Auteur Topic: P8 bak in 1.0 P7  (gelezen 986 keer)

Offline M@rk

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 39
P8 bak in 1.0 P7
« Gepost op: februari 07, 2018, 14:02:07 »
Hallo Allemaal,

Ik vroeg me af of een P8 5 bak zonder modificaties in een P7 1.0 kan. Zit momenteel een 4 bak in, maar is op de snelweg geen feestje ;)
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?

Offline Viktor

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 994
  • 2E all the way
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2018, 14:38:00 »
Ja hoor, ik heb ook een p8 bak in de P7. Dat is weliswaar een 1.3 maar in een 1.0 past het ook.

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17628
    • Onderdelen lijst
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2018, 16:13:51 »
Is geen probleem, heb ik wel vaker gedaan voor mensen hier van het starlet forum
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline M@rk

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 39
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2018, 18:50:15 »
Super, bedankt. Vrijdag haal ik hier in de buurt een 5 bakje op en eens kijken hoe ver we komen  :D

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3394
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2018, 19:16:25 »
Het beste kun je de twee oliekeerringen van de steekassen direct vervangen, vervelend om er achteraf achter te komen dat ie lekt.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2018, 19:22:13 door Patrix »

Offline M@rk

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 39
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2018, 19:29:47 »
Goeie tip Patrix, zal ik doen. Past een koppelingsset van een 1.3 dan ook of komt dat in de knel met het vliegwiel en moet ik die van een 1.0 nemen?
Aangezien we toch bezig zijn...

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 469
  • Gehakt
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2018, 20:05:08 »
er zit een verschil in koppelings formaat tussen 1.0 en 1.3 dus tenzij je ook een 1.3 vliegwiel heb moet je de 1.0 koppeling gebruiken :)
'91 Si
Meer nie

Offline M@rk

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 39
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2018, 22:47:07 »
Zoiets had ik al verwacht, dank voor de bevestiging!

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3394
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2018, 23:00:29 »
Bovenstaand zou ik niet weten, maar in de trend van ''als we toch bezig zijn'' als je de bak er af hebt kun je meteen zien of je krukaskeerring nog goed afsluit, ik denk het wel, aangezien je blokje pas een ton gelopen heeft toch? en anders ook maar meteen een nieuwe erin, dan kun je voorlopig ff voorruit :)

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 469
  • Gehakt
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2018, 18:05:09 »
ik zou die keerring sowieso vervangen omdat de staat hiervan niet alleen afhangt van km stand maar ook van leeftijd, het rubber ervan wordt naarmate dit ouder wordt hard.
zon keerring kost volgensmij ongeveer 5 euro wat dus zeker de moeite waard is
'91 Si
Meer nie

Offline M@rk

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 39
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #10 Gepost op: februari 08, 2018, 19:46:02 »
klopt, helaas heb ik hier met mn mx-5 ervaring mee.. komt op het boodschappenlijstje

Offline M@rk

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 39
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #11 Gepost op: februari 23, 2018, 19:50:02 »
Die oliekeerringen, weet iemand waar ik die kan bestellen? Kan namelijk niks vinden voor de P7....

Offline daandc

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 434
  • toyota liefhebber
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #12 Gepost op: februari 23, 2018, 19:56:41 »
Een grossier ook niet ?

Deze kunnen op kenteken zoeken.
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3394
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #13 Gepost op: februari 23, 2018, 22:22:03 »
Krukaskeerringen zijn idd moeilijk te vinden (online) voor een P7, bij mijn grossier hadden ze alleen de keerring voor de distributie zijde.

Ik zou ze bij de dealer bestellen, kosten iets meer maar dan heb je wel originele

Edit:

Als je wat goedkopere wilt, keerringen voor de krukas hebben ze toch wel bij Mister auto zag ik,
http://www.mister-auto.nl/fl/krukaskeerring/toyota-starlet-p7-1-0-54pk_v3450_g572.html

Voor de versnellingsbak ben ik ze nog niet tegen gekomen, maar die heb ik een tijdje terug kunnen bestellen bij mijn plaatselijke onderdelen boer.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2018, 23:13:08 door Patrix »

Offline MzKzM

  • Registered Trader
  • ******
  • Berichten: 242
    • JDM parts blog
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #14 Gepost op: februari 24, 2018, 11:25:29 »
En mocht je nog een vliegwiel van een 1.3 met koppeling e.d. zoeken dan heb ik die ook nog liggen hier.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Offline M@rk

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 39
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #15 Gepost op: maart 03, 2018, 17:09:24 »
Dank voor de reacties, uiteindelijk heb ik een krukaskeerring besteld bij dutchcarparts voor een paar euro. Vandaag alles ingebouwd, ging probleemloos!

