Auteur Topic: Benzine vlotter kapot.  (gelezen 201 keer)

Offline EP70FAN

• SCH forum member
  • **
  • Toyota Freak
Benzine vlotter kapot.
« Gepost op: juni 02, 2018, 10:21:37 »
Zoals het onderwerp al aangeeft de benzine vlotter van mij P8 is waarschijnlijk kapot, hij geeft altijd aan dat hij vol is. ( Harstikke leuk gratis benzine :P)

Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Hoe vervang je zo iets. En waar moet je mee beginnen.

Offline Veening

• SCH forum member
  • **
Re: Benzine vlotter kapot.
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2018, 11:20:33 »
Ik heb eenzelfde probleem in mijn P7 gehad toen ik hem kocht. Bij mij was het dat de vlotter echt vast was komen te zitten en niet meer omlaag ging met het brandstofniveau. Uit elkaar halen, schoonmaken en weer assembleren heeft het probleem toen opgelost.

Als je een 2E met carburateur hebt zal de constructie waarschijnlijk heel vergelijkbaar zijn met de P7, de vlotter is dan te bereiken door het zitvlak van de achterbank weg te halen.
Bij de 2E-E zal de constructie van de tank iets anders zijn omdat er een brandstofpomp in zit maar waarschijnlijk zit de vlotter nog steeds op vergelijkbare plaats.

Dit is de constructie van de P7 tank volgens mijn boekje, hopelijk heb je er iets aan bij je zoektocht in de P8.

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
Re: Benzine vlotter kapot.
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2018, 13:41:37 »
Bij een p8 met 2e-e zit die ook gewoon onder de achterbank. Als die altijd vol aangeeft, zal die waarschijnlijk vast zitten inderdaad. Beetje roestvorming ofzo.
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)