december 14, 2017, 18:02:20

Auteur Topic: De P9 van Dominic  (gelezen 142 keer)

Offline DElswijk

• SCH forum member
  • **
De P9 van Dominic
« Gepost op: november 27, 2017, 15:29:53 »
Hierbij maar even een project threadje aanmaken.
De P9 van mij rijd goed, op een paar dingetjes na, hij heeft ook al bijna 250k km erop staan, dus dat is te verwachten.

De volgende dingen wil ik zeer binnenkort doen:
een nieuwe deurhendel halen voor de buitenkant van het portier, deze is voor driekwart afgebroken.
een inlaatspuitstuk van een corolla 1.3 erop zetten (als ik het goed heb gaat het blok dan van 75 naar 88pk? of is dit te optimistisch?)
Nieuwe fuseekogel linksvoor, deze bonkt bij bochten naar rechts
Klokje voor in het dashboard (zitten de aansluitingen wel al achter het dashboard hiervoor?)
motorcompartiment schoonmaken
radio erin zetten (gekocht zonder)

Later te doen:
Mooie velgjes eronder zetten
30mm verlagen
sportuitlaatje
sportstoel(en)
nieuwe vloeistofleidingen
Volledige buitenkant wit spuiten (welke kleurcodes raden jullie aan?)

Ik ben er zeker van dat hier mensen rondlopen die veel beter zijn in het sleutelen aan dit mooie bakkie, dus ik hoop dat jullie mijn toekomstige vragen niet te dom vinden  ;)

Online joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
Re: De P9 van Dominic
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2017, 15:42:11 »
Jeetje wat een staat waarin deze verkeerd..

Motorisch zal die wel goed zijn, maar optisch... verschillende velgen, deurgreep kapot en de blankelak op de motorkap die voor 50% al aan het vergaan is.

Maar des al niet te min aan jouw to do list te zien kunnen we opmaken dat deze een nieuw leven gaat krijgen. Succes met je plannen!
En zal je uit de droom helpen dat je alleen met een ander spruitstuk zoveel PK extra gaat krijgen. :)
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline pro-hcore

• Registered Trader
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2017, 17:23:34 »
Welkom!

Betreft het rolla spruitstuk, die vlieger gaat niet op. Dat spruitstuk levert je misschien 2pk op. Of je moet ook de ecu, injectoren en uitlaat mee pakken.

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2017, 18:59:23 »
een deurhendel kan Skabla aan jou leveren.

wat betreft het klokje, als ik het goed onthouden heb zit de aansluiting hiervoor al in je kabelboom verwerkt achter je dashboard.
de fuseekogel is dat niet je rechter fuseekogel? als je naar rechts stuurt en hij bonkt dan, dan is het toch de rechter of heb ik dit mis?

het rolla spruitstuk geeft je wel meer koppel aldus het topic van KevinK

"Een veel uitgevoerde aanpassing in de Britse Starlet scene is het inlaatspruitstuk vervangen met die van een Corolla spruitstuk.

Waarom?
Deze heeft equal length runners dat zorgt voor een betere trekkracht hoger in het toerenbereik. Let er wel op dat je mogelijk wat verliest in het lagere toerengebied. Deze aanpassing is dus zinvol als je graag een beetje toeren maakt. "
Starlet p9 Sport '97

Offline DElswijk

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2017, 19:57:38 »
tsja optisch is het inderdaad niet de beste, maar wat wil je voor 500 euro. Ik heb vandaag de auto voor apk weggebracht, de monteur gaat het bonken nakijken en zei dat het misschien de stabilisatorstang kon zijn, ik ben benieuwd. De lak is inderdaad ver heen, vooral op het dak en motorkap, maar ook een plekje bij het rechter achterraam begint al te bladeren (de blanke lak dan).
Het probleem van de verschillende velgen is natuurlijk snel op te lossen, vind ik ook geen probleem.
Zoals ik heb vermeld in het voorstellen threadje wat ik heb aangemaakt, ik ging ten eerste een auto kopen voor de winter die het deed, met een budget van 500 euro kan je natuurlijk geen mooie auto verwachten. Maar toen ik zag wat voor moois je kan doen met de p9 is het misschien wel een blijvertje.
Het jammere (en vreemde) is alleen dat je qua verzekering 8 keer zoveel kwijt ben per maand voor een starlet dan voor mijn 924  ;D

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2017, 21:32:28 »
Ik weet niet wat jij betaald maar wat ik voor mijn premie kwijt ben daar kun je bijna niet eens je E bike voor verzekeren . :twisted:

Ik blijf deze slet rijden omdat deze o.a zo goedkoop is in verzekering en wegenbelasting .

En omdat het natuurlijk een fijn karretje is .

Maar waarschijnlijk heb je een oldtimer verzekering op de 924 ?
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline DElswijk

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: december 08, 2017, 10:09:58 »
Dat klopt, oldtimerverzekering en kwarttarief aan wegenbelasting 😁.
Vraagje: tussen 25 en 45% van mijn temperatuurmeter gaat mn motorlampje branden op het dashboard, de auto loopt dan nog steeds helemaal perfect, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #7 Gepost op: december 08, 2017, 11:34:37 »
Heb ik ook gehad, dat is je temperatuursensor die aan het overlijden is.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)