Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 877 keer)

Offline Toyota

Even voorstellen
« Gepost op: februari 15, 2018, 18:07:15 »
Hallo, ik ben Bas en ben 38 en kom uit Roermond (Limburg). Heb zelf een witte starlet p8 van 1990.

Wie kan mij helpen want kan nu niet meer rijden ?

Heb een probleem met de verwarming en het koelvloeistof systeem. Had al een tijdje geen verwarming en uiteindelijk blijkt dat het systeem verstopt zit waardoor nu twee aluminium leidingen zijn gesprongen. Voor dat ik die kan maken moet ik eerst het koelsysteem onstoppen anders is het dweilen met de kraan open. Maar hoe kan ik het beste alles door spoelen ?
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2018, 18:22:29 door Toyota »

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2018, 19:02:13 »
Leidingen gesprongen??  :o
Ik zou denken dat eerst de slangenklemmen los kwamen?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #2 Gepost op: februari 15, 2018, 19:21:31 »
Slangen van je kachelradiateur losmaken, en met een tuinslang doorspoelen. Als dat niet werkt, dan je dashboard eruit en kachelrad vervangen. Dan nieuwe slangen eraan en weer afvullen
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: februari 15, 2018, 20:03:59 »
Als je kachelrad verstopt zit knapt of schiet er toch niets los?? als je de kachel op koud hebt staan is het circuit toch ook gesloten?

En welkom btw :)

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: februari 15, 2018, 21:38:16 »
Welkom!

Offline Toyota

« Reactie #5 Gepost op: februari 15, 2018, 23:03:47 »
Ja er is nu een dunne leiding(geen slang) met een scheurtje erin bij de thermostaat en nog een plek waar hij de KVS eruit gooit. Er blijft niks erin zitten als ik hem start, hij gooit alles eruit. Kan iemand mij foto's of tekeningen laten zien met wat ik moet doen ? Welke van de twee slangen aan het kop schot moet ik los maken bv, voor te spoelen. Bvd

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: februari 16, 2018, 06:29:12 »
Dan zit er wel iets meer verstopt dan je kachelrad, ik zou gewoon zoveel mogelijk los maken en kijken waar de verstopping zit.

Spoelen wordt normaal gedaan via de dikke slangen die aan je radiateur zitten, de bovenste maak je los van de radiateur, daar gaat dan de tuinslang in.
De andere dikke slang maak je los aan de onderkant van de radiateur, ook de thermostaat zal eruit moeten, en spoel de radiateur zelf ook goed schoon.

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #7 Gepost op: februari 16, 2018, 10:56:35 »
een foto van de desbetreffende scheur zou handig zijn om meer te weten te komen over de oorzaak. er komt normaal gesproken niet zoveel druk op het systeem te staan. ook niet als het verstopt zit. lijkt me dat het beschadigd is geweest of verroest. puur door waterdruk in systeem lijkt me zeer onwaarschijnlijk
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline MightMex

• SCH forum member
  • **
  • Today, Tomorrow, T.....
« Reactie #8 Gepost op: februari 16, 2018, 12:43:28 »
Op Youtube staan wel een aantal filmpjes hoe je je koelsysteem moet flushen. Zoek op Coolant flush of Heater core flush.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #9 Gepost op: februari 16, 2018, 13:59:53 »
Ik heb inderdaad verkeerd gelezen, een P8 heeft geen aluminium leidingen. De kachelrad is koper en de andere zijn van ijzer, het thermostaathuis en waterpomphuis is van aluminium. Ben inderdaad benieuwd wat er kapot is gegaan. Een foto zegt meer dan 1000 woorden in deze
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Toyota

« Reactie #10 Gepost op: februari 16, 2018, 18:34:53 »
Thanks allemaal voor jullie tips !  SkaBla je had het goed gelezen alleen ik had het verkeerd geschreven. Het is een koper leiding wat gescheurd is en niet alu. Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Nogmaals thanks  :)