Beste forum leden,
Sinds kort na een heftige sprintje te hebben getrokken met iemand op de weg, constateer ik dat mijn remmen niet goed meer functioneren.
Welke problemen zijn er?
Naar mijn denken lopen mijn remmen aan. Ik heb voor en achter sport schijven van de Glanza:
-Als ik rij en wil hem laten "uitrollen" staat hij redelijk snel stil. Zelfs te snel.
-Zodra ik 60km p/u rij, dan hoor ik ook een soort schurend geluid alsof de handrem omhoog staat (natuurlijk staat hij niet omhoog)
-Als ik op een helling sta, rolt de auto ook niet naar voor of achter. En als hij rolt, hoor je weer een schurend geluid maar dan veel harder.
Ik moet ook zeggen, tijdens het sprinten wilde ik af remmen voor een soort helling, en dat deed ik geleidelijk maar wel hard. En tijdens het remmen zag ik mijn handremlampje branden. Vervolgens ben ik naar het vloeistof metertje gaan kijken en idd, vloeistof komt bijna tegen het minimaal streepje aan.
Na veel research gedaan te hebben, beweren vele mensen dat het wellicht aan de remklauw kan liggen of handremkabel die niet goed is.
Als het de remklauwen zijn, dan zal ik zo'n revisieset kopen en wil ik iemand hier op het forum vragen wie dat ooit eerder heeft gedaan, mij hiermee te helpen. Of anders gezegd ik zal diegene helpen, want handig ben ik echt niet.
Als het de handremkabels zijn dan ken ik wel iemand die mij daarbij wilt helpen.
Dus alle info is welkom! Ik zal hier zeker over updaten zodra ik meer weet!
(Aanvullende informatie: Het is een P9 met een FTE erin, voor en achter glanza remmerij)