Auteur Topic: Ruitenwisserschakelaar defect?  (gelezen 222 keer)

Offline sjanbob

• SCH forum member
  • **
Ruitenwisserschakelaar defect?
« Gepost op: april 01, 2018, 23:02:32 »
De ruitenwisserschakel aar werkt niet in de snelste stand van de P8.
Nu heb ik de schakelaar uit elkaar gehaald en de contactpunten schoongemaakt wat vaak helpt (bijvoorbeeld met de richtingaanwijzersc hakelaar).
Helaas heeft dit niet geholpen. Is het printplaatje van de schakelaar het eerste defect dat gaat of zou ik ook nog naar iets anders kunnen kijken?
Bestaat van de ruitenwisserschakel aar voor de P8 maar één soort type (behalve met aansturing voor achterruitwisser)?

Tevens gaat het olielampje niet meer aan bij het aanzetten van het contact.
Lampje zijn alle omgewisseld om te testen. Kan dit betekenen dat de oliedruksensor defect is?
« Laatst bewerkt op: april 01, 2018, 23:11:42 door sjanbob »

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: Ruitenwisserschakelaar defect?
« Reactie #1 Gepost op: april 02, 2018, 18:42:13 »
Leg de draad van de oliedruk sensor even aan massa als het lampje dan aangaat is inderdaad de sensor stuk .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2018, 09:14:23 »
P8 ruitenwisserschakel aar heeft meerdere versies. De friend had geen achter wisser en geen interval, de meeste versies hebben wel een interval en soms een achter wisser, en er zijn versies met achter wisser en interval. Ik heb nog wel een goede liggen voor je.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline sjanbob

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2018, 10:24:34 »
Bedankt voor het aanbod skabla, maar ik heb er al één gevonden en toevallig de juiste versie ook  :)

Waar zit de oliedruksensor precies?
Ik heb een draad van een sensor getest die vooraan naast de versnellingsbak zit
De draad is een aftakking van de uitlaatsensor. Dus wellicht niet de juiste sensor? Er ging geen lampje branden.

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2018, 12:25:38 »
als je de motorkap open doet en je kijkt aan de voorkant(de radiateurzijde) van het blok zit hij rechts onder, het is een sensor met een grote zeskant en een stekker met 1 'pin'
'91 Si
Meer nie

Offline sjanbob

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2018, 20:48:41 »
Ik heb de sensor gevonden maar het lampje gaat helaas niet branden als ik het draad masa geef
« Laatst bewerkt op: april 05, 2018, 21:08:06 door sjanbob »