Offline brunootje36@hotmail.com

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #16 Gepost op: juli 02, 2018, 01:55:57 »
Vliegwiel van een 1.0 en een 1.3 hebben hetzelfde onderdeelnummer dus zijn gelijk. Als je bij Lister auto kijkt voor een koppelingsset van Aisin , zijn ze dezelfde voor beide motoren, dus geen verschil hierin.

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 469
  • Gehakt
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #17 Gepost op: juli 02, 2018, 12:54:30 »
Ik heb ze beide in mn handen gehad en die van een 1.0 is zonder twijfel kleiner op het koppelings vlak.
'91 Si
Meer nie

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17628
    • Onderdelen lijst
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #18 Gepost op: juli 05, 2018, 08:56:25 »
Volgens mij zijn ze beide 180mm
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24316
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #19 Gepost op: juli 05, 2018, 09:08:30 »
Ik heb ze beide in mn handen gehad en die van een 1.0 is zonder twijfel kleiner op het koppelings vlak.

Heb je niet van een turbo in je handen gehad? Deze zijn groter
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 469
  • Gehakt
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2018, 19:27:36 »
Die heb ik nog niet in mijn handen gehad, mn broer zegt ook dat 1.0's een kleinere koppeling hebben dan 1.3's
'91 Si
Meer nie

Offline sjanbob

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 46
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #21 Gepost op: juli 11, 2018, 22:13:33 »
Krukaskeerringen zijn idd moeilijk te vinden (online) voor een P7, bij mijn grossier hadden ze alleen de keerring voor de distributie zijde.

Ik zou ze bij de dealer bestellen, kosten iets meer maar dan heb je wel originele

Edit:

Als je wat goedkopere wilt, keerringen voor de krukas hebben ze toch wel bij Mister auto zag ik,
http://www.mister-auto.nl/fl/krukaskeerring/toyota-starlet-p7-1-0-54pk_v3450_g572.html

Voor de versnellingsbak ben ik ze nog niet tegen gekomen, maar die heb ik een tijdje terug kunnen bestellen bij mijn plaatselijke onderdelen boer.

Voor de versnellingsbak heb ik ze alleen nog maar bij de Toyota dealer kunnen vinden en bij dutchcarparts zie ik ze ook niet (meer) staan.
De keerringen van de aandrijfassn lekken volgens mij niet zo snel, maar eerder de keering die bij de koppeling zit?

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3394
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #22 Gepost op: juli 11, 2018, 22:29:02 »
Welke het snelst lekt durf ik niet te zeggen, maar als je de bak er af hebt zou ik ten alle tijden die krukaskeerring vervangen.

Bij mij is een tijdje terug wel een keerring van de aandrijfas (rechterkant) gaan lekken, inmiddels wel vervangen natuurlijk, en was wel te bestellen bij ''STAR'' (plaatselijke onderdelen boer)

Offline sjanbob

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 46
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #23 Gepost op: juli 11, 2018, 23:43:46 »
Dank je. Een medewerker van de Toyota dealer zei dat de carterpan los moet om de krukaskeering te vervangen, klopt dat?
Voor de aandrijfassen is het niet te doen zonder een slagtrekker?

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17628
    • Onderdelen lijst
Re: P8 bak in 1.0 P7
« Reactie #24 Gepost op: juli 12, 2018, 09:09:20 »
Beide onzin.

Voor de krukaskeerring aan de versnellingsbak kant, moet je bak eraf en koppeling en vliegwiel eraf. Je carterpan niet.

En aandrijfassen kun je met een koevoet en een hamer er wel uit tikken. Aandrijfas keerringen gaan vaak kapot bij demontage aandrijfassen
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)