Auteur Topic: Verschillende ontstekings modules 4efte?  (gelezen 299 keer)

Offline R.middel

• SCH forum member
  • **
  • P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte
Verschillende ontstekings modules 4efte?
« Gepost op: februari 14, 2018, 21:55:30 »
Oke lieve kijkbuis kindertjes. Zoals sommige al weten ben ik bezig met een glanza v 4efte te bouwen in mijn p8 met gtt quadlight clone.
En om een lang verhaal kort te houden, het ging als volgt.
Ik heb de glanza leeg geplundert casco naar oud ijzer maaar intereurboom laten zitten.. dus de stekker van de motor pasten niet aan de p8 stekkers..
Aangepaste motor kabelboom geregeld van een ep82 (volgens verkoper aangepast door groundspeed)
Bij ontvangst van de boom achter gekomen dat niet alle stekkers hetzelfde waren en dus ompinnen met de stekkers van de glanza boom.
Zo gezegd zo gedaan niet heel erg moeilijk.
Maaaar toen.... was ik aangekomen bij de allerlaatste stekker voor de ontstekings module die niet paste, verkoper gebelt met de vraag of hij de juiste nog had liggen helaas na ontvangst bleek dat niet zo te zijn en is de correcte module tot heden nog niet gevonden.

Nu is mijn vraag, zijn er verschillen tussen de pinouts en zo ja wat zijn de verschillen voor het ompinnen.

De stekker aan de boom

De stekker aan de module

De module.
P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte

Offline Rinke

• SCH forum member
  • **
Re: Verschillende ontstekings modules 4efte?
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2018, 13:05:01 »
Hey,

Ik kan het niet heel goed zien, maar de stekker die je hebt is 5 pins en je module 4 pins?
Ik heb onlangs zelf een fte ingebouwd maar met een aftermarket ECU dus ik gebruik deze ontstekingsmodule niet.
Ik kan ff voor je kijken welke ik heb en kan je wel de goede stekker of module opsturen.
EP71

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2018, 13:35:00 »
Ik heb dit probleem ook eens gehad. De ontstekingmodule die je hebt is niet van een starlet/glanza maar van een 4-runner of mr2 oid (ook 4 cilinders). Ze hebben hetzelfde partnummer maar nét iets andere aansluiting, zie dat kleine pinnetje wat uitsteekt.

Ik kan dit weekend wel even kijken of ik nog een igniter heb liggen voor je?

Offline R.middel

• SCH forum member
  • **
  • P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2018, 18:00:45 »
@rinke is allebij 5 pins
@maerijn de module zat aan de glanza boom.
Maar als jullie zouden willen kijken naar een goede zou erg fijn zijn😁
Alvast bedankt😁😁😁✌
P8 ep82 gtt quadlight clone met 4efte