Auteur Topic: Whitestar wordt Greystar  (gelezen 294 keer)

Offline whitestar

• SCH forum member
  • **
Whitestar wordt Greystar
« Gepost op: juli 01, 2018, 12:13:38 »
Hallo allemaal,

Door de aanhoudende problemen tijdens stationair rijden heb ik besloten een andere starlet te kopen. Namelijk die van Ruuddp, dus nu heb ik een grijze met de helft van het aantal kilometers (123.000)  en een verse distributieriem. Er waren wat probleempjes, o.a. een lek kleppendeksel en nog zo wat maar dat heb ik inmiddels allemaal opgelost. Deze is een stukje minder roestig en het interieur is nog erg netjes. Dus ik kan er weer even tegenaan. http://starlet-forum.nl/index.php?topic=24692.0

Eigenlijk heb ik alleen nog maar een paar kosmetische problemen zoals een vrij lelijke motorkap (grijs metallic, anyone?) en een roestplek aan de onderkant van het linkervoorscherm.

De auto hád startproblemen maar volgens Ruud was dat inmiddels allemaal opgelost. Nieuwe rotor en verdelerkap, nieuwe bougies en een vrij verse accu. Toch pakt hij net iets later op dan mijn vorige.

Daarover nog een leuk verhaal. Die is gekocht door een enthousiaste jongeman wiens vader ook al 20 jaar een starlet heeft. Hijzelf heeft er ook een en de witte is voor zijn broer. Ik heb hem voor net iets meer dan de sloopprijs verkocht en hij was al weg voordat de advertentie hier door de moderator was goedgekeurd :) ;D
Ik denk dat hij de storing makkelijk kan oplossen door de auto's naast elkaar te zetten en net zolang onderdelen uit te wisselen totdat het probleem verholpen is. Zelf had ik dat ook wel willen en kunnen doen als ik er de tijd voor genomen had. Maar het liep even anders. Toch ben ik erg blij dat de witte nog weer een kans krijgt. Ik krijg tenminste erg enthousiaste berichten van de nieuwe eigenaar. Grappig genoeg lijkt de storing zelfs helemaal verdwenen. Dat is toch wel sterk!

Nog even een sterk verhaal: ik ben gewend mijn verzekeringspremie per jaar te betalen. Toen ik mijn grijze ging kopen heb ik gebeld met de verzekering en ik bleek 14 dagen twee auto's op een polis te mogen hebben. Het enige wat ik hoefde te doen was de meldcode mailen. Ik kocht de auto namelijk 's avonds. De volgende dag kreeg ik een mailtje dat het allemaal in orde was maar dat ze het wel beschouwden als een nieuwe verzekering. De jaarpremie moest iets aangepast worden. En hoeveel? Van 133 euro per jaar zou die stijgen naar 331 euro. Zelfde cijfers zelfde auto, zelfde aantal schadevrije jaren, maar toch een heel ander bedrag!.

Ik heb mijn heil dus maar elders gezocht al kon ik nergens meer zó voordelig terecht als ik gewend was.

Hoe dan ook, starlet rijden is tot nu toe erg goedkoop geweest. Het verschil tussen aanschaf en verkoop was ongeveer 600 euro in 6 jaar tijd. Daar worden we blij van!
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2018, 12:20:34 door whitestar »