Auteur Topic: Grotere accu passen  (gelezen 445 keer)

Offline lukeInl

• SCH forum member
  • **
Grotere accu passen
« Gepost op: januari 25, 2018, 22:04:49 »
Hallo,

Ik weet niet zozeer of dit het goede forum is, maar de accu zit bij de motor in de buurt dus op hoop van zegen!

Omdat mijn huidige accu al 2 jaar bijna dood lijkt te zijn. (na 10 min lichten aan start de auto niet meer :/)
Wilde ik een nieuwe accu in mijn auto zetten.

Nu hadden we met de scouting toch een geluidsinstalltie nodig op de scout-in, toen leek het me een geweldig idee om hiervoor een grote accu te kopen en deze hierna in mijn accu te gebruiken.
Zo gezecht zo gedaan, nu wil ik deze in mijn auto zetten, past dit natuurlijk niet.

De 95Ah is natuurlijk veel groter dan de 40-45 die erin zat..

Op de foto lijkt de originele accu groter dan dat hij is.

Heeft iemand ervaring hoe ik hier ruimte voor kan maken?

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Grotere accu passen
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2018, 22:58:46 »
Luchtfilter eruit, en sportfilter er voor terug, dan past het wel, en een goede stevige accubak plaatsen.

Maar je accuklemmen passen denk ik ook niet?
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2018, 23:11:46 door Patrix »

Offline Mat

• SCH forum member
  • **
  • EP91L 1.3 XLi '98
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2018, 19:30:01 »
Net wat Patrix zegt, kijk eerst even of je klemmen wel op de nieuwe polen passen.

Nou is dat ook wel weer op te lossen, maar toch extra werk.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2018, 19:38:09 »
Accupolen moeten standaard zijn het verschil zit m alleen in polariteit  pluspool is groter .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2018, 20:00:22 »
Er zit zeker wel verschil in de accupolen, Japanse auto's hebben meestal dunne polen (13 en 11 mm) de dikkere maat is 18 en 16 mm

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2018, 20:24:20 »
Zekers ja maar in het geval van deze foto hierboven getoont niet .  ;D

Dit is gewoon een standaard accu maat die je ook in een europeaan kunt frotten.

Die magere pooltjes die jij bedoeld worden gebruikt in o.a de oudere swifiies etc

Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline lukeInl

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: februari 01, 2018, 08:11:32 »
Hmm oke begint ernaar te klinken dat het bijna goedkoper is om een nieuwe accu voor te plaatsen en een gel accu achter?
Of valt het plaatsen van een sportfilter alles mee kwa materiaalkosten en plaatsen? Plus is de sportfilter niet extra belastend voor de motor?

En betreft accu polen, ik kreeg toen ik deze kocht ook te horen dat ik wel op moest passen met de grote van de polen, omdat het in een diesel busje anders scheen te zijn. Dit zal ik deze week even bekijken. (Heb de polen van het busje ook, maar voor t oog lijken ze even groot)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: februari 01, 2018, 09:14:38 »
Sportfilter hoeft niet zo duur te zijn, en een beetje extra zuurstof is geen probleem voor de motor.

Zo te zien op de foto zijn de polen van gelijke grote, alleen zitten ze precies andersom, dus ik weet niet of je dan uitkomt met de lengte van je kabels, misschien als je de accu omdraait, maar dan zitten de polen weer aan de verkeerde zijde.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #8 Gepost op: februari 01, 2018, 09:27:21 »
En een goedkoop sport filter kan wel degelijk slecht zijn voor je motor.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: februari 01, 2018, 09:40:20 »
Niet de eerste de beste van AliExpress nemen idd, lucht moet wel schoon naar binnen.