Auteur Topic: '94 p8 Si  (gelezen 683 keer)

Offline Luuk

• SCH forum member
  • **
'94 p8 Si
« Gepost op: december 24, 2017, 16:11:34 »
Ook maar eens even mijn starletje laten zien.
Starlet p8 si van 1994. Heel fijn autotje zo. Ik heb hem voor erbij maar eigenlijk is hij overbodig, word maar 1 a 2 keer in de maand mee gereden maar kan het niet over mijn hart krijgen om hem weg te doen haha.
De auto staat op koni gele schokbrekers met verlagingsveren, heeft een andere einddemper (weet zo niet wat voor merk of wat dan ook) en kouki achterlichten.

Hij heeft 238000 gelopen en gebruikt zoals de meeste 2e-e's nogal wat olie. Al is het de laatste tijd wel absurt hoog want ik heb denk ik de afgelopen 1000 km al meer als 2 liter erbij moeten gooien... Laatst ook een keer de koude start gefilmt, en daar zie je hoe erg is  O:)
https://www.youtube.com/watch?v=svcsWtMXtns

Ik sta er wel echt van te kijken dat die auto zoveel olie kan gebruiken en dan nog steeds zo goed loopt! De motor loopt echt als een zonnetje en mist echt geen pk's.

Verdere plannen zijn eigenlijk ooit nog wel een 4e-fte erin, maar dan moet ik er 1 tegenkomen voor de goeie prijs. En ik ga denk ik binnekort een keer de katalysator ertussen uit halen. Voor de rest de auto een beetje in een goeie staat brengen. Heb nu een golf 4 1.8t als daily en die heeft op dit moment prioriteit met aanpassingen en de zoektoch naar pk's :)

Heb ook nog een corolla g6 met 4age blacktop gehad, misschien dat mensen hem vaker tegen zijn gekomen:

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
Re: '94 p8 Si
« Reactie #1 Gepost op: december 24, 2017, 17:07:41 »
Mooie auto, ik had ook liever gehad dat die van mij zwart was :/
kan niet alles hebben :)
'91 Si
Meer nie

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2017, 19:27:36 »
Leuke auto!

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #3 Gepost op: december 25, 2017, 16:54:07 »
Mooie p8!
Zuinig op zijn haha
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #4 Gepost op: december 27, 2017, 09:45:08 »
Dat je olie verbruik zo hoog is, is vooral omdat je er zo weinig mee rijdt. Het is slecht voor elke auto om veel stil te staan (vooral buiten) en maar korte stukjes te rijden.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Luuk

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: december 27, 2017, 19:07:28 »
Tja toen ik hem nog veel gebruikte was het net zo erg. Als je hem een nachtje stil laat staan rookt hij al meteen zoals hij doet op het filmpje.

Maar de motor is toch niets waard dus in dit geval vind ik het niet zo erg.
Hij is van onder nog helemaal roestvrij met de originele remleidingen in perfecte staat dus is een mooie basis om iets van te maken.

Offline junksculp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2017, 17:26:22 »
Echt een hele mooie p8, mijn p8 met 2e-e gebruikt geen druppel :rofl:, daarom is hij wel roze :o

Offline Blinkie

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 25, 2018, 20:53:31 »
Super autooke he die Si ;). Hij dronk in het begin nog niet zoveel maar na de passage van 180.000km op zijn klok begon dat steeds erger te worden. 1 liter op 500km was de laatste 3 jaar routine maar dat motortje liep, zoals je zelf ook zegt ALTIJD even goed! Einddemper is trouwens van het Duitse merk Fox, mocht je dat nog interessant vinden! Maar wat glimt ie ook super, hee!! Echt heel tof.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #8 Gepost op: januari 25, 2018, 21:38:43 »
Dan heb ik die einddemper ooit geleverd denk ik haha! Mooi ding
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline elektro_freakz

• SCH forum member
  • **
  • BROAAAP TSUTUTUTU
« Reactie #9 Gepost op: januari 26, 2018, 18:25:17 »
Netjes!
Heb ik bij jou niet toevallig een g6 bak gekocht?
Hoe harder iets gaat, hoe sneller het stuk gaat ^^

Offline Luuk

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2018, 17:33:29 »
Dat klopt ja! Bevalt hij goed?
Overigens heb ik de starlet vandaag verkocht aan de oude eigenaaresse. Ze wilde hem graag terug hebben en hij was voor mij toch overbodig. Ook had ik de plaats nodig om een andere auto voor de handel te kunnen kopen. Het is het huis van mijn ouders en ons mam loopt al te klagen dat er teveel staan  :P ;D
Als ik de ruimte en tijd straks een keer heb komt er zeker 1 terug en daar moet dan een 4e-fte in!

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #11 Gepost op: januari 27, 2018, 21:52:44 »
Lol een maand later weer verkocht
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too