Auteur Topic: Pausmobiel (yaris verso) advies  (gelezen 292 keer)

Offline rimave

• SCH forum member
  • **
    • http://www.rimave.nl
Pausmobiel (yaris verso) advies
« Gepost op: april 21, 2018, 18:28:19 »
Ik heb mijn Starletje nog maar een maand, maar ik ben alweer aan het neuzen naar een Yaris Verso. Niet omdat het zon mooie wagen is, maar zo ontzettend praktisch. Misschien dat ik er een mini camper van maak.

Efin, laatst 1 gezien in Emmen. Dat was niets. Ding was uitgewoond en ik kreeg nog maar een schijntje voor de Starlet. Vandaag weer 1 bekeken en in gereden. Prima auto. Basis uitvoering uit 2000. 20k meer gelopen dan de Starlet, maar daar hangt het niet om. Die blokjes kunnen met gemak 3 ton draaien. Op de fotos stond een deuk in de dorpel. Echter toen ik de auto in het echt zag was dat al gefixed. Ook netjes gedaan. In de auto rook het naar hond. Goed, dat zal tzt ook wel weggaan, maar ik heb even gestopt tijdens de proefrit en heb de auto helemaal bekeken. Geen rare dingen. Tot ik bij de achterklep kwam. Er stond een laagje water in de bak van het reservewiel. Misschien dat dat ook die hond lucht veroorzaakte. Ik heb de verkoper er op aangesproken. Hij vondt het ook vreemd. Ik had het idee dat hij dit ook niet eerder gezien had. Efin, gezocht naar waar het vandaan kon komen. Rubbers en al was niets te zien. De achterdeur hangt alleen wat uit het lood. Als je bij de auto langs kijkt kun je ook zien dat dat de deur ietsje uit steekt. Misschien dat het daar weg komt.

De garge bood aan dit te gaan fixen en alles droog te maken en mocht het met drie maand weer terug komen dan kon ik gewoon weer bij hem langs komen. Verder heb ik geen rare dingen gevonden, ook niet tijdens de proefrit. Het is alleen wel net of je in een vrachtwagen rijdt met zon Yaris Verso. :) Zoveel ruimte nog boven je.

Nu komt puntje bij paaltje. Doe ik er goed aan die auto te kopen?
Omdat ik de Starlet nog maar kort heb ga ik er wel 800 euro bij-in schieten. Ik heb dan echter wel een auto die 3 jaar jonger is en wat extra opties heeft en heul veul ruimte. De Yaris rijdt ook prettiger door zijn zit positie. Je voet zit als het ware boven het gaspedaal. In de Starlet lig je meer, waardoor ik dat op lange afstanden in mn enkel ga voelen.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2018, 19:30:42 door rimave »

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
Re: Pausmobiel (yaris verso) advies
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2018, 19:28:24 »
Ten eerste: die 3 maand, moet je een jaar van maken. Het wordt zomer, grote kans dat je in de komende 3 maand geen vocht krijgt.
Ten tweede: je kan vaak meer geld van een auto af praten zonder inruil. Dus onderhandelen over de prijs zonder inruil en dan de Starlet op marktplaats verkopen.
Daarmee hou je meer geld over/ schiet je er minder bij in.
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)

Offline Karlb98

• SCH forum member
  • **
Re: Pausmobiel (yaris verso) advies
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2018, 21:06:43 »
Bij mijn starlet stonden de rubbers helemaal plat en de achterklep was wat verbogen. Heb de rubbers vervangen en het plasje in de achterbak was weg.
Daarnaast waren de rubbers bij het reservewiel nog goed alleen het staal waar het rubber omheen zat was verbogen, een steenslagje of zo. Heb je de rubbers weggehaald en nog eens gekeken naar de vorm van het metaal?