Auteur Topic: Blinkie's P8  (gelezen 666 keer)

Offline Blinkie

• SCH forum member
  • **
Blinkie's P8
« Gepost op: februari 18, 2018, 21:58:50 »
Hallo allemaal,

Bij deze meld ik me voor de 3e (of 4e?) keer. Het is nu 2 jaar na dato ongeveer, sinds ik mij voor het laatst heb voorgesteld. Begin 2017 heb ik de auto verkocht maar sinds een paar weken heb ik hem toch weer terug. Lang verhaal kort: verkocht, spijt, terug gekocht, blijheid!
Het rare idee in mijn hoofd dat deze auto een collectors item gaat worden binnen enkele jaren laat mij niet los ;D en bovendien vind ik de auto nog steeds te leuk om er niet gewoon nog wekelijks plezier mee te maken.
Plannen voor de komende tijd: zo veel mogelijk origineel houden, en dat beestje rijdend houden. De originele motor wil ik het liefst behouden dus we gaan binnenkort eens even bekijken of het te redden/reviseren is. Loopt prima maar slurpt de olie bijna net zo hard op als benzine. Verder gaat de lak wat extra aandacht krijgen en wordt de auto technisch compleet nagelopen. Een paar andere velgskes en een adjustable panhard staan ook nog op het verlanglijstje.
Hopelijk ben ik ondanks mijn wispelturigheid wederom welkom hier en kan ik weer wijze dingen leren van de liefhebbers en kenners.

Vandaag eens even uitgebreid gewassen, gekleid en gewaxt. Beetje fris maar in het zonnetje prima te doen.

En samen met mn daily Mazda 2.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Blinkie's P8
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2018, 22:24:10 »
welkom terug,

Oude liefde roest niet (in dit geval misschien toch wel ;D)

Offline Blinkie

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2018, 13:58:55 »
Vandaag samen met wat leden van Club France (mijn vriend rijdt een 106 rallye) naar Geldermalsen geweest voor een paar Dyno Runs.. leuk al die opgefokte Franse gebakjes. Maar goed, mijn Japanse, volledig standaard P8, mocht ook een rondje. Altijd leuk om te weten wat er na 24 jaar mishandeling nog over is van de 1.3 2e-e.

En wat blijkt. Maar liefst 2 hele PK's winst ten opzichte van de fabrieksopgaaf. 77 PK bij 6100 RPM. Ik ga tevreden weer naar huis :)

« Laatst bewerkt op: april 07, 2018, 14:05:28 door Blinkie »

Offline Luuk

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2018, 16:32:35 »
Haha daar sta ik toch van te kijken! Vlot was hij zeker wel!
En dat met een blauwe wolk erachter zeker? :p

Offline Blinkie

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2018, 16:59:57 »
Haha, het viel op zich nog alleszins mee met de blauwe wolk. Binnenkort eens kijken of we dit blokje toch niet gewoon in ere gaan herstellen en wellicht wat kleine upgrades eraan toe kunnen voegen.

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2018, 17:49:39 »
bij mij in de schuur ligt er nog een trd nokkenas voor 2e-e met 300 300 duration  :twisted:(de extreemste van de 3 die er zijn)
'91 Si
Meer nie

Offline RickvdS

• SCH forum member
  • **
  • P8 Postert
« Reactie #6 Gepost op: april 09, 2018, 00:13:46 »
Bijzonder, 77pk is zeker niet slecht!
Heb de mx5 turbo van m'n pa daar eens in Geldermalsen op de bank gehad. Aardige lui ook daar :).
'91 P8 Postert

Offline Blinkie

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: april 22, 2018, 12:08:45 »
Here we go..
Vorige week een schattig uitlaatspruitstukje overgenomen van een mede-forummer. Voor die erop kan, gaat het gehele uitlaatsysteem vernieuwd worden.

Foto voor het idee:

Verder kwam mijn vriend via Facebook ineens een set mooie Cusco veerpootbruggen tegen, welke we dan ook meteen hebben gekocht. Gisteren direct ge´nstalleerd.

Voor plug and play:

Achter 2 kleine randjes uit de panelen gezaagd:

Mini uiterlijke upgrade door de oude kentekenplaathouder s van de auto af te halen en wat oude dealer-stickers weggehaald.

Voor:

Na:

Binnenkort gaan we kijken of het inlaattraject kan worden aangepast. Ik dacht ooit hier een topic te hebben gelezen waarin mensen beschreven hoe het 2e-e inlaatspruitstuk werd aangepast omdat er een vernauwing in zou zitten, maar kan het niet meer terugvinden.. hoe dan ook zullen we er vast wel uit gaan komen. We hebben gisteren al even getest met verplaatsing van de accu zodat het nieuwe filter wat er nog gaat komen goed koude lucht kan pakken. Daar komen t.z.t. vast weer foto's van.

En nog wat impressiefoto's omdat het kan:

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #8 Gepost op: april 22, 2018, 12:36:38 »
Thumbs up :P
'91 Si
Meer nie

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #9 Gepost op: april 22, 2018, 12:54:04 »
Mooi wagentje!
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.