december 14, 2017, 17:57:56

Auteur Topic: Vragen over het koelsysteem  (gelezen 295 keer)

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: Vragen over het koelsysteem
« Reactie #25 Gepost op: november 27, 2017, 22:04:39 »
Daan, dit had ik niet van je verwacht, jij weet toch alles over starlets ;)! Alle gasklephuizen hebben 2 of 4 slangetjes. Zoals jeroen hierboven zegt, door 2 gaat er KVS en door 2 vacuum. Bij starlets met stuurbekrachtiging worden de twee vacuumslangetjes nog weer afgetakt naar het stuurhuis.

@ experion

Lijkt me onwaarschijnlijk !

Een verwarmd gasklephuis is ongewenst want warme lucht is slechter comprimeerbaar dan koude lucht .

Denk maar aan de intercooler bij een turbomotor .

Hoe kouder de lucht hoe meer vulling in je cillinder kunt persen dit in combinatie met de juiste hoeveelheid brandstof dus meer vermogen .

Ska ik ga morgen wel kijken onder de kap ik heb toch al best wat gedaan aan sletjes maar dit is me nog nooit opgevallen .

Zelfs met de koppakking etc  vervangen heb ik deze slangetjes niet gezien . :rofl:

Maar ook ik leer nog steeds .

Wat ik ben zo nieuwegierig dat ik nu gelijk ga kijken .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #26 Gepost op: november 27, 2017, 22:23:34 »
Nou inderdaad er zitten 2 slangetjes (je hebt wel een bril nodig ) :twisted: vandaar dat ik deze niet heb zien zitten want deze gingen compleet mee met de kop en gasklephuis.

Maar het zijn wel zulke kleine slangetjes dat alleen het nodige verwarmt wordt en niet de ingelaten lucht .

affin zo leer ik na de slet 19 jaar in bezit te hebben toch weer wat nieuws .

Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline jeroen29

• SCH forum member
  • **
« Reactie #27 Gepost op: november 28, 2017, 06:50:17 »
Er zit idd een soort 'was- element' in de stationaire regelklep. (is mij verteld)

Offline stefan97

• SCH forum member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: december 02, 2017, 15:25:26 »
ow dacht dat het over een P7 ging sorry haha ;D