Auteur Topic: Inhouden 2e carb  (gelezen 355 keer)

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
Inhouden 2e carb
« Gepost op: oktober 16, 2017, 12:08:33 »
De laatste tijd als ik mij corolla start en de moter is nog koud en ik rij weg dan houd de moter enorm in. Dit stopt pas op het moment dat vermoedelijk de auto choke erafgaat. Dit probleem is zich pas voor gaan doen sinds het wat kouder is aangezien ik in de zomer nergen last van had.

Ook is het regelmatig dat als ik de moter start hij eerst rond de 900 heen en weer met de toeren gaat en dan na 5 a 10 sec gaat de auto choke werken en schiet hij naar de 1700 a 2000 toeren.

Als de choke stopt dan loopt alles goed. Houd niet meer in op 1 dingetje na en dat is dat het toerental rond de 1100 toeren ligt.

Volgens mij hoort deze 2e carb met handgeschakelde versnellingsbak rond de 850 te zitten en dit was voorheen (denk ik) ook zo.

Het gaat om een corolla e9 van '89. De reden dat ik dit hier vraag is dat er wellicht leden zijn die ervaring met een p7 of e8/e9 hebben die een carb hebben.

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2017, 22:28:11 »
stel je anders eerst even voor.  ;)
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2017, 20:24:43 »
Zojuist gedaan!

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 21, 2017, 00:40:00 »
Welkom, heb je deze vraag ook al gesteld op het Corolla forum? daar heb je misschien iets meer feedback.

Heb je al eens naar je luchtfilter gekeken? Nu het kouder is gaat de choke wat verder dicht en stikt ie misschien in de overvloed aan benzine, omdat ie te weinig lucht krijgt?

Offline mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #4 Gepost op: oktober 21, 2017, 15:37:44 »
een 2e motor kan veel verschillende problemen hebben. vacuum lek/probleem is het eerste wat bij mij naar boven komt.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: oktober 21, 2017, 16:31:52 »
Dat zou wel het hogere stationair kunnen verklaren ja.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2017, 12:20:55 »
Wat dan wel vreemd is dat ie met choke dicht slechter loopt, je zou dan eerder verwachten dat ie van de choke af slechter zou lopen door de evt. valse lucht, en dus in verhouding te weinig benzine.

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: oktober 22, 2017, 19:36:07 »
Gisterochtend een monteur langs geweest en we konden een vacuumlek niet vinden. Zojuist ook getankt en het verbruik de laatste tank is 1 op 12. Voorheen altijd 1 op 14 a 1 op 15.

Luchtfilter is net een half jaar oud en 6500km.

Als ik 80 rijd bibbert de auto een beetje en over het algemeen merk ik dat hij gewoon minder lekker loopt als eerst. Wordt er niet echt vrolijk van ofzo... :N

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: oktober 22, 2017, 19:39:32 »
Ontstekingsgedeelte op orde?

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: oktober 22, 2017, 21:17:00 »
Dat zou ik wel kunnen nakijken. Weet dat de bougies 3000km geleden zijn vervangen maar de verdeelkap of bougiekabels zou ik echt niet weten. Dan ga ik hier ff naar kijken. Bedankt! Ik post zodra ik meer weet.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: oktober 22, 2017, 21:22:32 »
Tis maar een suggestie natuurlijk, maar omdat ie het doet sinds het kouder is en dus ook vochtiger in de nacht, kan het iets met de ontsteking te maken hebben.

Kijk anders ook even naar de kleur van de bougies.

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #11 Gepost op: oktober 22, 2017, 23:18:50 »
89er E9 heeft ook al een kat denk ik he?
Ik denk dat het hetzelfde systeem is als bij een P7, en dat is gewoon ruk. Als de carb begint op te spelen is het een gebed zonder einde. Er zitten zoveel vacuumslangen en 1weg klepjes in het systeem dat je er helemaal gek van wordt, en als je ze verkeerd terug monteerd is het probleem ws. eerder groter dan kleiner.

Ik zou eerst de onsteking even nakijken, wat Patrix ook al zegt, maar als dat het niet oplost zou ik die hele carb eraf mikken en een 1E inlaatspruitstuk, carb + handchoke monteren. je levert iets aan vermogen in, maar die hele ellende met die vacuumslangenkuil is weg.

