Auteur Topic: stragenmitsuko 3xP9  (gelezen 3108 keer)

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
Re: stragenmitsuko 3xP9
« Reactie #25 Gepost op: juni 04, 2018, 15:51:35 »
jep
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Stragenmitsuko

• SCH forum member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: juni 05, 2018, 15:34:54 »
Ja kijk , dat is dus wat ik bedoel met veel te lange slangen .
Met alle problemen van dien , zeker met een vacuumgesturde installatie .

Je moet eens meten , van af de verdamper tot aan het mengstuk , waarschijnlijk is de slang
langer dan 100 cm .
Gelijkaardig verhaal voor de koelwaterslangen alhoewel dat geen problemen geeft .

Die verdamper levert in principe net iets minder druk dan omgevingsdruk .
Dus als je hem gewoon open laat mag er geen gas uitkomen .
In het mengstuk zit een vernauwing , daardoor creert de aangezogen lucht van de motor een lichte onderdruk ,
net genoeg om de verdamper open te sturen , en gas aan te zuigen .
Hoe meer lucht de motor aanzuigt , hoe meer onderdruk er ontstaat , en hoe meer gas er wordt aangezogen .
Als nu die onderdruk , en dat zijn echt maar milli bar hoor , doorheen heel die lange slang moet voordat ie bij de verdamper is ,
tsja dan krijg je , vermogenverlies , slecht oppakken veel verbruiken , afslaan enz enz .

Een ander bijkomend nadeel van een vacuumgestuurde gasinstallatie op een injectiemotor is dat heel je inlaat vol zit met explosief mengsel . Ik heb gebroken  ( plastic) inlaten gezien door backfire op lpg .

Die luchtaanzuigslang wegdoen is ook een |@#{[^ oplossing .
Veel beter is die te laten zitten en een compensatieleiding te voorzien naar de verdamper .
Dan heb je die problemen ook niet , maar blijf je wel koude lucht aanzuigen .

Waarmee ik je auto niet wil afkraken hoor , dat is echt mijn bedoeling niet .
Ik geef alleen mijn mening weer als iets of wat ervaren lpg monteur .

Lage emissie houd totaal geen rekening met lpg . Enkel en allleen de leeftijd van de auto telt .
De groene is van 1996 , niet meer toegelaten . De blauwe is van 1997 mag rijden tot 2025 .
Exact dezelfde motor , excat dezelfde uitstoot .....

Er komt in mijn blauwe wel degelijk een ringtank . Was niet in voorraad , vandaar even die oude tank erin
gegooid om hem leeg te rijden . Tank komt morgen binnen , dus binnenkort wordt het lpg topic vervolgd .

Het verhaal van de corolla inlaat vind je hier .
http://starlet-forum.nl/index.php?topic=24655.0

Offline BiToneStarlet

• SCH forum member
  • **
« Reactie #27 Gepost op: juni 07, 2018, 16:00:11 »
Ok wat interessant! Dus als de verdamper verplaatst zou worden naar de plaats van bijvoorbeeld de luchtfilter of de accu, zou dat betere prestaties geven.
En als de luchtslang van de verdamper naast de aanzuigslang zou zitten, zou de originele aanzuigslang gebruikt kunnen worden.

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp. Het zou niet zo heel moeilijk moeten zijn om de verdamper te verplaatsen. Het lastigste zou waarschijnlijk de LPG aanvoer verlengen en de bevestiging zijn en wellicht bedrading verlengen. Maakt het uit of de verdamper horizontaal of verticaal bevestigt is? En moet het systeem dan ook weer opnieuw afgesteld worden?

Ondanks de niet zo efficiŽnte LPG inbouw houd de auto het anders wel erg lang vol. Met wat reken en schatwerk staat de teller nu op 440k. De vorige eigenaar heeft helaas met de kmstand geknoeid.... Het item van autoweek met de starlet van SkaBla laat dat ook zien! Heb je die nog steeds SkaBla? Ik zag dat het kenteken niet meer geregistreerd staat. Die video was een beetje de doorslag voor mij om ook een Starlet op LPG te kopen. Leuk item!

Weet je misschien waar ik meer technische info kan vinden over LPG installaties? Ik kon hier zelf bijster weinig over vinden op internet. Vooral bedrijven die advies geven en mensen met problemen met hun installatie.

Wel erg jammer dat LPG zo ondergewaardeerd word tegenwoordig. Vooral nu de focus zo op het milieu ligt. In Tokyo rijdt bijvoorbeeld 90% van de taxi's op LPG vanwege de verbeterde lucht kwaliteit! En het zijn Toyota's zelfs met de VVT motors waarvan ik las dat de VVT motors en LPG niet goed samen gaan. Hier een video over:
https://youtu.be/dddZ6UIBxOs?t=1m38s

Je LPG topic zal ik zeker blijven volgen! Bedankt voor het delen, erg interessante info!
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2018, 16:19:16 door BiToneStarlet »

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #28 Gepost op: juni 08, 2018, 10:30:19 »
Ja ik heb hem nog steeds, en het kenteken staat ook gewoon nog geregistreerd.....?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline BiToneStarlet

• SCH forum member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: juni 10, 2018, 12:47:05 »
Oh sorry dan had ik vast een type foutje gemaakt. Wel leuk dat je ook een 5 deurs hebt op lpg.