Auteur Topic: P8 bak in 1.0 P7  (gelezen 1558 keer)

Online Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3487
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #25 Gepost op: juli 12, 2018, 10:02:08 »
Ik wipte de steekas zo los met een grote schroevendraaier, pas wel op met het borgveertje, over het algemeen blijft ie wel op zijn plek, maar je weet nooit.

Offline sjanbob

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 49
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #26 Gepost op: juli 13, 2018, 11:22:38 »
Alle automateriaalzaken kunnen geen keerringen voor de versnellingsbak leveren. STAR wilde geen eens kijken want de auto is te oud. Voor de paseo zijn ze wel te vinden, maar deze is anders dan die van de p8? Als ik de onderdeelnummers dan kom ik misschien verder. Krukaskeerring voor de p7 is geen probleem. De dealer kan ze leveren alleen kost het meer dan de versnellingsbak zelf.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 11:31:40 door sjanbob »

Online Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3487
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #27 Gepost op: juli 13, 2018, 12:51:18 »
Dan heb ik waarschijnlijk een andere keerring gehaald bij STAR, is ook al een tijdje terug.
Alle steekassen van de P7 t/m P9 zijn hetzelfde in diameter, en van de Paseo dus ook, dus misschien past het wel, maar dat weet ik niet zeker.

Maar zijn die keerringen zo duur bij de Dealer dan?

Kijk anders hier even naar de onderdeel nummers
http://jp-carparts.com/

Offline sjanbob

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 49
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #28 Gepost op: juli 13, 2018, 14:55:32 »
De steekassen hebben dan de dezelfde diameter maar dan wil het inderdaad niet zeggen dat de keerringen gaan passen in de bak. Bedankt voor de link! Hiermee kom ik zeker mee verder. Drie keerringen voor alleen de versnellingsbak komt totaal op 60 euro bij de dealer.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2018, 15:04:42 door sjanbob »

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17674
    • Onderdelen lijst
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #29 Gepost op: juli 13, 2018, 17:50:23 »
Je versnellingsbak heeft maar 2 keerring. Die derde zit achter je vliegwiel. Ik kan ze allemaal wel leveren, 10 euro per stuk.

Keerringen van de p7, P8 en p9 zijn allemaal een ander onderdeel nummer, dus die zou ik niet zomaar uitwisselen.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline EP70FAN

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 139
  • Toyota Freak ™
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #30 Gepost op: juli 13, 2018, 19:40:44 »
Dank je. Een medewerker van de Toyota dealer zei dat de carterpan los moet om de krukaskeering te vervangen, klopt dat?
Voor de aandrijfassen is het niet te doen zonder een slagtrekker?

Heb het vorig jaar samen gedaan met een vriend. Plug and play :)

Offline daandc

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 452
  • toyota liefhebber
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #31 Gepost op: juli 13, 2018, 20:45:04 »
Mischien handig voor degene die in de buurt wonen .

Hier haalde ik destijds ook mijn keeringen en lagers voor revisie van mijn brommer blokjes.

Ze hebben onvoorstelbaar veel aan lagers en keeringen etc .

http://www.gerim.nl/
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline sjanbob

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 49
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #32 Gepost op: juli 13, 2018, 23:28:53 »
Daar kom ik toevallig elke week wel in de buurt dus daar kan ik wel even langsrijden anders weet ik SkaBla wel te vinden.
Gelukkig gaat het goed komen  :)
Bedankt allen!

Online Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3487
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #33 Gepost op: juli 14, 2018, 01:13:18 »
Vaak kun je dezelfde maat keerringen wel ergens anders krijgen bij machine fabrieken ect. veelal zijn het wel standaard maten.
Enige probleem is dan wel dat ze niet altijd links of rechtsdraaiend zijn zoals de originele, en bestaat daardoor de kans dat ze (minimaal) gaan lekken.

Dit heb ik bij mijn keerring voor de oliepomp, de maat ie in de mijne zit is niet meer origineel te krijgen, na '86 zijn ze naar een iets grotere versie gegaan.
Dus nu heb ik er één gehaald bij een machinebouw bedrijfje hier in Arnhem, wel de juiste maat maar helaas niet rechtsdraaiend, waardoor het toch nog iets nattig blijft aan de buitenzijde.

Offline sjanbob

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 49
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #34 Gepost op: juli 14, 2018, 10:29:03 »
Aan de hand van jouw link zoek ik het referentie onderdeelnummers op en vraag ik of ze die hebben anders heb jij inderdaad kans op lekkage.

Offline EP70FAN

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 139
  • Toyota Freak ™
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #35 Gepost op: juli 14, 2018, 11:11:32 »
Heb het vorig jaar samen gedaan met een vriend. Plug and play :) Rijd een stuk beter op de snelweg nu.


Offline sjanbob

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 49
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #36 Gepost op: augustus 27, 2018, 10:12:00 »
Waar kan ik zo'n centreer toolje halen om de koppeling te centreren?Kan dit eventueel gedaan worden zonder een centreer toolje of kan het ook op een andere manier? Is het daarnaast aan te raden om de vliegwiel bouten te vervangen of kan ik deze hergebruiken?

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24366
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #37 Gepost op: augustus 27, 2018, 10:50:52 »
BOUTen kan je hergebruiken. En centreren kan gewoon op het oog, of een centreer tooltje halen bij de Tc of broekhuizen of brezan.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17674
    • Onderdelen lijst
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #38 Gepost op: augustus 27, 2018, 10:51:13 »
Vliegwielbouten kun je opnieuw gebruiken, maar ik zou wel locktite gebruiken.

Centreren zou ik op het oog doen, dat wil prima.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3988
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #39 Gepost op: augustus 27, 2018, 12:04:54 »
heb centreren ook op het oog gedaan, werkt prima
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 419
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #40 Gepost op: augustus 27, 2018, 16:30:43 »
Ik heb ze wel eens gecentreerd met een pijpsleuteltje omwikkelt met ductape voor de juiste maat

Online Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3487
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #41 Gepost op: augustus 27, 2018, 17:30:58 »
Vroeger bij een Fiat panda met een Edding 2000.