Auteur Topic: Brandstof en andere motor dilemma's  (gelezen 2050 keer)

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3920
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #75 Gepost op: december 20, 2017, 07:26:13 »
ramon was voor zijn tail waste gate iets meer kwijt volgensmij...
edit: hij is goedkoper geworden :P https://www.dp-engineering.nl/tial-mv-s-38mm-external-wastegate.html
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 427
  • Gehakt
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #76 Gepost op: december 20, 2017, 09:32:57 »
Ik weet wel dat die dingen duur zijn hoor :)
'91 Si
Meer nie

Offline mister_fix_it

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 24269
  • īPrut∑ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #77 Gepost op: december 20, 2017, 11:01:30 »
Volgens mij krijg je met een lagere luchtinlaat temperatuur juist eerder een feulcut.
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14257
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #78 Gepost op: december 20, 2017, 15:23:28 »
yep, hogere dichtheid van de lucht die door de verhitting meer uitzet
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 427
  • Gehakt
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #79 Gepost op: december 20, 2017, 18:02:37 »
Ik zal mn best doen om mijn denkwijze uit te leggen :)

De fuel cut komt in dit geval niet direct door de inlaatlucht temp, maar hij komt door de overdruk
als de lucht na de turbo heet is(dat is waar de sensor zit) dan zet deze uit, hierdoor hoeft de turbo minder werk te doen.
de wastegate gaat dus eerder open, in dit geval lijkt hij te klein te zijn want de druk wordt alleen met veel toeren hoog.
als de lucht na de turbo kouder is past er, zoals jullie al zeggen; meer lucht in dezelfde ruimte, dit zorgt ervoor dat de turbo harder moet werken, de waste gate wordt naar verhouding minder 'te klein' en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

als ik op de boost meter let zie ik dat de druk langzaam oploopt, en op geen enkel punt stopt met stijgen zoals dat normaal is. met weinig toeren blijft hij wel even hangen bij .5 bar.

Het is een feit dat het probleem minder is geworden toen er een intercooler op kwam, het is ook een feit dat we het probleem met de vorige setup niet hadden, dat was een stock 4efte met stock ct9, top mount zonder happer, decat en een gt turbo uitlaat zonder middendemper.

Ik denk dat het probleem zich in meerdere dingen schuilhoud, namelijk: de uitlaat die nauwelijks tegendruk geeft, en de intercooler die te weinig afkoelt waardoor de wastegate te weinig afvoert. de turbo levert natuurlijk ook veel meer lucht.

Ik zeg absoluut niet dat jullie ongelijk hebben, maar dit zijn mijn inzichten. doe er mee wat je wil :)
'91 Si
Meer nie

Offline Rage

  • Admin
  • ******
  • Berichten: 14257
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #80 Gepost op: december 21, 2017, 09:32:30 »
denk dat het voornaamste probleem nu is dat de hybrid niet gebouwd is om 0.65 bar te draaien. het hele ontwerp is voor 1 bar+
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 427
  • Gehakt
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #81 Gepost op: december 21, 2017, 12:39:05 »
Dat zou heel goed kunnen :)

Bedankt voor de heldere ideŽn
'91 Si
Meer nie

Offline XX-33

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3920
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #82 Gepost op: december 21, 2017, 20:21:48 »
denk dat het voornaamste probleem nu is dat de hybrid niet gebouwd is om 0.65 bar te draaien. het hele ontwerp is voor 1 bar+


hmm mijne was nu op 0,9 bar ingesteld ongeveer of niet martin?
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Mat

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 82
  • EP91L 1.3 XLi '98
Re: Brandstof
« Reactie #83 Gepost op: december 21, 2017, 23:53:13 »
Nogmaals de vraag, zou water/meth helpen?

Zijn er echt mensen die naar methanol refereren als meth? Hier in de buurt bedoelen ze met meth methamfetamine, dat lust je motor niet. Plak die anol er alsjeblieft gewoon achter, niet alles hoeft korter.

Offline Maerijn

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 380
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #84 Gepost op: december 22, 2017, 00:34:58 »
We have a badass over here   :shades:

Serieus, na ruim 10 jaar op meerdere brommer en auto forums ben je voor mij de eerste hier mee komt  :P

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 427
  • Gehakt
Re: Brandstof en andere motor dilemma's
« Reactie #85 Gepost op: december 22, 2017, 20:10:42 »
ik woon denk ik niet in zo'n buurt ;)
Op het internet wordt er vaak naar verwezen als water/meth injection, vandaar dat ik dat ook zeg, maar ik zal er op letten :)


Edit: nog een vraagje, zijn Athena koppakkingen een beetje goed, mn broer heeft er een en ik vroeg het me af :)
« Laatst bewerkt op: december 22, 2017, 20:56:06 door Experion »
'91 Si
Meer nie