december 18, 2017, 11:37:33

Auteur Topic: Druklager (weer) stuk?  (gelezen 139 keer)

Offline jeroen29

• SCH forum member
  • **
Druklager (weer) stuk?
« Gepost op: oktober 02, 2017, 19:15:36 »
Beste,

Onlangs heb ik de koppeling van mijn starlet laten vervangen om het druklager hoorbaar werd. Hierbij is ook het vliegwiel los geweest om te controleren of de krukas pakking nog goed was. 

Echter, nu heb ik het idee dat ik weer het druklager hoor. Uiteraard ben ik terug geweest naar de garage waar ik deze reparatie heb laten doen, ze zeggen dat de koppeling gewoon goed is. Zelf kunnen ze het geluid niet reproduceren zeggen ze, inmiddels heeft de auto al 2 volle dagen bij de garage gestaan. Ik heb ze het geluid al een keer laten door een monteur mee te laten rijden, maar alsnog zeggen ze dat ze dat specifieke geluid niet kunnen reproduceren.

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Hierbij een filmpje van het geluid.

https://www.youtube.com/watch?v=xfyXDyOJKGw

Op zo'n 8-9s laat ik de koppeling los en is te horen dat het geluid weg is.

Als ik lang(er) de koppeling in houdt blijft het geluid aanhouden. Het lijkt me dus niet dat het een lager in de versnellingsbak is, dat zou uiteindelijk helemaal stil staan en dus geen geluid meer moeten maken?
Alle versnellingen zijn goed in te leggen wanneer het geluid optreedt, het lijkt me dus dat de koppelingsplaat dus goed los komt van het vliegwiel.
Wanneer ik gas geef wordt het geluid hoger.

Iemand hier een suggestie?

Groeten,
Jeroen

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ┤PrutĚser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Druklager (weer) stuk?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 02, 2017, 19:18:22 »
Ik zou zeggen, ff de bak eraf trekken en kijken, maar dat is niet voor iedereen zo makkelijk
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline DOHCmeSOHC

• SCH forum member
  • **
  • Drive 'er straight sideways!
« Reactie #2 Gepost op: oktober 02, 2017, 19:19:56 »
druklager hoor je juist als je de koppeling los laat, dus mijns inziens is het niet het druklager, wat het wel is? Geen idee.

Offline jeroen29

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 02, 2017, 19:24:28 »
Ik zou zeggen, ff de bak eraf trekken en kijken, maar dat is niet voor iedereen zo makkelijk

Was dat maar zo makkelijk, dan had ik 'm in eerste instantie niet laten vervangen maar m'n handen zelf vies gemaakt.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #4 Gepost op: oktober 02, 2017, 19:32:45 »
druklager hoor je juist als je de koppeling los laat, dus mijns inziens is het niet het druklager, wat het wel is? Geen idee.

Dat denk ik dus ook. Normaal hoor je een druklager niet als je de koppeling intrapt. Denk dat je er gewoon mee door moet rijden tot het kapot gaan. En dan de garage weer bellen.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline jeroen29

• SCH forum member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: oktober 03, 2017, 06:52:52 »
Ja daar ben ik ook bang voor.. had het wel graag gefixt gehad..