Auteur Topic: Inhouden 2e carb  (gelezen 3428 keer)

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
Re: Inhouden 2e carb
« Reactie #50 Gepost op: februari 26, 2018, 21:54:41 »
ik moet er trouwens achteraf gezien wel bij zeggen dat de info die ik over de sensor gaf geldt voor een 2e-e sensor naar de ecu maar het kan dat die het zelfde is als een 2e sensor ondanks het feit dat die geen ecu heeft :)
'91 Si
Meer nie

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #51 Gepost op: februari 27, 2018, 09:14:11 »
Het kan ook totaal anders zijn, want het onderdeelnummer is anders.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #52 Gepost op: februari 27, 2018, 10:03:29 »
de sensor die naar je tellers gaat zal wel het zelfde zijn denk ik maar die info staat niet in het handboek.
verder wist ik niet dat een normale 2e nog een sensor heeft
'91 Si
Meer nie

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #53 Gepost op: februari 27, 2018, 10:20:03 »
Sterker nog, een 2E-E heeft 4 sensoren. 1 voor de ECU. 1 voor de meter. 1 voor de fan van de radiateur. en 1 voor de koude start injector (een zogenaamde thermo tijd schakelaar)
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #54 Gepost op: februari 27, 2018, 16:27:43 »
Wat heeft een 2e dan? Want dus nu probeer ik te achterhalen waarom dat me gebruik van 1 op 11 a 1 op 12 gedaald is naar 1 op 7.5 ong?

Dit is pas gekomen sinds kvs, thermostaat te vervangen. Met thermostaat werkt zoals t hoort.

Er moet dus iets zijn waardoor ie zo rijk loopt of denk dat de moter koud is terwijl hij warm is...

Online DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #55 Gepost op: februari 27, 2018, 16:52:19 »
tempsensor voor het dash en 1 voor de fan denk ik?

Geen vacuumslang stuk/lek gemaakt bij het vervangen van de thermostaat? Er zitten er veel in die hoek.

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
  • 2E all the way
« Reactie #56 Gepost op: februari 27, 2018, 17:22:56 »
Ik heb dit topic even teruggelezen.
Ik meen gelezen te hebben dat het vermoeden bestaat dat (aansturing van de) de chokeklep niet functioneert. Dat is ook vastgesteld door de monteur bij de dealer.
Dat zou inderdaad de symptomen kunnen verklaren.
Vervolgens lijkt het erop dat je hier verder niets meer mee doet en verder gaat zoeken naar andere oorzaken of lees ik het verkeerd?
Als je de vermoedelijke verdachte al te pakken hebt, zou je daar dan niet eerst mee verdergaan?

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #57 Gepost op: februari 27, 2018, 17:33:47 »
Het klopt inderdaad dat me koude start compensator niet goed werkt wat er voor zorgt dat me toeren 1200 teveel is met stationair. De chef heeft gezegt dat dit klopt want hij kreeg de toeren iets lager. Maar dit doet hij al sinds afgelopen zomer. Wat ik dus raar vind is dat dit niet verandert is, maar sinds kvs en thermostaat vernieuwing hij ineens veel rijker loopt?

Neemt niet weg dat de compensator versleten is en dus voor het goede vervangen moet worden. Maar als ik het vervang ben ik dan nog steeds niet af van ineens het slechte verbruik?

Offline MzKzM

• Registered Trader
    • JDM parts blog
« Reactie #58 Gepost op: februari 27, 2018, 17:38:42 »
Systeem is goed ontlucht? Gaatje in the thermostaat naar boven zodat lucht eruit/erdoorheen kan?
Ik verdenk toch dat het iets met de temperatuur te maken heeft. Thermostaat is niet een racing thermostaat oid? (die hebben vaak een lagere openingstemperatuur waardoor de motor altijd "ziet" dat deze nog niet op temperatuur is en extra brandstof toevoegd. Werkt bij EFI zo, kan me voorstellen dat dit bij carbs ook zo is.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #59 Gepost op: februari 27, 2018, 18:09:05 »
Was n Gates thermostaat van 8 euri, en zover ik weet goed ontlucht. Staat netjes op peil en is na paar ritjes niks meer overgelopen en is alles kurkdroog. Met rijden komt hij ook op dezelfde manier op tempratuur. Net zo snel.

Maar gaatje van thermostaat die naar boven hoort te staan weet ik niet zeker. Wat doet het dan met het koelsysteem doet?

Offline Viktor

• SCH forum member
  • **
  • 2E all the way
« Reactie #60 Gepost op: februari 27, 2018, 18:59:40 »
Ik zou maar eens beginnen met het op orde krijgen van de carburateur; dus de bediening van de choke in orde maken, en dan eens kijken of er nog andere problemen boven komen drijven.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #61 Gepost op: februari 27, 2018, 20:11:47 »
Verbruik kan wel komen door de hele koude buitenlucht, dat doet ook wat met je afstelling

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #62 Gepost op: februari 27, 2018, 20:54:42 »
dat is toch wel wat extreem, ik rijdt momenteel 1 op 10 met een hele zware rechtervoet dus er zal denk ik wel iets mis zijn om nog minder zuinig te rijden
'91 Si
Meer nie

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #63 Gepost op: februari 28, 2018, 06:40:24 »
Dat lijkt me ook een beetje gortig, van 1/12 naar 1/8 door koudere omstandigheden, ik rij nu misschien 35 km minder op een tank.

