Auteur Topic: Lars zijn P8  (gelezen 545 keer)

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
Lars zijn P8
« Gepost op: december 18, 2017, 21:55:06 »
Hey mensen!

Tijd geleden mij voorgesteld op het forum en vervolgens er niet heel veel mee gedaan. Daarom maak ik nu een topic in de Showroom sectie zodat ik het vaker bij kan houden!

Hier nog even mijn voorstelpagina: http://starlet-forum.nl/index.php?topic=24170.0

Wat is er in de tussentijd met mijn Starlet gebeurd? Het volgende:

-De OZ velgen heb ik opgeknapt en ik heb er Toyo Proxes omheen laten zetten.
-Spoilertje erop gezet
-Klapramen gemonteerd (originele vaste te koop, mocht iemand interesse hebben!!)
-Nieuwe uitlaat eronder (origineel)
-In oktober zelf gepoetst en in de wax gezet
-Schokdempers achter vervangen

Daarnaast heb ik hem meegenomen op vakantie naar Beauraing (Wallonië), zonder problemen 2000 erbij op gezet in die week. :shades:

Ik woon nu voor mijn stage ook in Nijmegen en ga dus regelmatig op en neer naar Delfzijl in de weekenden. Af en toe even olie bijvullen en gaan!

Hoe dan ook, ik wordt steeds gekker op mijn Starlet en vond het dus ook tijd om hier weer eens wat te plaatsen.

Plannen voor de toekomst:

-veerpootbrug achter (ja ik heb er al eens een topic over gestart)
-Subwoofer
-Velgen misschien van kleur veranderen
-Winterset
-Natte droom: geel plasti-dippen :-X

Dan nu tijd voor het leukste, de foto's van hoe ie er nu bij staat:

En tot slot nog een foto van vorige week met de sneeuw:

Ik weet in ieder geval één ding; afscheid gaat een hele bittere pil worden. Hopen dat dat niet hoeft voorlopig ;D

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Lars zijn P8
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2017, 06:38:52 »
Ziet er goed uit je P8, volgende keer wel even de ruiten (beter) schoonmaken voor je gaat rijden, daar krijg je een beste bon voor ;)

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2017, 10:27:48 »
Ja weet ik, maar hoefde alleen maar even te tanken die avond. Dit tankstation is 200m van mijn huis en moest toch die zondagkorting nog even meepakken! :shades:

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2018, 19:15:46 »
Het is tijd voor een kleine update! Laatst heeft mijn Starlet een nieuwe distributieriem en v-snaar gekregen. Binnenkort is het ook weer tijd voor de APK en daarvoor moeten de volgende dingen even aangepakt worden:

-Fuseekogel LV
-Remverschil van 53% achter

Verder zijn er geen grote dingen aan het licht gekomen, dus dat is mooi.

Ook heb ik AliExpress ontdekt en wat tjoening dingen gekocht, waar het nu wachten op is:

-Toerenteller
-Pookhoes
-Antislip mat die ik passend ga maken in de dashboard vakjes
-Flexibele bumperlip (knock-off EZLip)

Tot slot heb ik nog wat andere visuele aanpassingen gedaan/ in de planning, waarvan de eerste op de foto hieronder te zien is :shades: De tweede is een setje custom-made stickers, die ik wel laat zien als ik ze heb! Het derde wat in de planning staat is daadwerkelijk functioneel; ik moet nog steeds een veerpootbrug hebben.

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2018, 21:21:57 »
welke velg en bandenmaat heb jij?, bij mijn p8 raakt het rechtse achterwiel de wielkast als ik een drempel een beetje enthousiast neem, de mijne is niet verlaagd
met 15x7 et35 velgen en 195/50/15 banden
'91 Si
Meer nie

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: maart 15, 2018, 19:53:00 »
Ik heb precies dezelfde wielmaat en mijn auto is ook niet verlaagd. Ik heb hetzelfde probleem (vreemd genoeg ook rechtsachter alleen, gewichtsverdeling?), maar bij mij is het alleen als ik 4 personen, inclusief mijzelf, in de auto heb. Wat bij mij wel geholpen heeft is de achterste schokdempers vervangen, ook al waren mijn vorige (de originele) nog lang niet vergaan. Sindsdien heb ik het alleen nog maar op de snelweg bij heel slecht wegdek. Verder heb ik tegenwoordig de regel dat er maximaal 2 personen mee kunnen rijden. Wat ik je dus zou kunnen aanraden is: je wielkasten rollen of de schokdempers achter vervangen.

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: maart 15, 2018, 20:08:57 »
Trouwens ook nog een kleine update, ik heb Toyota schilden gemaakt, gebaseerd op de Ferrari schilden! :shades: Vandaag binnen gekomen en geplaatst:

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #7 Gepost op: maart 15, 2018, 20:55:41 »
die toyota schilden zijn wel gaaf :)

de rede dat het alleen rechts is, is omdat als je auto inveert dan gaat je achter as niet recht omhoog maar iets schuin(blijkbaar naar rechts)
je zou dit kunnen verhelpen door er een verstelbare panhard stang op te zetten dan kan je de 'nulstand' van je achteras iets naar links verplaatsen waardoor deze met inveren naar het midden gaat.

in mijn geval zal het probleem ook gedeeltelijk komen door de iets te lage ET-waarde waardoor de wielen iets te veel naar buiten staan.

ik heb mn kast rechts een klein beetje gerold afgelopen zaterdag en dat heeft wel wat geholpen maar ik zou het nog een keer moeten doen met een goede roller als ik optimaal resultaat wilde :)
'91 Si
Meer nie

Offline LSDesign

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 01:04:23 »
Alweer een tijdje geleden dat ik hier iets geplaatst heb. Update; de Starlet maakt het nog steeds erg goed! Ik heb hem vorige week voor de tweede keer volledig gepoetst en gewaxt. Waarom? Omdat ik er mee naar de Nürburgring moest afgelopen weekend! Met een hele delegatie was ik op pad, van een Alfa Romeo Stelvio tot een Impreza tot mijn Starlet. Ik heb heel dichtbij het kopen van een baanticket gezeten voor mijzelf, maar durfde dit toch niet aan. Ik vond de combinatie van mij met praktisch geen circuitervaring en een auto met 75 pk tussen allerlei M3's en Porsche's toch niet zo'n goed idee. ;D Desalniettemin een geweldig weekend gehad en samen met een kameraad in de Sub7Up (Misha Charoudin anyone?) wel de Nordschleife op geweest.

Wat is er verder in de tussentijd aan de auto veranderd? Niet al te veel, ik heb de voor- en achterbumper matzwart gespoten en een rode bies erin gemaakt. Verder een oliewissel en ik tank sinds kort 98, wat de auto erg goed lijkt te slikken. Hij loopt heel mooi rustig en toch iets zuiniger.

De toekomst? Ten eerste ben ik nog lang niet van plan hem weg te doen en ten tweede begint hij nu wel een aantal roestplekken te krijgen die binnen nu en een paar maanden aangepakt moeten worden. Daar moet ik financieel eerst wat ruimte voor maken.

Hieronder wat foto's van de Starlet bij de Ring en de hele delegatie waar ik mee op pad was!

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 05:22:55 »
Gaaf. Ziet er strak uit. Zeker voor een rode Starlet.
Toffe velgen ook!
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Donor)
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)