Auteur Topic: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h  (gelezen 4274 keer)

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: inhouden/schokken bij 30 en 40 km/h
« Reactie #50 Gepost op: juni 27, 2019, 17:51:16 »
Als de kabels uitdrogen kunnen ze hooguit doorslaan naar buiten (massa)

Kun je met een megger meten . ( soort multimeter maar dan met hogere spanning)

In de kern blijft je weerstand (geleiding)gewoon hetzelfde mits ze niet vochtig liggen opgeslagen en groen zijn uitgeslagen .
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2019, 18:06:06 door daandc »
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #51 Gepost op: juni 27, 2019, 19:11:56 »
Oké, dat slijten van binnenuit valt dus wel mee, ik heb wel eens kabels gezien die helemaal verpulverd waren van binnen.

Online mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #52 Gepost op: juni 27, 2019, 21:39:58 »
Als de kabels uitdrogen kunnen ze hooguit doorslaan naar buiten (massa)

Kun je met een megger meten . ( soort multimeter maar dan met hogere spanning)

In de kern blijft je weerstand (geleiding)gewoon hetzelfde mits ze niet vochtig liggen opgeslagen en groen zijn uitgeslagen .

Hoe meet je dat dan met een megger? Ik heb een megger die tot 1000V test, die gebruik ik om kabels door te meten die evt kapot zijn in de grond
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #53 Gepost op: juni 27, 2019, 21:58:41 »
Je kan m maar tot 1000v meten dan hè . :twisted:

Mijn megger gaat ook maar tot 1000v maar er zijn er die een hogere spanning leveren .

Beste is gewoon als een twijfelachtige set hebt monteren en in het donker met draaiende motor kijken of ie overslaat .

Sowieso is het meten aan bougie kabels lastig omdat je hier met spanningen te maken hebt  van 10.000...15.000 volt
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #54 Gepost op: juni 27, 2019, 22:10:26 »
Ondertussen een setje kabels van Bosch besteld, ben benieuwd of ze netjes passen.

Online mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #55 Gepost op: juni 28, 2019, 14:14:28 »

Mijn megger gaat ook maar tot 1000v maar er zijn er die een hogere spanning leveren .

Beste is gewoon als een twijfelachtige set hebt monteren en in het donker met draaiende motor kijken of ie overslaat .

Sowieso is het meten aan bougie kabels lastig omdat je hier met spanningen te maken hebt  van 10.000...15.000 volt

Ik bedoel meer hoe ga je met een megger de bougie kabels meten? Normaal meet je ten opzichte van 2 punten. In mijn geval meestal tussen de aarde en de kabel. Bij een bougiekabels zet je de ene kant op de ader, maar de andere kant?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #56 Gepost op: juni 28, 2019, 20:45:04 »
Ondertussen een setje kabels van Bosch besteld, ben benieuwd of ze netjes passen.
Plannen zij gewijzigd, leverancier belde en gaf aan dat Bosch voorlopig niet leverbaar was, het is nu dus toch weer BERU geworden.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #57 Gepost op: juni 28, 2019, 20:55:35 »

Ik bedoel meer hoe ga je met een megger de bougie kabels meten? Normaal meet je ten opzichte van 2 punten. In mijn geval meestal tussen de aarde en de kabel. Bij een bougiekabels zet je de ene kant op de ader, maar de andere kant?

Een blanke draad ernaast leggen op de zelfde afstand houden als het dichtsbijzijnde massa (metalen deel v.h motorblok) zo kun het doorslaan testen vanuit kern naar buiten toe .

Alleen met die 1000 volt kom je toch wat te kort . :twisted:

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #58 Gepost op: juni 30, 2019, 11:04:13 »
De nieuwe kabels zitten erop, bij de oude BERU set was de derde kabel iets te lang, bij de nieuwe set is de kortste bijna 10 cm te lang.