naar linksboven, maar een rechte lijn voor de auto.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
Re: Nederlandse Starlet met GT koplampen door de APK
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2018, 22:17:09 »
Heb de kans gehad wat foto's te maken