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #64 Gepost op: februari 28, 2018, 09:21:20 »
Temp sensors geven de juiste wat ik ook op internet heb kunnen vinden.

HIC is het ding wat aan me luchtfilterhuis zit wat n soort thermostaatje heeft. Dit stuurt de klep aan op luchtfilterhuis voor warme en koude lucht. Maar wat ik in mr haynes manual en internet kan lezen ook voor het lucht/brandstof mengsel warm.

Het kan zijn dat met deze temps deze bijna niet warm genoeg wordt of hij is gewoon niet goed meer. Aankomende vrijdag ga ik nog even langs de dealer en dan wil de chef nog wel even kijken en aan de gasmeting hangen. Dan ga ik ook gelijk vragen dat ding door te meten.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #65 Gepost op: februari 28, 2018, 14:52:47 »
Voor zover ik weet regelt die HIC alleen de klep in je luchtfilter, er zitten ook maar 2 slangetjes aan, n voor het vacum en n om de klep te bedienen, bij mijn P7 althans...

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #66 Gepost op: maart 03, 2018, 01:41:34 »
Update, vanmiddag weer bij dealer geweest en op de gasmeting gehangen. Lambda was 1.03. Co2 was 2.0. Verder gezocht waarom dat vacuum vervroeger erg weinig vacuum kreeg en bleek iets niet goed aangesloten te zijn. Zo ook de choke mechanisme laten smeren.

Nu loopt ie 850rpm stationair. Vacuumvervroeger kan zijn werk nu doen. En nu verder kijken of de koude starts geen misfires komen.

Zo ja denk ik compressie test en ontstekingtijdstip afstellen of iets anders?

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #67 Gepost op: maart 03, 2018, 11:34:14 »
Probleem met de choke ook opgelost dan? ik dacht dat de problemen ontstaan waren door het verversen van de kvs, maar nu zat er dus iets niet goed aangesloten??

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #68 Gepost op: maart 04, 2018, 00:31:13 »
Dat ie zoveel zuipt op t moment is idd na de kvs wissel. Maar dat misfiren/op 3 cilinders lopen doet ie al sinds oktober denk en dat is nu van soms naar altijd en best erg gegaan. Maar bij de dealer kon hij dus ook laten zien dat de vacuum vervroeger ze werk niet deed.

Ik kijk dus nu even aan hoe het loopt, maak me nog wel zorgen om zn koude start....

Ben er toch wel van overtuigt dat ik in de zomer of een andere moter erin wil. Of waarschijnlijker deze ombouwen naar injectie.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #69 Gepost op: maart 04, 2018, 09:33:36 »
Blokje zelf is nog goed toch, en nog maar weinig gelopen? Dan zou ik er een andere carb. op zetten.

Offline JZ

• SCH forum member
  • **
« Reactie #70 Gepost op: maart 04, 2018, 20:16:50 »
Ik zou ook op zoek gaan naar een andere carb. Ombouwen kan altijd nog. En niet / of met misfires rondrijden is ook geen pretje.

Online DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #71 Gepost op: maart 04, 2018, 21:14:28 »
Ik zal deze week als ik tijd heb eens mijn schuur induiken en die 2E opsnorren om daar de carb enzo vanaf te draaien voor je :)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #72 Gepost op: maart 04, 2018, 22:26:33 »
Ik vind het alleen wel vreemd van de misfires en het op drie poten lopen, dat is toch meer een ontstekingsprobleem lijkt me? Maar ook die is voorzien van nieuwe onderdelen lees ik.

Dat de vacum vervroeging niet goed werkte hoeft ook geen probleem te zijn, die zorgt er alleen voor dat die wat minder verbruikt en soepeler loopt bij de lagere constante toerentallen, die van van mij doet het helemaal niet meer, en ik ondervind daar weinig tot geen hinder van.

Een andere carburateur proberen kan natuurlijk altijd, je moet ergens beginnen.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #73 Gepost op: maart 05, 2018, 11:23:06 »
Volgens mij heb je verschillende problemen en moet je per probleem dingen uitsluiten. Misfire of op 3 cilinders lopen moet een ontstekings issue zijn. Dus toch weer bougies controleren (op kleur), bougiekabels goed aangeduwd? Juiste type verdelerkap? Juiste rotor? op 3 cilinders lopen kan niet aan de carburateur liggen.

Offline Iwan97EE90

• SCH forum member
  • **
« Reactie #74 Gepost op: maart 07, 2018, 16:56:21 »
Gisteravond even de bougies kunnen controleren. Eentje is grijs bruin van cilinder 1, de overige 3 zijn wit/grijs.

En de ontsteking nog nagelopen en alles zit er goed op. Dus ga z.s.m. compressietest uitvoeren. Dat chokeklep goed werkt moet ik nog controleren. Dus dat ie dicht zit met starten.

Hopelijk komt er wat nuttigs uit de compressietest, ik laat het even weten. Hoor graag jullie mening zou graag fotos willen plaatsen maar lukt me niet.