Auteur Topic: corolla inlaat before and after  (gelezen 1039 keer)

Offline Stragenmitsuko

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 50
corolla inlaat before and after
« Gepost op: mei 03, 2018, 21:35:32 »
Wel , ik lees op diverse forums veel over de corolla inlaat en de
10Pk die dat zou opleveren .
En eerlijk gezegd , mijn buikgevoel vertelt me dat het eerder nonsens is en wishfull thinking .

Ik ben m'n P9 op lpg aan het ombouwen , en ik heb behoorlijk wat problemen .
Vooral plaatsgebrek , daarover meer in het lpg topic dat ik in projecten heb gestart .

Dus , toch maar op de sloop  zo'n corolla inlaat gehaald , hopend daar meer plaats
te  hebben om lpg injectoren bij te plaatsen .
En dat Pk verhaal moest zo eens waar zijn he ....
Corolla inlaat 100€ voor moeten geven , veel te duur naar m'n zin maar goed , tijdsgebrek enz .

Ik heb nog een G-tech RR uit m'n megasquirt dagen .
Daarmee kan je dyno plots maken . Niet zo nauwkeurig als een echte dyno , maar toch
beter dan de achterzak dyno .

Het resultaat is verbluffend .  :o Meer dan verbluffend .
Ik heb 9PK winst . Enkel en alleen met die inlaat .
Er is verder niets gewijzigd aan de auto .
Dat is meer dan 10% vermogentoename .

De zwarte en de rode lijn zijn met de originele inlaat , de andere twee met de corolla inlaat .
Ik heb een tiental runs gedaan met beide inlaten , en de meest representatieve samen op
een dyno kaart gezet .

Absolute waardes  had ik eerst 65Pk , en met de andere inlaat 74 PK
Absoluut zegt niet veel hoor , want het gaat via het gewicht van de wagen en zo , en
dat heb ik moeten schatten . Ook rijweerstand , wind , helling van de weg etc beinvloeden de resultaten .
Maar om te vergelijken is het geweldig .
En het verschil tussen de twee is onmiskenbaar .

Ik post morgen nog enkele foto's van de ombouw .
Het is niet 100% bolt on , maar het komt aardig in de buurt .

Pat






« Laatst bewerkt op: mei 03, 2018, 21:43:40 door Stragenmitsuko »

Offline JZ

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 59
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2018, 21:41:44 »
Leuk! Heeft de Starlet niet origineel 75 PK? Je hebt je verloren pk's weer terug!  ::)

Offline Stragenmitsuko

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 50
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2018, 22:50:50 »
Ja maar die 75 originele Pk's  dat zijn din pk's.
Vermogen aan het vliegwiel , geen rekening houdend met verliezen in
transmissie , lagers , cardans rijweerstand enz . Vandaar dat de gtech meting lager is
dan het opgegeven vermogen . Het is vooral interessant omdat je vergelijkingen kan maken .

Volgende stap is heel dat motortje eens tot in de puntjes afstellen , propere olie , nieuwe boegies
injectoren reinigen etc .
Waarschijnlijk brengt dat ook nog enkele van de dode paardjes terug tot leven .

Ik ga ook eens uit nieuwschierigheid de compressie meten .







Offline JZ

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 59
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2018, 21:32:53 »
Keep us posted!

Offline Stragenmitsuko

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 50
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #4 Gepost op: mei 18, 2018, 09:09:46 »
Will do  :D

Nog even een woordje over het vervangen van dat spruitstuk .
Ik lees overal dat het plug and play is , en dat je enkel een langer vacuumslangetje nodig hebt
naar de mapsensor toe .

Eerlijk gezegd , bij mij was dat niet het geval .
1) Achterop het inlaatspruitsuk zit een massa aansluiting . Oa van de toerenstabilisatie .
Die moet je verlengen en een groter oog aan zetten .
2) De achterste steun past niet . Ik heb iets moeten fabriceren , een soort van tussensteun zeg maar .
3) De voorste steun past ook niet . Die heb ik doorgezaagd en terug aan mekaar gelast .
4) De vacuumaansluiting zoals gezegd .
5) De aansluiting van de remservo kan gebruikt worden , maar maakt een nogal rare kronkel .
6) De gaskabel vraagt ook enige creativiteit .


Niets van dat alles is een probleem , en ik neem aan als je de corolla inlaat zelf kan uitbouwen dat
de nodige passende steuntjes er bij zitten . Ik had enkel een losse inlaat zonder iets erbij .
En zelfs zonder steuntjes zal die inlaat ook niet gaan wandelen .

Foto laat het aangepaste voorste steuntje zien .
Onderaan doorgezaagd , 25mm er tussen uit en terug aan mekaar gelast .
De twee "oren" zijn extra , die hebben niets met de corolla inlaatte maken .
Dat zijn steuntjes voor lpg injectoren .



Offline BiToneStarlet

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 14
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2018, 17:02:08 »
Leuk dat je ook een meting hebt gedaan. Ik heb wel eens eerder dingen gelezen over de Corolla inlaat. Het schijnt dat deze bij lager toerental juist iets minder koppel geeft.
De grafiek voor de originele inlaat lijkt pas te beginnen bij 2300 toeren of zie ik dat verkeerd? Hij geeft wel leuk wat extra in het hoge toerental. Alleen zou het voor het dagelijkse ritten wel een verbetering zijn?

Offline joris

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4470
  • POSTERT
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2018, 07:28:34 »
Heb je meer foto's van de aansluitingen? Ook zoals je ze pas gemaakt hebt?
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Stragenmitsuko

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 50
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #7 Gepost op: juli 26, 2018, 11:01:54 »
He wat is dat nu toch , ik krijg weer geen notificaties meer van reacties .

Bedoel je van de lpg aansluitingen ?
Dat zijn maar aluminium 4 busjes met M6 schroefdraad

De massa aansluiting achteraan heb ik een draad van 2.5mm˛ aangesoldeerd en een groter oog aangezet .
Daarna past die aansluiting(en ) op de M8 die achterop de inlaat zit .

Meer foto's heb ik helaas niet , maar als je wat specifiek wil zien kan  ik er altijd nog eentje maken .

Pat