december 18, 2017, 11:41:36

Auteur Topic: Starslee ( Rat-look )  (gelezen 510 keer)

Offline Sutarettodesu

• SCH forum member
  • **
  • Alles wat ik wil ben ik waard.
Starslee ( Rat-look )
« Gepost op: oktober 04, 2017, 15:26:38 »
Hallo

Als eerst ben ik niet erg actief op dit forum maar op dit moment was ik best gemotiveerd om hier rond te kijken

Dus dacht ik even om mijn starletje te showen.

Dit is een groene EP82 die ik had gekocht met verweerde lak en roestvorming op de motorkap en op het dak en achterklep

Na een hete zomer in frankrijk was de lak zo erg verweerd dat het herstellen van de lak niet binnen mijn budget is geweest.

Dus heb ik besloten om deze auto om te toveren tot een rat rod!

en het is een keiharde starlet die ik voor 400 euro 2 jaar geleden heb gekocht.

Zo kocht ik hem :

( na de koop heb ik de doffe plekken ingevet met lijnzaadolie zodat het niet opviel )

Ik heb deze auto gekocht met een bijna verlopen distributieriem en een versleten aandrijfas, die ik kort daarna heb vervangen voor mijn eerste lange reis naar de pyrenen

Ondertussen ook even een bumperspoiler van een renault clio en een renault espace opgepikt en pasgemaakt

Op een gegeven moment kon ik voor een mooie prijs 15'' yaris velgen ophalen en had ik ergens gratis mercedes wieldoppen kunnen halen.

Op een gegeven moment begon te motorkap erg te roesten en de kofferbak en het dak, aangezien ik de auto als daily had en zelfs in de weekenden geen tijd had om dit aan te pakken is het verder ontwikkeld, dus heb ik maar iets creatiefs ermee gedaan en een laklaag overheen gegooid

een jaar later begon de lak van de starlet erg te verweren en heeft een oud vrouwtje een inparkeerfout gemaakt en mijn hele zijkant beschadigd, er zat gelukkig 1 deuk maar de lak was wel naar de filistijnen
Verzekering wou dit niet vergoeden i.v.m haar leeftijd en haar mogelijkheid om te rijden.
Aangezien ik het budget niet ervoor had om de auto volledig laten te plamuren en te spuiten heb ik hem omgetoverd tot een rat rod.

Spatbordverbreders komen uit een jetta.

Ik had ook ergens gratis een spoiler kunnen scoren aleen was deze in een slechte staat maar ik heb hem alsnog erop gekregen!

Ik heb tegenwoordig ook een subwoofer erin zitten van 800w  en een 1200w versterker en hoedenplank speakers.

Motorisch is ie bijna origineel behalve dat ik de luchtfilterhuis van binnen heb aangepast zodat ie wat meer lucht aan kan zuigen ( doorgang groter en breder gemaakt ) en ik heb er een sportinlegfilter ( vergelijkbaar met k&n uit frankrijk gekocht via stroeve motorsport )

Ik heb ook nog sportbougies gemonteerd omdat ik de originele bougies moest vervangen

Voor zover ik het weet heeft hij geen vermogensverlies ( eerst wel met een open lucht filter ) en heeft ie nog steeds een leuk geluidje als je gas geeft.

Toekomstplannen ( geen garantie ) :

- Onderstel aanpakken zodat ie wat lager komt en een betere weggliging heeft

- Motorswap 5efe

- achterramen blinderen

- electrische ramen inbouwen

- Sportuitlaat

- Zwart maken van interieurtextiel en paseo voorstoelen  monteren

- Sportief stuurtje

- Auto opnieuw bestickeren met stickerbomb wat weersbestendig is!

Ik heb deze auto met 141k op de klok gekocht en we zitten alweer bijna bij 202k! een erg betrouwbare auto!

Met veel willekeurige dingen + weinig geld is het toch een uniek wagentje geworden!
Dit autotje roept positieve als wel negatieve reacties op, maar ik vind dat er ook schoonheid in inperfectie kan zijn!
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2017, 15:27:50 door Sutarettodesu »

Offline biggie

• SCH forum member
  • **
  • EP7's RULE
Re: Starslee ( Rat-look )
« Reactie #1 Gepost op: oktober 05, 2017, 00:08:47 »
alvast van harte welkom
leuke en aparte starletje heb je
zo zie je maar...iedereen heeft zijn eigen smaak!
Ik zou zeggen....keep it up
Leuke toekomst plannen
Double the fun.....double EP70!

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
« Reactie #2 Gepost op: oktober 05, 2017, 08:57:19 »
welkom :)

een aantal foto's doen het voor mij niet helaas.
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline skuurman

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2017, 10:08:33 »
Welkom!

Hetzelfde probleem heb ik als Rage met de foto's.
die bumperlipjes staan hem wel goed :D
Starlet p9 Sport '97

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2017, 12:45:21 »
Welkom en ben benieuwd hoe die er nu uitziet, maar waarom vergoede de verzekering niets, het oude vrouwtje is toch gewoon verzekerd?

