Auteur Topic: [P9] Freek z'n Starlet  (gelezen 207 keer)

Offline freekdejager

[P9] Freek z'n Starlet
« Gepost op: mei 15, 2018, 18:53:40 »
Hallo allen,

Allereerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Freek, 22 jaar oud, ik woon in de provincie Groningen en studeer HBO werktuigbouwkunde.
Sinds 7 januari in bezit van een Starlet P9 uit 1996. In eerste instantie bedoeld als een simpele betrouwbare auto om op en neer mee naar stage te rijden, maar begin zo langzamerhand echt verkocht te raken aan het bakkie :)
Ben altijd al enorm gek van auto's geweest en dit is mijn derde. Hiervoor had ik een Volvo 480 2.0 ES, een super gave auto maar ik kon 't niet meer bolwerken qua reparaties en onderhoud, geen wonder dat je ze nooit meer ziet. ;)

Echt een hate it or love it auto, en iets heel anders dan een starlet, maar wou hem toch even delen. Als het niet mag verwijder ik hem weer.

Enfin, nu over naar de starlet.
Gekocht van de eerste eigenaresse, oudere vrouw, je kent het wel.
Kort na aanschaf:

Direct een paar dingetjes aan gedaan, allereerst de wieldoppen in de eerste de beste container gegooid  :P
Allereerst eens flink in de wax gezet.

Dit had een heel goed effect, de auto staat nog heel goed in de lak!
Vervolgens heb ik een bumperlip gemaakt (die er nu weer even af is, moet nog wat finetunen) en een setje 15 inch lichtmetaal opgesprokkeld.

Daarna heb ik de wielkasten achter wat liefde gegeven, de enige plaats waar ook maar iets van roest te vinden was, heel lichte vliegroest op de wielrand, kaal geborsteld en met zinkspray en bodemcoating behandeld.
Die gaat weer 22 jaar zonder problemen mee :)

Dit weekend heb ik een grote beurt gegeven, olie + filter, koelvloeistof, distributieriem + rollen, waterpomp en de multiriemen zijn vervangen, de motor loopt echt als een zonnetje en brengt me altijd overal heen.
Verder heb ik de stootstrips van de deuren verwijderd omdat ik de rare druppelvormen echt heel lelijk vindt. Ik vind het zelf een flinke verbetering.

En een foto van het interieur, ik heb de stoelen uit elkaar gehaald en de rugleuning van de passagiersstoel en de bestuurdersstoel omgewisseld zodat ik weer zelf een goede stoel heb, nu nog eens een nette passagiersstoel en ik heb het interieur weer perfect. Heb er een ander pookknopje opgezet, de stoelen er uit gehaald, alles schoongemaakt en nieuwe matten geplaatst.

Verdere plannen:
-Een subtiele achterspoiler
-Wegligging verbeteren door onder andere stabilisator achter, betere dempers en veren, strutbars, tie-bars, enz. Toekomstmuziek
-5EFE swap, voor net dat beetje extra zonder in te leveren op verbruik en betrouwbaarheid, en zonder dat het heel veel geld hoeft te kosten
-Tellerbak met toerenteller, deze mis ik wel
-Andere stoelen, met een wat lagere zit. Ik zit nu met mijn hoofd tegen het plafond vanwege mijn lengte.

Zo, dit was al een heel verhaal, laat maar een reactie achter :)

Groetjes,
Freek

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
Re: [P9] Freek z'n Starlet
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2018, 18:58:22 »
Welkom! Keurig auto. Strak gedaan en leuke plannen!
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Donor)
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2018, 19:07:27 »
Welkom, strak wagentje en er wordt goed voor gezorgd

Offline RickBlueStarlet

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2018, 19:59:30 »
Gaaf ding!
Hier op de sloop staat vgm een starlet in dezelfde kleur mét achterspoiler. Ik kan er een foto van maken als je interesse hebt.

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2018, 21:27:40 »
Die oude Volvo's vind ik ook super leuk eruit zien. Goed bezig met je Toyota.

Offline freekdejager

« Reactie #5 Gepost op: mei 16, 2018, 10:11:21 »
Gaaf ding!
Hier op de sloop staat vgm een starlet in dezelfde kleur mét achterspoiler. Ik kan er een foto van maken als je interesse hebt.
Dat mag altijd Rick!

Bedankt voor de reacties allemaal, altijd leuk zo'n warm welkom.
Heb nog wel een tweetal vraagjes waar ik zo snel het antwoord niet op kan vinden,
 - Kan ik gewoon op de sloop/marktplaats whatever een tellerbak met toerenteller kopen en die aansluiten, of moet er dan iets met de bedrading gebeuren?
- Passen Paseo GT stoelen 1 op 1, en hebben deze een lagere zit dan de standaard starlet stoelen?

Groetjes,
Freek

Offline RickBlueStarlet

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: mei 16, 2018, 21:03:01 »
Heb effe gekeken maar het was een paarse met spoiler. Helaas!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2018, 21:56:23 »
Spuitbus...

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2018, 10:16:03 »
Paseo stoelen passen 1 op 1
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)