Auteur Topic: klapramen monteren starlet P7  (gelezen 300 keer)

Offline stefan97

• SCH forum member
  • **
klapramen monteren starlet P7
« Gepost op: maart 26, 2018, 21:10:17 »
hoi allen,

ik ben van plan mijn vaste zij ruiten de vervangen door klapramen. de klapramen heb ik al met rubbers scharnieren enz. nu is mijn vraag, heeft iemand dit al gedaan? zoja, hoe heb je die dan bevestigd? ik heb zelf al en beetje een idee maar ik weet zeker dat hier iemand is die de gouden tip heeft.  ;D Kon hem nog niet vinden hier op het forum.

alvast bedankt!!

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
Re: klapramen monteren starlet P7
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2018, 21:32:05 »
Klapramen monteren is heel erg makkelijk alle punten zitten al voorbereid je moet ze alleen even vinden.
Als je het raam ongeveer op zijn plaats houdt, dan zitten de beugels voor de voorste punten al op de goede plaats als je ze dan doorprikt met een priem kun je voorzichtig het gat groter maken zodat er een boutje ingaat.
Dr achterste zijn wat lastiger, ik vond het het makkelijkst om de sierstrips op de c stijl eraf te halen (die aan de buitenkant) dan zie je de moeren zitten en kun je die gaten ook doorprikken.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #2 Gepost op: maart 26, 2018, 21:33:57 »
Zorg ervoor dat je het rubber er goed in kit zodat het niet kan lekken.

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #3 Gepost op: maart 26, 2018, 21:35:05 »
Op zich niet eens heel erg nodig, de set die ik vorig jaar gedaan heb zit ook niet gekit, op het restantje op de rubber na.

Offline stefan97

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2018, 19:09:52 »
super!! dat gaat dan wel lukken ;D vroeg het mij idd af met die gaten. bedankt heren!!👍🏼

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2018, 09:37:35 »
Op zich niet eens heel erg nodig, de set die ik vorig jaar gedaan heb zit ook niet gekit, op het restantje op de rubber na.

Ik heb daar toen heel erge lekkage op gehad. Het water liep zo langs de schuine kant van het raam naar binnen omdat de kit van het rubber helemaal poreus was geworden.

Offline dennismo

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2018, 06:54:59 »
Als je zorgt dat er geen restanten oude kit op het rubber zit, zou het dicht moeten zijn.. Zodra er ook maar een beetje oude kit of andere zooi tussen zit, gaat het geheid lekken.
Citaat van: \"Dennismo een jaar geleden\"
Mij zul je nooit in zo\'n stinkende diesel zien rijden, des noods koop ik iets op LPG maar no way een diesel!

Offline stefan97

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2018, 21:49:16 »
komt wel goed. en anders mogen we nog eens oefenen ;P