december 14, 2017, 18:07:06

Auteur Topic: storing op fm en dab+  (gelezen 92 keer)

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
storing op fm en dab+
« Gepost op: november 23, 2017, 17:35:03 »
hallo mensen,

voor een jaar geleden heb ik een subwoofer gekocht en aangesloten. voeding aan de bijrijderskant van de auto en de andere kabels aan bestuurderskant.
zodra ik mijn fm aan zet, dan heb ik slecht/geen ontvangst. haal ik vervolgens de remote kabel (kabel van radio naar versterker voor 12V signaal) er af, dan heb ik goed ontvangst.
Heb met mijn oude radio al geprobeerd om hem op de geschakelde 12v spanning te zetten die naar de radio loopt maar dan heb ik het zelfde probleem.
ik heb heel lang genoegen genomen met dit probleem omdat ik een usb had met veel muziek.

nou heb ik een andere radio met DAB+, deze radio incl antenne gisteravond geinstalleerd. ook hierop wordt het signaal van zowel fm als dab+ verstoort door de remote kabel.
heb zojuist de remote kabel er af gehaald toen de auto in de schuur stond en had voor demontage geen ontvangst op fm of dab. na het loshalen had ik wel ontvangst.

conclusie is dus, mijn remote kabel verstoort mijn signaal van fm en dab.

heeft iemand een oplossing om dit op te lossen zodat mijn woofer aan kan en ik radio kan luisteren?
Starlet p9 Sport '97

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
Re: storing op fm en dab+
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2017, 22:54:23 »
Dat is wel wat vreemd, en als je de remote van een andere voeding pakt i.p.v. de radio?

Dan weet je of het ligt het aan de remote, of aan de versterker die aangaat, ik denk het laatste namelijk.

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 24, 2017, 17:47:42 »
daar ben ik gister druk mee bezig geweest.

remote aangesloten op de achterlicht (rij altijd met achterlichten aan dus dit zou goed kunnen gaan) maar ook hierop ruist hij.

het gekke vind ik overigens, een kameraad had een p8 met de bekabeling exact het zelfde als ik (heb het voor hem aangesloten) alleen had hij een andere versterker en woofer (b2 zero 3 versterker en 2x EL12 inch woofers) hij kon wel radio luisteren zonder ruis.

ik heb dezelfde woofer als hem, alleen dan een enkele en een B2 SLD600 versterker.

morgen komt die kameraad langs en halen we zijn versterker er af en sluiten hem op die van mij aan om uit te kunnen sluiten dat het aan de versterker ligt.
Starlet p9 Sport '97

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: november 24, 2017, 18:01:09 »
misschien nog iets met de massa ofzo? ik had een brom over de subwoofer, wat betere massa gemaakt en toen was het weg.

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #4 Gepost op: november 25, 2017, 01:00:17 »
Het beste sluit je al je audio niet via verlichting oid aan maar iets meer direct op je kabelboom.
Beetje hetzelfde als verlengdoos op verlengdoos idee.

Heb je al zonder je woofer geprobeerd, het circuit kleiner te maken en minder vermogen vragen?
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #5 Gepost op: november 25, 2017, 07:36:40 »
Gewoon rechtstreeks op je accu aansluiten om te zien of je probleem blijft. Wel even een zekering ertussen hangen.

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: november 25, 2017, 09:18:23 »
De remotekabel op de lampen was als test bedoeld om te kijken of de remotekabel stoorde op mijn antennekabels.

@robinho de voesing zit rechtstreeks op de accu aangesloten.

@gourmetski als de remotekabel los is dus woofer krijgt geen signaal om aan te gaan heb ik super ontvangst. Zodra die aangaat is het weer slecht.

@patrix massa heb ik al nagekeken en nog maar keer extra blank geschuurd. Heb hem op een gordelpunt zitten onder de achterbank

Edit:

heb zojuist de versterker van een kameraad aangesloten, en zoals ik verwachtte deed kon ik wel fm en dab luisteren zonder ruis....
dit wordt dus even contact opnemen met de leverancier voor een gepaste oplossing.

in ieder geval bedankt voor het meedenken! probleem is gevonden en wordt nu verholpen :D
« Laatst bewerkt op: november 25, 2017, 15:58:48 door skuurman »
Starlet p9 Sport '97