Auteur Topic: Versnellingsbak differentieel preload  (gelezen 187 keer)

Offline KRN__

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 48
Versnellingsbak differentieel preload
« Gepost op: januari 01, 2018, 22:48:30 »
Misschien heb ik hier wat meer geluk.

Ben bezig met een versnellingsbak-revisie van een Glanza bak voorzien van een LSD. Alles staat klaar om teruggebouwd te worden.

Alleen ben ik nog opzoek naar de juiste voorspanningswaarde + correcte manier van meten voor de differentieel lagers?

Tijdens het googlen kwam ik een aantal manieren tegen voor Toyota's (MR2, Celica etc)

- Differentieel in de kale behuizing hangen. Alle bouten aandraaien en dmv een tooltje direct via de diff meten ( 0.8 - 1.6 Nm)

- Differentieel + uitgaande as in kale behuizing hangen. Alle bouten aandraaien en dan koppel meten via de uitgaande as. (0.2 - 0.4 Nm)

Wie weet wat de juiste waarde/manier is voor een Glanza bak met oem LSD?