Auteur Topic: Dagteller p9  (gelezen 105 keer)

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
Dagteller p9
« Gepost op: oktober 23, 2017, 20:26:33 »
Dag iedereen,

Sinds een paar weken heeft mijn dagteller af en toe rust nodig.
Eerst besloot hij om bij 299,4 daar op te blijven staan. Je ziet dat hij een klein stukje rond wil draaien naar 299,5 en dan terug springt naar 299,4.
Heb toen bij stilstand de teller gereset.
Toen ging het ongeveer een week goed tot gisteren en vandaag. Gisteren besloot hij om bij 99,9 een rustmomentje te pakken. En vandaag weer.

Nou ben ik opzoek naar een complete tellerunit met toerenteller van een p9. Helaas zijn deze niet makkelijk te vinden maar zonder toerenteller wel.

Is het dus mogelijk om alleen de totaalteller en dagteller te verwisselen van een tellerbak zonder toerenteller naar een met toerenteller? Zijn deze uitwisselbaar?
Starlet p9 Sport '97

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
Re: Dagteller p9
« Reactie #1 Gepost op: oktober 23, 2017, 20:32:43 »
Die zijn (als ik me goed herinner van de laatste keer dat ik alles open heb gemaakt) los uit te wisselen, kost je veel tijd en gepruts.

Zorg in ieder geval er voor dat je een zachte doek gebruikt en een vork om de wijzers er af te schuiven, dan beschadig je de voorkant van je tellerplaten niet.
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 23, 2017, 22:28:28 »
Moeten alle wijzers er af of alleen die van snelheidsmeter? En vork gebruiken om te zorgen dat je de wijzer er niet scheef aftrekt?
Starlet p9 Sport '97

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 23, 2017, 23:11:13 »
Alleen die van de snelheidsmeter. Het zijn allemaal losse apparaatjes in een behuizing. Snelheidsmeter unit zit met 3 schroefjes ofzo vast. Met een vorkje onder de naald kan je hem er af wippen zonder iets te beschadigen.

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: oktober 24, 2017, 09:11:00 »
Oke bedankt voor de info! De spullen binnen halen wat nodig is en dan maar vervangen.

Danku!
Starlet p9 Sport '97

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2017, 09:49:54 »
als dat hetzelfde werkt als bij de p7, ben je met goed fatsoen makkelijk binnen een uurtje klaar, alles wijst zichzelf eigenlijk wel.
enigge waar je op moet letten is inderdaad een vorkje gebruiken om de naald eraf te wippen, en iets onder de vork leggen om krassen te voorkomen!

Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: oktober 24, 2017, 19:48:46 »
Oke super! Even moment vinden dat er tijd is en dan ga ik er mee aan de slag.
Bedankt voor het reageren!!
Starlet p9 Sport '97