Auteur Topic: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?  (gelezen 4724 keer)

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3018
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #25 Gepost op: januari 10, 2018, 15:55:53 »
Die heb ik ook gezien bij Showoff Imports!

Hoe ga je dan te werkt met bevestigen? Alles zelf maken?
Ophanging, beugels, buizen?
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4034
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #26 Gepost op: januari 10, 2018, 15:56:49 »
ga zowieso eerst nog met tmic rijden, maar zodra ik overstap op fmic wil ik weinig lag extra hebben haha
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 4034
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #27 Gepost op: januari 10, 2018, 15:57:20 »
ik zal zowieso alles uit moeten zoeken omdat er voor p7 geen standaart kits zijn zoals voor p8 en p9
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3018
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #28 Gepost op: januari 16, 2018, 20:12:13 »
Zo, wat gesprekken verder en het gaat het volgende worden:

gereviseerd blok
gereviseerde turbo
stock 4efte ECU
Mishimoto Z line FMIC, hopelijk met short route, rest van buizen zelf bouwen, zo efficient mogelijk.
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3663
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #29 Gepost op: januari 16, 2018, 20:56:37 »
Top man dat je je P9 nu helemaal gaat transformeren naar een Glanza, tis nu eigenlijk een schaap in wolfskleren........ just kidding, prachtig wagentje heb je :)

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24435
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #30 Gepost op: januari 17, 2018, 08:36:27 »
oh je koopt dat gereviseerde blok wat hier op het forum aangeboden werd?
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 448
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #31 Gepost op: januari 17, 2018, 10:27:09 »
Die van Mark z'n Glanza? Die al lang weg, mag eigenlijk een slotje op  :rofl:

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24435
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #32 Gepost op: januari 17, 2018, 11:02:41 »
Waar ga je dan het blok kopen?0
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline SkaBla

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 17771
    • Onderdelen lijst
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #33 Gepost op: januari 17, 2018, 11:32:29 »
Martin gaat iets bouwen misschien?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3018
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #34 Gepost op: januari 20, 2018, 17:14:11 »
Niet die van Mark, Martin gaat niets bouwen.

De turbo wordt in Engeland gereviseerd, het blok door een gast die het al jaren doet. Zit ook hier op forum maar is niet zo actief meer.
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14273
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #35 Gepost op: januari 22, 2018, 13:24:23 »
ik ben onschuldig :) heb er zowiezo geen tijd voor. huis verbouwen en nog 2 auto's te bouwen. tijd voor eigen projecten ipv voor anderen :)
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3018
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #36 Gepost op: januari 22, 2018, 16:31:06 »
Je bent idd in deze geheel onschuldig!  O:)
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline elektro_freakz

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 782
  • BROAAAP TSUTUTUTU
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #37 Gepost op: januari 26, 2018, 18:35:07 »
Ik sluit me hierboven aan. Ikzelf heb ook een FMIC met de grootste cooler die achter mijn bumper past, dit omdat het ding amper koeling krijgt.
Ik heb het spul allemaal los gekocht en zo zelf een route gemaakt die voor mij passend was. Mijn ervaring met die kitjes is dat het toch allemaal niet altijd lekker past. Plus het kost je een fortuin.

Ik snap alleen het hele fuel cut gebeuren rondom het spruitstuk niet. Ik rij al een aantal maanden tegen de fuel cut op met originele spruitstuk. Sinds vorig maand heb ik een WEPR spruitstuk en bijhorende downpipe. Voor mijn idee is mijn boost zelfs omlaag gegaan in plaats van omhoog?


Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline Gourmetski

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3018
  • P8 '95 / P9 '98 in Glanzakleren
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #38 Gepost op: mei 28, 2018, 22:26:53 »
De FMIC is gepast en zit netjes achter de bumper.
Nu de volgende stap, het buizenwerk.

Bij welke zaken kan je allemaal buizen, koppelingen, slangen ect halen of laten maken?
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 448
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #39 Gepost op: mei 28, 2018, 23:48:31 »
Biesheuvel heeft koppelingen en slangen maar ik weet niet of je er voor buizen terecht kan

Offline Rene68

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 421
Re: P9 naar 4EF-TE ombouw - wat nodig? wat mogelijk?
« Reactie #40 Gepost op: juni 14, 2018, 01:45:47 »
Gewoon op Ebay. Ik heb zelfs me Fmic ervan. Kost ook niet zo veel daar.
En ik rij er al van 2011 mee rond.