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: oktober 23, 2017, 00:01:06 »
Tis maar een suggestie natuurlijk, maar omdat ie het doet sinds het kouder is en dus ook vochtiger in de nacht, kan het iets met de ontsteking te maken hebben.

Kijk anders ook even naar de kleur van de bougies.

Klinkt inderdaad logisch

Ik denk dat het hetzelfde systeem is als bij een P7, en dat is gewoon ruk. Als de carb begint op te spelen is het een gebed zonder einde. Er zitten zoveel vacuumslangen en 1weg klepjes in het systeem dat je er helemaal gek van wordt, en als je ze verkeerd terug monteerd is het probleem ws. eerder groter dan kleiner.

Ik zou eerst de onsteking even nakijken, wat Patrix ook al zegt, maar als dat het niet oplost zou ik die hele carb eraf mikken en een 1E inlaatspruitstuk, carb + handchoke monteren. je levert iets aan vermogen in, maar die hele ellende met die vacuumslangenkuil is weg.

Ik weet wel dat er een 3 wegs katalysator onder ligt en der gaat vanuit de kat ook weer een slang richting de carb.

De chefwerkplaats bij de toyota dealer hier die zij ook al dat het inderdaad een gebed zonder einde is zodra je problemen krijgt.

Maar dat inhouden en zo dat is best logisch dat het ontsteking gerelateerd kan zijn maar bv als ik hem koud start dat ie eerst 5 a 10 seconden in toeren zit te schommelen dat is echt raar. Eerst ging de autochoke gelijk aan.

Offline XX-33

• SCH forum member
  • **
  • EP71 1.3XL 4EFTE Turbo, Hasselbeck & Turbo
    • Facebook ;-)
« Reactie #13 Gepost op: oktober 23, 2017, 07:47:04 »

Dit was bij mij ook een gezeik, veel verbuik, hoge co, apk werd een ramp...
Heb uiteindelijk gekozen voor een motorswap, mede omdat ik een automaat had, werd beetje moeilijk een 1e carb erop te zetten...
Starlet EP71 1.3XL 4EFTE Turbo: http://tinyurl.com/n7b7967
Build: http://tinyurl.com/m7qccpu
IT'S ONLY A 1.3, HONEST...

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: oktober 23, 2017, 08:32:04 »
Geen probleem hoor, een 1E carb op een 2E automaat :)

Offline mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #15 Gepost op: oktober 23, 2017, 09:50:03 »
Kan ook nog te weinig koelvloeistof zijn.

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: oktober 23, 2017, 11:51:07 »
Koelvloeistof staat op peil en even vraagje tussendoor, zijn er mensen die hier een andere carb op hebben gedaan? Bv een weber 32/36?

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: oktober 23, 2017, 17:13:18 »
een 32/36 zou ook nog kunnen idd, maar dat is wat meer werk dan een volledige 1E set erop, vandaar dat het niet te vaak voorkomt.
Wel een betere keus denk ik, kijkende naar het vermogen enzo.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: oktober 23, 2017, 18:12:05 »
In hoeverre past dat op het spruitstuk, of helemaal niet?

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: oktober 23, 2017, 18:54:56 »
ws. een pasplaat maken

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: oktober 23, 2017, 19:14:53 »
Dus de doorvoer in het originele spruitstuk is groot genoeg voor de flow? ik heb wel eens aan een ander carb. gedacht vandaar.

Een 2E loopt volgens mij net iets te arm met een 1E carb., mijn bougies zijn altijd tegen het witte aan, tenzij ik de ontsteking wat later zet, maar dan loopt ie niet lekker.

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: oktober 23, 2017, 22:12:27 »
gewoon eens een keer een 32/36 of een 32/34 van een oude ford opsnorren. Ik heb nog wel 1 of 2 2E spruitstukken liggen, mocht je eens wat willen verknoeien voordat je je eigen spullen sloopt :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #22 Gepost op: oktober 24, 2017, 06:44:02 »
OkÚ, dat is goed om te weten, mocht het een keer nodig zijn dan trek aan de bel :)

Is het ook mogelijk om een grotere sproeier in een 1E te schroeven? of zijn daar geen andere (passende) sproeiers voor?

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
« Reactie #23 Gepost op: oktober 24, 2017, 16:57:18 »
Voor zover ik weet niet

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: oktober 24, 2017, 18:13:41 »