december 14, 2017, 18:09:06

Auteur Topic: Startlet EP91 '96 stopt meteen na starten  (gelezen 76 keer)

Offline Paultjuh1980

Startlet EP91 '96 stopt meteen na starten
« Gepost op: november 26, 2017, 16:39:27 »
Hoi,

Ik heb sinds een week een Starlet, deze had ik overgenomen van een vriend. Toevallig toen ik de auto net kreeg, wilt de auto wel starten maar stopt ook meteen. Je voelt dat die aanslaat en als ik zachtjes gas geef, blijft die doorlopen. Na een minuutje ongeveer kan het gas los en loopt die normaal stationair met 800 toeren. De auto rijdt verder goed.

Ik heb accuspanning gemeten bij stationair en uit en de waardes zijn goed.

Een paar weken eerder brak er wel stuk af van de gasklephuis waar koelwater doorstroomt. De ANWB had een bijpass gemaakt en de gasklephuis wordt nu niet meer verwarmt door het koelwater. Volgens de garage zou een nieuwe gasklephuis niet nodig zijn omdat er genoeg auto's zijn die het ook niet hebben. Bovenstaand probleem was er toen nog niet overigens.

Mij lijkt het sterk dat dit de oorzaak kan zijn, want er zal niet meteen warm water naar de gasklephuis stromen als je het net start. Maar mischien zit er een sensor in het gasklephuis om temperatuur van het koelwater te meten? Of een andere soort sensor?

En weet iemand toevallig hoe ik aan een scharnier kan komen voor een linkerportier? De bovenste scharnier mist een ring om de pen of de ring is zover versleten dat die niet meer zichtbaar is. De deur wilt nu met heel veel moeite sluiten.

Bedankt voor de antwoord(en)

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
Re: Startlet EP91 '96 stopt meteen na starten
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2017, 21:14:59 »
Scharnier zou je op de sloop kunnen ophalen als daar een starlet staat. 15 minuten werk heb je die er wel af met sleutel 12 (als ik het goed heb onthouden)

Is er met je gasklephuis niet ergens een vacuumslang of een andere slang losgeraakt?
Starlet p9 Sport '97

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
Re: Startlet EP91 '96 stopt meteen na starten
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2017, 09:32:31 »
Ik zou inderdaad het gasklephuis vervangen en alles weer aansluiten zoals het hoort, en vanaf daar verder zoeken.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)