Auteur Topic: corolla inlaat before and after  (gelezen 341 keer)

Offline Stragenmitsuko

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 27
corolla inlaat before and after
« Gepost op: mei 03, 2018, 21:35:32 »
Wel , ik lees op diverse forums veel over de corolla inlaat en de
10Pk die dat zou opleveren .
En eerlijk gezegd , mijn buikgevoel vertelt me dat het eerder nonsens is en wishfull thinking .

Ik ben m'n P9 op lpg aan het ombouwen , en ik heb behoorlijk wat problemen .
Vooral plaatsgebrek , daarover meer in het lpg topic dat ik in projecten heb gestart .

Dus , toch maar op de sloop  zo'n corolla inlaat gehaald , hopend daar meer plaats
te  hebben om lpg injectoren bij te plaatsen .
En dat Pk verhaal moest zo eens waar zijn he ....
Corolla inlaat 100 voor moeten geven , veel te duur naar m'n zin maar goed , tijdsgebrek enz .

Ik heb nog een G-tech RR uit m'n megasquirt dagen .
Daarmee kan je dyno plots maken . Niet zo nauwkeurig als een echte dyno , maar toch
beter dan de achterzak dyno .

Het resultaat is verbluffend .  :o Meer dan verbluffend .
Ik heb 9PK winst . Enkel en alleen met die inlaat .
Er is verder niets gewijzigd aan de auto .
Dat is meer dan 10% vermogentoename .

De zwarte en de rode lijn zijn met de originele inlaat , de andere twee met de corolla inlaat .
Ik heb een tiental runs gedaan met beide inlaten , en de meest representatieve samen op
een dyno kaart gezet .

Absolute waardes  had ik eerst 65Pk , en met de andere inlaat 74 PK
Absoluut zegt niet veel hoor , want het gaat via het gewicht van de wagen en zo , en
dat heb ik moeten schatten . Ook rijweerstand , wind , helling van de weg etc beinvloeden de resultaten .
Maar om te vergelijken is het geweldig .
En het verschil tussen de twee is onmiskenbaar .

Ik post morgen nog enkele foto's van de ombouw .
Het is niet 100% bolt on , maar het komt aardig in de buurt .

Pat






« Laatst bewerkt op: mei 03, 2018, 21:43:40 door Stragenmitsuko »
Wie o wie heeft er het werkplaatsboek 4E-FE

Offline JZ

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 59
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2018, 21:41:44 »
Leuk! Heeft de Starlet niet origineel 75 PK? Je hebt je verloren pk's weer terug!  ::)

Offline Stragenmitsuko

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 27
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2018, 22:50:50 »
Ja maar die 75 originele Pk's  dat zijn din pk's.
Vermogen aan het vliegwiel , geen rekening houdend met verliezen in
transmissie , lagers , cardans rijweerstand enz . Vandaar dat de gtech meting lager is
dan het opgegeven vermogen . Het is vooral interessant omdat je vergelijkingen kan maken .

Volgende stap is heel dat motortje eens tot in de puntjes afstellen , propere olie , nieuwe boegies
injectoren reinigen etc .
Waarschijnlijk brengt dat ook nog enkele van de dode paardjes terug tot leven .

Ik ga ook eens uit nieuwschierigheid de compressie meten .






Wie o wie heeft er het werkplaatsboek 4E-FE

Offline JZ

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 59
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2018, 21:32:53 »
Keep us posted!

Offline Stragenmitsuko

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 27
Re: corolla inlaat before and after
« Reactie #4 Gepost op: mei 18, 2018, 09:09:46 »
Will do  :D

Nog even een woordje over het vervangen van dat spruitstuk .
Ik lees overal dat het plug and play is , en dat je enkel een langer vacuumslangetje nodig hebt
naar de mapsensor toe .

Eerlijk gezegd , bij mij was dat niet het geval .
1) Achterop het inlaatspruitsuk zit een massa aansluiting . Oa van de toerenstabilisatie .
Die moet je verlengen en een groter oog aan zetten .
2) De achterste steun past niet . Ik heb iets moeten fabriceren , een soort van tussensteun zeg maar .
3) De voorste steun past ook niet . Die heb ik doorgezaagd en terug aan mekaar gelast .
4) De vacuumaansluiting zoals gezegd .
5) De aansluiting van de remservo kan gebruikt worden , maar maakt een nogal rare kronkel .
6) De gaskabel vraagt ook enige creativiteit .


Niets van dat alles is een probleem , en ik neem aan als je de corolla inlaat zelf kan uitbouwen dat
de nodige passende steuntjes er bij zitten . Ik had enkel een losse inlaat zonder iets erbij .
En zelfs zonder steuntjes zal die inlaat ook niet gaan wandelen .

Foto laat het aangepaste voorste steuntje zien .
Onderaan doorgezaagd , 25mm er tussen uit en terug aan mekaar gelast .
De twee "oren" zijn extra , die hebben niets met de corolla inlaatte maken .
Dat zijn steuntjes voor lpg injectoren .


Wie o wie heeft er het werkplaatsboek 4E-FE