Auteur Topic: Toyota p8  (gelezen 2767 keer)

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
Re: Toyota p8
« Reactie #25 Gepost op: februari 24, 2018, 16:49:23 »
Bij de sloop (Hofman) geweest :).

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: maart 07, 2018, 19:13:44 »
Vandaag het slot van de p8 overgezet van de ene deur naar de andere deur en de deur vervangen. Zo heb ik dat gedaan:

Raamslinger losmaken
Dit is moeilijker bij een deur waarin de raamslinger op het stof zit, dan op het plastic. Blijkbaar zijn er verschillende soorten modellen. De mijne is uit 1995 en heeft plastic panelen.

De raamslinger losmaken doe je als volgt: Zet een schroevendraaier overdwars onder de raamslinger en draai dan aan de raamslinger. Zie hier hoe dit vast zit aan het deurpaneel:

Deurpaneel verwijderen
Na het losmaken van de raamslinger maak je 3 schroeven los: twee in de deur zelf aan het handvat en 1 in de deurhendel. Schuif de deurhendel naar voren om deze los te maken.
Nu kun je het hele paneel losklikken. Gewoon wat kracht zetten. De deurhendel door het deurpaneel halen en je kunt nu bij het slot.

Slot losmaken
He slot is makkelijk te vinden. Mijn eerste instinct was om de schroef los te draaien (ik had niet zoveel licht). Maar er zit een clip onder deze schroef. Laat de schroef dus met rust! In de clip zitten er twee uitsparingen waar een kleine schroevendraaier tussen past. Zet die erin en draai deze. De clip schiet nu los. Bij het monteren van het slot deze met een tangetje erop klikken. Let op dat dit maar op 1 manier gaat. Kijk goed naar het slot hoe deze erop geklikt hoort te worden.

Toen kon ik het niet laten en gelijk maar de deur vervangen.

Voor:

na:

Het vervangen van de deur is 4 bouten en 1 pennetje. De bovenste bout wilde er niet recht in. Ik heb toen een kortere bout er schreef in gedraaid. Het zit nu goed vast. Ik ben vrij perfectionistisch, maar dit kon gewoonweg niet anders.  :'(. Ik moest even naar de Gamma om 2 nieuwe RVS bouten te halen. Ben maar 2 probleempjes tegen gekomen:
1 bout was verliefd geworden op mijn dopsleutel en wilde niet meer los, de andere ontbrak  :o.

Resultaat: Weer een deukje minder.

Zie je me mooie stoelhoezen binnenin? Even tijdelijk totdat ik aan de slag ga met het interieur :).

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #27 Gepost op: maart 07, 2018, 21:07:38 »
Deze deur past ook beter qua kleur, die met de deuk was ook niet de originele zo te zien (50 shades of red ;D)

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: maart 07, 2018, 22:19:38 »
Nee, denk ook niet dat het de originele was. Ik heb nu inderdaad 50 shades of red op mijn auto. Gatsie! hahaha. Het is dat ik nog wat klussen in huis heb, anders was ik aankomend weekend aan het poetsen geslagen. Nu andere prioriteiten helaas.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: maart 08, 2018, 09:28:07 »
Goed bezig :) dit soort klusjes geven altijd veel voldoening