Auteur Topic: Regenwater in de kofferbak  (gelezen 114 keer)

Offline gwoutersen

• SCH forum member
  • **
Regenwater in de kofferbak
« Gepost op: april 05, 2018, 11:49:45 »
Na lang gezocht te hebben in m'n auto, op dit forum en op internet ben ik er eindelijk achter waar dat vele regenwater in m'n kofferbak vandaan komt. De een zegt: bij de klapraampjes, de ander beweerd bij dat lange stuk afdicht rubber, maar nee het is echt dat plastic dopje onder het achterlicht waarmee hij op zijn plaats wordt gehouden. Er hoef maar een heel klein scheurtje in te zitten en het water weet wel naar binnen te komen.
Zo'n nieuw dopje is bijna nergens te bestellen, maar mijn Toyota dealer bestelde er voor mij twee voor samen 7,50 Na ze verwisseld te hebben is het kurkdroog gebleven en hoop ik er voor jaren vanaf te zijn.
Mijn Starlet rijdt niet op LPG, aardgas, diesel, stroom of waterstof, maar gewoon nog op benzine. Hij is ook al afbetaald.

Offline Acronox

• SCH forum member
  • **
  • Starlet p9 Glanza '98'
Re: Regenwater in de kofferbak
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2018, 11:53:28 »
Goed om te horen dat het opgelost is.

Offline gwoutersen

• SCH forum member
  • **
Re: Regenwater in de kofferbak
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2018, 13:38:17 »
Ja das zeker fijn Acronox, ik kwam erachter nadat ik die plasticklep aan de rechterkant waar de krik inzit had verwijderd en met m'n linkerhand naar dat dopje van het achterlicht ging, daar hingen de druppels aan die vervolgens op het oogje van de krik vielen en vandaar verder de kofferbak kon inlopen met het gevolg dat zelfs het reservewiel in het water kwam te liggen. Als die dopjes verouderd zijn en het achterlicht er eens uitgehaald is, dan maak je dus grote kans dat het plastic dopje gescheurd is.

Hopende dat ik een ander met hetzelfde zoekprobleem heb kunnen helpen.
Mijn Starlet rijdt niet op LPG, aardgas, diesel, stroom of waterstof, maar gewoon nog op benzine. Hij is ook al afbetaald.