Auteur Topic: Inhouden 2e carb  (gelezen 3988 keer)

Offline Iwan97EE90

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 34
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #75 Gepost op: maart 10, 2018, 22:51:37 »
Compressietest was 9.5/10/10.2/10.2.

Offline Iwan97EE90

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 34
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #76 Gepost op: maart 15, 2018, 22:25:16 »
Heb helaas niet kunnen testen met een drupje olie in de cilinder te doen. Volgens meerdere mensen niet heel schokkend maar hoor toch graag de meningen. Een manier waar ik de kleppen mee kan testen of kan zien of het daar niet aanligt?

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3663
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #77 Gepost op: maart 15, 2018, 23:09:32 »
Wat zijn de fabriekswaarden voor de compressie?




Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 515
  • Gehakt
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #78 Gepost op: maart 16, 2018, 16:34:24 »
het is volgensmij moeilijk te meten of het de kleppen wel zijn, je kan luisteren in de uitlaat of inlaat met een cilinderlek test maar verder kan je niet veel doen.
als je dat druppeltje olie in de cilinder doet en er is weinig verschil weet je dat het de zuigerveren niet zijn, dan blijft er dus weinig over en kan je tot de conclusie komen dat het de kleppen zijn :)
'91 Si
'88 P7 1.0

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3663
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #79 Gepost op: maart 16, 2018, 17:31:14 »
Rond de 10 zou het moeten zijn wat ik hier en daar lees, dus die resultaten zijn dan best netjes voor een blokje van bijna 30 jaar oud.
Het lijkt me ook niet dat het slechte lopen te maken heeft met die kleine verschillen in waardes.

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 515
  • Gehakt
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #80 Gepost op: maart 16, 2018, 18:02:11 »
ik heb hier de info uit het werkplaatshandboek voor 2e en 2e-e:
Compressiedruk: 1270 kPa (12.7 bar)
Minimum druk: 981 kPa (9.81 bar)
Verschil tussen de cilinders: 98 kPa(0,98 bar) of minder

conclusie: het verschil is niet te groot maar wel wat aan de lage kant, ik zou hier het probleem niet zoeken.
'91 Si
'88 P7 1.0

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1484
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #81 Gepost op: maart 16, 2018, 19:57:28 »
12,7 bar is wel erg veel, ik vraag me echt af of een nieuwe motor dat haalt.... Zelfs m'n oude 2T-G, die bekend staat om een redelijk hoge compressie, haalde dat niet net na een revisie.

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 515
  • Gehakt
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #82 Gepost op: maart 16, 2018, 22:37:13 »
tja ik kopieer het werkplaatshandboek ook maar  ;)
'91 Si
'88 P7 1.0

Offline Patrix

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 3663
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #83 Gepost op: maart 17, 2018, 10:02:01 »
Misschien is die 12,7 de max? met veel koolaanslag krijg je ook een hogere compressie.

Offline Experion

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 515
  • Gehakt
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #84 Gepost op: maart 17, 2018, 11:40:01 »
ik denk persoonlijk dat de 12.7 slaat op een nieuwe motor, er staat niks over in het handboek.
'91 Si
'88 P7 1.0

Offline Iwan97EE90

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 34
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #85 Gepost op: maart 20, 2018, 18:35:50 »
Dan ga ik in de compressie opzich niks zoeken. De laatste dagen gaat t met koude starten beter en sindsdien de vacuumvervroeger door monteur nu wel vacuum krijgt van 1 kant zijn de toeren stationair ook normaal hoe het was toen ik hem vorige winter kocht. De timing inmiddels nog niet kunnen nakijken. Ik ga daar denk een timing pistool ofzo ervoor kopen.

Ook heeft hij ze zn dagen dat hij een beetje nukkig rijd als hij koud is en soms rijd ie gwn zoals het hoort.

Ik ga eens proberen zo carb reinigingsmiddel direct bij de benzinepomp erin te doen en tevens vacuumslangen vervangen.

Iemand tips waar ik de juiste vacuumslangen kan kopen? Hoeft geen silicone te zijn. Bij de dealer ben ik denk een fortijn kwijt :o

Offline DOHCmeSOHC

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 1484
  • Drive 'er straight sideways!
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #86 Gepost op: maart 20, 2018, 18:37:49 »
Als je binnenkort een keer langskomt om die carb op te halen, kan ik meteen m'n ontstekingslamp er opzetten als je wilt? Kunnen we meteen kijken :)
Thomas

Offline brunootje36@hotmail.com

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 21
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #87 Gepost op: juli 02, 2018, 01:52:25 »
Eerst en vooral kleppen stellen, ontsteking vervangen door een elektronische van een latere 1e of 2e...daarna gewoon alle vacuumbuisjes vernieuwen , en eventueel pcv klep nakijken, reinigen of vernieuwen. Zijn op zich geen grote kosten  maar helpen wel.ooh ja...bij mij was het rubber waar de pcv klep inzit in het kleppendeksel miniem gescheurd maar veroorzaakte gelijkaardige problemen. De lisfires zullen ook verdwijnen als je een elektronische verdeler hebt geplaatst...groetje s Bruno

Offline Iwan97EE90

  • SCH forum member
  • **
  • Berichten: 34
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #88 Gepost op: augustus 16, 2018, 20:22:50 »
Wat is het verschil tussen een mechanische en elektrische distributeur? Bedoel je dat ik dan geen vacuum vervroeger heb?