Auteur Topic: Starlet P8  (gelezen 801 keer)

Offline Kepatogu

• SCH forum member
  • **
Starlet P8
« Gepost op: juli 16, 2018, 20:39:14 »
Hallo allemaal,

Ik ben Jonathan, 20 jaar en kom uit Gouda.
Ik heb begin 2018 een goedkope starlet op de kop getikt, ik wilde namelijk voor zo weinig mogelijk geld een goede auto. Het is een P8 uit 1994 met momenteel ongeveer 182.000 op de teller.
Ik had voor de aankoop van m'n starlet niet heel veel met auto's maar na de aankoop van mijn racemonster ben ik redelijk snel met het autovirus besmet geraakt dat is wel te zien aan de foto's, ik ben eigenlijk vooral nog bezig met de buitenkant + interieur van de auto want motorisch enzo heb ik nog niet heel veel verstand van.
Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen op dit forum en vond het wel eens tijd om mezelf voor te stellen.
Hier zijn een aantal foto's van hoe de auto er momenteel uit ziet:

Zo te zien ben ik al aardig bezig geweest met de auto maar ik ben nog lang niet klaar :P.
Er zijn nog genoeg dingen die ik wil doen zoals:
     -Dak zwart (zitten nu heel veel vreemde roestplekken op) en daarna de witte sticker door laten lopen.
     -Dorpels zwart en EZ-lip er op (is recentelijk gelast voor de apk).
     -Misschien de zijkant zwart (mee laten lopen met de lijn van de bumpers, soort 2 tone geval) zit nog te kijken of ik het wel of niet mooi vind.
     -Electrische ramen en CV met afstandsbediening (nog niet heel veel verstand van hoe en wat, eerst maar eens setje aanschaffen) .
     -Misschien een leuke subwoofer er in om mijn 2 achter en 2 voor speakers bij te staan (ook nog niet zo veel verstand van hoe de bekabeling enzo gaat).
     -2 grote ronde uitlaten aan de achterkant 1 links 1 rechts (nog even rondneuzen of dat mogelijk is i.v.m. 2 dempers i.p.v. 1 demper).
     -Iets van een verlagingssetje.
     -Misschien ooit nog eens wat GT Turbo onderdelen zoals de lichten en een motorkap met luchthapper.
     -Misschien andere stoelen (voor wat meer weerstand als ik de bocht weer eens te hard neem ::) ).
     -De spoiler plastidippen of iets (de spoiler is van een soort rubber en ik wil hem graag mat zwart hebben, alleen ik heb gelezen dat verf en rubber geen vrienden zijn)
     -Iets doen aan de raam rubbers (Zijn nu helemaal grijs geworden, nog geen idee hoe dat het beste kan worden behandeld)
Het is een hele waslijst en moet maar zien hoeveel er van terecht komt, belangrijkste punten zijn nu dak zwart, dorpels zwart en de elektrische ruiten met CV.
Verder zijn er geen motorische problemen naast dat het er niet uit ziet, en is de motor helemaal origineel m.u.v. een open luchtfilter voor het leuke geluidje :P.

Tot zover mijn spreekbeurt over mijn starlet :P
Nogmaals ik ben nog een verse autofanaat en zal hier en daar nog wel wat vragen hebben.

Groetjes,

Jonathan

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Starlet P8
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2018, 21:19:06 »
welkom, ziet er best geinig uit zo, maar maak het niet te druk (persoonlijke mening)

2tone zal hem wel goed staan denk ik, de bumpers springen er nu behoorlijk uit.

De rubber spoiler krijg je weer mooi zwart met wat olie op een sponsje, goed inwrijven en niet te veel, doe ik ook regelmatig, blijft ie best lang mooi van.
Raamrubbers krijg je wat netter door ze af en toe met wat siliconen spray (of gekookte lijnolie) te behandelen, eerst op een sponsje spuiten is dan het makkelijkst.
Lijnolie kan je op een doekje doen en dan goed uitpoetsen, anders blijf het lang plakken.

Zelf heb ik de raamrubbers mat zwart gespoten, zit er nu al twee jaar op, eerst goed schoonmaken met een schuursponsje oid

Succes ermee  :)
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2018, 21:38:46 door Patrix »

Offline Kepatogu

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2018, 22:04:51 »
Met olie bedoel je gewoon motorolie neem ik aan?
En ik had ergens gelezen dat als je de raamrubbers spuit dat je dan gescheurde lak krijgt?
Misschien een speciale verf gebruikt?

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2018, 07:53:57 »
Ja ik heb daar afgewerkte motorolie voor gebruikt, wel zo min mogelijk anders wordt het zooitje op de achteruit na een fikse regenbui ;D
De raamrubbers heb ik gewoon met matzwart van de Action gespoten, ik dacht ook dat het niet goed zou gaan, maar het blijft prima zitten.

Offline Kepatogu

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2018, 08:20:31 »
Oh okee, thanks, dan ga ik dat vandaag maar eens proberen.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2018, 09:18:02 »
Niet te veel olie op één plek doen, het zuigt er meteen in namelijk, sponsje goed verzadigen en dan goed uitwrijven

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2018, 09:42:14 »
Welkom :D

Buitenkant ziet er goed uit, ik ben van plan mn auto ook 2-tone te spuiten rood en zwart :)
'91 Si
'88 P7 1.0

Offline R.middel

• SCH forum member
  • **
  • P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2018, 10:00:15 »
Ziet er grappig uit, misschien een beetje verlagen/andere velgen. En met de uitlaat gaat het waarschijnlijk niet lukken omdat je reservewielbak dan in de weg komt zitten.
P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte