Auteur Topic: Starlet Remmen  (gelezen 374 keer)

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
Starlet Remmen
« Gepost op: oktober 15, 2017, 17:34:12 »
Zoals in het onderwerp vermeld heb ik enige technische vragen over Starlet remmen.

Ik wil graag ooit(zoals veel van mijn plannen) grotere remmen op mijn starlet monteren.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op Wilwood Powerlite Remklauwen
http://wilwood.com/Calipers/CaliperProd.aspx?itemno=120-8729
Dit zijn klauwen voor maximaal 22mm dikke 11inch(280mm) schijven.
ik ben er achter gekomen dat oem schijven van een normale Mini Cooper 1.6 precies die maten hebben en 4x100 steek zijn :D
het naafgatdiameter van die schijven is wel iets groter maar daar kan wel een centreerring zoals bij velgen tussen.

Het gedeelte waar ik nog niet helemaal uit kom is hoe ik die klauwen aan het fusee vast maak
Bij het fusee van een normale p8 zit het remzadel aan het fusee vast, er zitten dus geen gaten in voor een remzadel ,deze zijn wel nodig voor die remklauwen
gt turbo/glanza/paseo fusee's hebben deze gaten wel aangezien het remzadel niet aan het fusee vast zit(daarmee bedoel ik dat het niet een stuk is zoals bij p7/8)
Ik zag ook dat normale p9 fusee's (soms?)ook deze gaten hebben, zitten deze op dezelfde plek als bij de turboversies of zijn die anders?
zijn er behalve dat eventuele verschil nog andere verschillen tussen de 2 fusees?

mocht het nodig zijn, een fusee van een turbo starlet/paseo is een directe bolt on voor andere starlets toch?
ik ga er in dit geval vanuit dat een paseo fusee hetzelfde is als dat van een gt turbo/glanza aangezien ze (volgensmij) dezelfde remmen hebben.
'91 Si
Meer nie

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Starlet Remmen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2017, 15:39:41 »
je kan inderdaad voor dit soort remmen gaan. maar wat vaak gedaan word is de fusee's van een gtt/glanza gebruiken. die schijven zijn al wat groter .en je kan hier goede aftermarket blokken en schijven op krijgen. persoonlijk heb ik met die combinatie hele goede ervaringen. ook met zwaarder circuit gebruik wil dat goed. en voor het vermogen (stock 1.3) gaat dat zeer zeker genoeg zijn.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2017, 17:52:15 »
Ik ben wel zo iemand die graag iets anders heeft dan andere personen(wie niet?) :)
Er is dus behalve de remzadelgaten niet echt een verschil tussen normale en gtt/glanza fusee's?
als ik voor die wilwood remmen ga moet ik toch een steun maken voor de klauw dus dan maakt het niet uit waar die gaten zitten

ik kan me zo voorstellen dat gtt fusees mischien iets gunstigere uitlijning hebben uit zichzelf door bijvoorbeeld de fuseekogel locatie
'91 Si
Meer nie

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2017, 20:15:49 »
Heb nog even een beetje extra gezocht, en het lijkt erop dat tussen normale p9 en gtt/glanza remmen alleen het fusee en de schijven anders zijn, klopt dat?
dat zou dan betekenen dat de klauwen en blokken hetzelfde zijn of zit ik nou helemaal mis?
'91 Si
Meer nie

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #4 Gepost op: oktober 17, 2017, 08:51:58 »
En de houder voor de remblokken is ook anders
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #5 Gepost op: oktober 17, 2017, 15:06:13 »
ok, ik weet nog niet voor welke fusee's ik dan ga maar als ik het goed begrijp maakt het voor die 4 pot wilwood klauwen niet veel uit.
als het natuurlijk maar geen normaal p7/8 fusee is ;)
'91 Si
Meer nie

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #6 Gepost op: oktober 17, 2017, 15:12:06 »
oh, en allemaal bedankt voor de reacties ;D ik heb er zeker weten veel aan :)
'91 Si
Meer nie

