Auteur Topic: Afslaan bij warm weer  (gelezen 502 keer)

Offline erwinlinker

Afslaan bij warm weer
« Gepost op: mei 08, 2018, 08:45:49 »
Hoi,

Een tijdje geleden heb ik de volgende onderdelen vervangen van mijn STARLET 1.3I AUT.-U9 uit 1992.
  • Bougies
  • Rotor
  • verdelerkap

Toen het weer nog koud was liep de motor prima, sinds gisteren is dat anders. Gisteren toen ik naar huis reed van mijn werk sloeg de motor af en was moeilijk weer te starten, na een tijdje proberen, starte de auto en liep deze weer goed. Voor mijn gevoel was het dat de motor nog niet warm was en dat de choke er te vroeg vanaf ging, waardoor de motor laag stationair liep en afsloeg. Het koste dus ook enige moeite om hem weer te starten. Ben in de avond nog weg geweest met de auto en toen had ik exact hetzelfde. Als de motor eenmaal "echt" warm is blijft deze prima lopen, misschien wel iets te hard stationair.

Iemand een idee wat dit kan zijn, dacht zelf aan de thermostaat van de motor..

Alvast bedankt voor de reactie.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: Afslaan bij warm weer
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2018, 11:48:40 »
Ruikt de auto rijk ofwel naar benzine ? ( verzuipen zeg maar)

Controleer dan je koude startsensor eens, deze is van de 5e injector ( in het gasklephuis) koudestartverrijkin g .

Deze zit naast je thermostaathuis voorkant 3 draadssensor .

Koppel deze eens los als je hem gestart hebt een rij dan eens een blokje om .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Karlb98

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2018, 07:56:55 »
heb iets dergelijks bij een audi a3 uit 1999 gehad, ook met een koude motor sloeg hij af (vooral bij het intrappen van de koppeling). Het stationair toerental was 7 rpm, normaal was dit 9rpm dus ook iets lager. Toen bleek het het gasklephuis te zijn wat vervuild was. Deze helemaal schoongemaakt met remreiniger en het was verholpen.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2018, 18:26:40 »
Gasklepvervuiling hebben de starletjes geen last van wel  moderne auto's met egr kleppen .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Karlb98

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2018, 13:00:18 »
heb laatst wel wat zwarte aanslag eruit gepoetst, inderdaad geen dikke laag o.i.d. had geen effect, voelde wel beter ;)

Offline erwinlinker

« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2018, 12:14:44 »
Ondertussen heb ik de starlet bij een lokale garage gehad, er bleken een paar kleppen vast te zitten. De kleppen lopen nu allemaal weer vrij en zijn weer goed ingesteld. Autootje loopt 100% beter :-).

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2018, 14:49:14 »
Welke kleppen?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)