Auteur Topic: Lekkage bestuurderskant P7  (gelezen 123 keer)

Offline Riktictac

Lekkage bestuurderskant P7
« Gepost op: december 13, 2017, 15:40:26 »
Goeden middag

De Auto bevalt super en de eerste kilometers zijn gemaakt
Nu is echter de bekleding aan de bestuurders zijde altijd nat
Kan niks ontdekken bij het voorschot

Is dit een bekend probleem ?
Denk aan de antenne ??

Gr
Rik

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: Lekkage bestuurderskant P7
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2017, 16:59:38 »
Fijne wagentjes hé,

Die lekkage heb ik en nog iemand hier op het forum ook, door de antenne kwam het bij mij niet, maar nu ik er zo over nadenk zou het wel eens kunnen komen door de gaatjes in het dak waar de clips in zitten voor de bevestiging van de sierlijst.

Ik heb toen een ietwat lompe oplossing uitgevoerd, het water komt namelijk uit op het dikke stuk van de dorpel onder de zekeringkast, daar heb ik een aantal gaatjes ingeboord zodat het water in de dorpel loopt ipv in de auto.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2017, 09:39:16 »
Zodat je dorpel lekker kan wegrotten? Lijkt me niet handig.

Op een droge zonnige dag eens met een tuinslang spelen en dan kijken of het nat wordt. Ook wil bij de P7 de vloer bij de bestuurdersstoel wel eens wegroesten, dat kan er ook voor zorgen dat je vloer aan de binnenkant van de auto nat wordt.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2017, 11:20:15 »
De dorpel heb ik van te voren goed behandeld aan de binnenkant, en ook na het boren nog, ik weet dat het een ietwat radicale oplossing was, maar er zitten dopjes onder in de dorpel voor de afvoer van water.

Dat met de tuinslang heb ik toen (3 jaar geleden) gedaan, als ik water op het dak spoot kwam het achter de zekeringkast naar beneden, nooit gedacht aan die sierstrip, daar zal ik deze zomer eens naar kijken.

De vloer was bij mij ook bijna doorgerot, en dat kan maar zo komen door die lekkage.

Rechts begon het ook al

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: december 25, 2017, 09:36:26 »
Dat water in de dorpel heeft me toch aan het denken gezet, de vloer was bij nadere inspectie toch nog wat vochtig, dus ben ik op zoek gegaan naar de lekkage.

Omdat er een nieuwe ruit inzit verwachte ik niet dat het daar nog ergens zou lekken, en idd het raam zelf lekt niet, maar de sponning boven het raam wel! (de carrosserie zelf dus) het water is dus al die tijd langs de sierstrip binnenkant ruit en vervolgens via de kap van de a-style naar beneden gelopen.

Ik heb die sponning nu dichtgekit en het probleem is nu verholpen, dus ik denk dat meerdere P7's daar last van hebben, omdat het water dan precies daar komt waar de vloer bij de P7 vaak doorrot.