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #7 Gepost op: oktober 17, 2017, 17:14:08 »
P7 en P8 zijn anders, de rest weet ik niet

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #8 Gepost op: oktober 18, 2017, 09:03:38 »
P7 lijkt op P9, maar is niet hetzelfde. P8 is totaal anders.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #9 Gepost op: oktober 18, 2017, 19:22:01 »
Ik was afgelopen zaterdag bij mn broer die een p7 heeft en die remmen waren ongeveer hetzelfde als mijn p8 maar dan met volle schijven ipv mijn geventileerde

mn broer is weer hard bezig geweest aan zn auto, er licht sinds deze week een 4efte in met pauter drijfstangen en wiseco zuigers :)
hij heeft er een wepr stock style spruitstuk voor en een Tong ct9 hybrid
ik kan nie wachten tot dat ding loopt :)

ik denk dat mijn remmen een van mn eerste projecten wordt want mn schijven zijn al binnen een week krom en blauw  :(
dat zegt wel wat over mn rijstijl ::)
'91 Si
Meer nie

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2017, 00:43:17 »
P7 heeft losse beugels waar de klauw in zit. Die zitten bij een P8 vast op de naaf.
Ik ben bezig geweest met celica GT-Four remmen (305mm,  4 pots klauwen) op m'n p7 te zetten, het is mogelijk, maar best wel wat werk 🙂

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #11 Gepost op: oktober 19, 2017, 07:35:33 »
remmen die krom trekken is niet handig. ik rem ook fors maar voordat ik stil sta laat ik de rem weer los zodat de klauw niet klemt wanneer ik stilsta en zodoende minder kans op kromtrekkende schijven.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #12 Gepost op: oktober 19, 2017, 17:35:00 »
ik sta volgensmij ook niet echt op de rem met stilstaan, ik denk dat je kromme remmen ook sneller heb met kleinere schijven aangezien er minder thermische massa(mooi woord he?)is.
229mm 16mm dik bij mijn p8 vs 254mm en 18mm dik met turbo remmen (die jij (Rage) denk ik heb), en nou hoop ik dus straks naar 280mm en 22mm dik te gaan :twisted:
ik ga morgen langs bij een bedrijf in de buurt die verschillende metalen laseren en watersnijden om te kijken of die wat voor me kunnen betekenen :)
'91 Si
Meer nie

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2017, 17:48:58 »
Ben vandaag dus bij dat bedrijf langs gegaan maar die doen niets voor particulieren(wel enigszins begrijpelijk) dus zal ik een andere manier moeten vinden :|
'91 Si
Meer nie

Offline RickvdS

• SCH forum member
  • **
  • P8 Postert
« Reactie #14 Gepost op: oktober 23, 2017, 22:11:00 »
Ben vandaag dus bij dat bedrijf langs gegaan maar die doen niets voor particulieren(wel enigszins begrijpelijk) dus zal ik een andere manier moeten vinden :|

Ik weet even niet meer waar je vandaan komt, maar hier in Arnhem heb ik voor de MR2 twee remschijf spacers laten maken van 5mm bij een metaalbedrijf (De Smidse Metaal). Maar als je niet uit de buurt komt is het misschien wat ver weg :P.
'91 P8 Postert

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #15 Gepost op: oktober 24, 2017, 18:43:22 »
Arnhem is inderdaad wel wat ver weg, maar ik kan het via mijn oom laten doen, die werkt bij een dergelijk bedrijf.

Ik ben van plan om zaterdag een paar fusee's te gaan kopen, ik ga denk ik voor paseo fusee's
Ik wil alleen wel zeker weten dat die passen op de normale draagarm, veerpoot en stuurkogel, weet iemand hier meer van?
'91 Si
Meer nie

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: oktober 24, 2017, 21:25:21 »
Hier vind je behoorlijk wat info :)

http://starlet-forum.nl/index.php?topic=23200.0

Offline Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #17 Gepost op: oktober 24, 2017, 21:33:16 »
Bedankt :), ik denk dat ik gewoon voor p9 fusee's ga dan :)
'91 Si
Meer nie