Offline Sutarettodesu

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2017, 15:18:21 »
hai =)  ik heb mezelf wel eerder voorgesteld haha ( jaartje geleden ofzo )

Dit kwam omdat het vrouwtje met verlopen rijbewijs ree , ik ben in contact met een kennis gekomen die deze mevrouw kent, en haar rijbewijs bleek al een half jaar verlopen te zijn ( vrouwtje van 88 met een suzuki swift met allemaal deuken )
Omdat ik op dat moment de auto niet bestuurde ( ik zat gewoon thuis en ik ging naar buiten en toen zag ik een papiertje en dat ik schade had )

Ik heb de politie ook al ingeschakeld en een proces verbaal geschreven, helaas had mevrouw niet veel geld dus moest ik zelf een nieuwe voorbumper + zijscherm halen en achterwielkast plamuren daar zit nu een spatbordverbreder overheen

ze is haar rijbewijs wel voorgoed kwijt , ik hoorde ook dat ze gewoon achter het stuur kroop sinds ze afgekeurd was door haar dokter en cbr

Foto's moeten als het goed is nu gefixed zijn, niet schrikken haha
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2017, 15:49:54 door Sutarettodesu »

Online Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2017, 15:53:07 »
Dit ziet er wel gaaf uit :)
Ik vond op die eerste fotos die mercedes wieldoppen niet kunnen maar zonder logo's ziet et er wel goed uit :)
Ik ga probere mijn slet een beetje netjes te houden, maar dit kan ik ook wel waarderen :)
'91 Si
Meer nie

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2017, 18:26:55 »
Dit kwam omdat het vrouwtje met verlopen rijbewijs ree

Zoiets dacht ik al ja, en je auto ziet er wel geinig uit zo, one of a kind. (misschien de wieldoppen matzwart?)

Online Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #8 Gepost op: oktober 07, 2017, 18:43:55 »
Waarom zit er trouwens maar 1 ruitenwisser op van voren, is dat niet een beetje onhandig?
'91 Si
Meer nie

Offline Deospray_ultra_dry

• SCH forum member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: oktober 08, 2017, 12:47:14 »
Vette bak! Maar wat heb je nou precies met de lak gedaan? Rot dit niet weg binnen een paar jaar zo?

Offline Sutarettodesu

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: oktober 21, 2017, 14:05:39 »
Als een auto van binnenuit roest van verotten ze inderdaad , het enigste wat van binnenuit roest is de achterklep, voor de rest hoopt er nergens corrosie op bij de auto dus rot hij in principe niet mits je hem van buiten gewoon goed blijf bijhouden om te voorkomen dat hij verder roest

ik houd de buitenkant ook af en toe bij met lijnzaadolie, glimt een stuk beter en als er nieuw roest er bij zal komen buiten de lak om kan je het zo wegpoetsen, maar tot nu toe heb ik buiten alles geen rotte plekken of extra roestvorming gezien.

Ik heb de auto ook gespoten en gerold met blanke lak na het aanbrengen van het roest, om te voorkomen dat de roest proces verder gaat

Ik heb een tijdje problemen gehad met nieuwe ruitenwissers, kocht ik een nieuwe , vloog de ene arm er weer vanaf

Nu we een ruitenwissermotor verder zijn en een nieuwe arm heb ik weer dubbele ruitenwissers =)

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: oktober 21, 2017, 14:58:34 »
Lijnzaad olie (gekookte) gebruik ik ook als roestbestrijding, spul werkt perfect en kost geen drol.

Tip: als je er 10% verf (of blanke lak) doorheen mengt droogt het aanzienlijk sneller dan de 2 dagen die het normaal nodig heeft.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #12 Gepost op: oktober 21, 2017, 19:44:48 »
Een plek waaruit de starlet maar ook andere auto's (yaris) van binnenuit kunnen roesten is achter bij de dorpel ten hoogte naar de wielkast toe .

Bij mijn slet heb ik dit met blanke wax oil behandeld .

Binnen bekleding verwijderen en dan kun je erbij, als je dit doet bij aanschaf kun je de leeftijd verlengen.
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: oktober 21, 2017, 20:03:13 »
Ik heb daar ook roest behandeld, je bedoeld de plek waar je linkervoet staat? (of de rechter van de passagier ;D)

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #14 Gepost op: oktober 21, 2017, 20:59:48 »
Ik heb daar ook roest behandeld, je bedoeld de plek waar je linkervoet staat? (of de rechter van de passagier ;D)

Nee achter bij de achterbank binnenzijde carroserie .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #15 Gepost op: oktober 21, 2017, 21:35:22 »
Ok, dan zal ik daar ook eens een kijkje nemen, ik dacht even dat je die plekken links en rechtsvoor bedoelde, bij het bredere stuk van de dorpel, daar rotten ze ook snel door. (de P7 althans)

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #16 Gepost op: oktober 21, 2017, 21:56:40 »
Ok, dan zal ik daar ook eens een kijkje nemen, ik dacht even dat je die plekken links en rechtsvoor bedoelde, bij het bredere stuk van de dorpel, daar rotten ze ook snel door. (de P7 althans)

Ook ja p8 iets minder maar je moet het daar wel goed schoonhouden met het blad en vuil wat zich hier wil ophopen .

Dorpel en onderkant voorschermen .

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: oktober 21, 2017, 22:30:10 »
Achter de spatborden ook ja, maar ik bedoel eigenlijk de bodemplaat, in de hoeken bij de dorpels.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #18 Gepost op: oktober 21, 2017, 22:43:23 »
Daar heeft de p8 geen last van ! :)

Online Experion

• SCH forum member
  • **
  • Gehakt
« Reactie #19 Gepost op: oktober 22, 2017, 10:15:41 »
Ik heb bij mijn p8 gaten waar het water van de achterwielen heenspuit met rijden, maar de dorpels zijn nog wel roest vrij al kunnen ze wel makkelijk vol lopen
'91 Si
Meer nie

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: oktober 22, 2017, 11:00:27 »
Op die plekken zit ook vaak veel blad en modder, bij mij zat dat ook helemaal vol toen ik hem kocht, schoongemaakt ontroest en een paar spatlapjes erop.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #21 Gepost op: oktober 23, 2017, 21:38:57 »
Moest even een voorbeeld posten 3e foto van mijn post een voorbeeld van waxen aan de binnenzijde.

http://starlet-forum.nl/index.php?topic=24378.0