Auteur Topic: Weird voltage drop issue when warm - alternator? ground?  (gelezen 84 keer)

Offline RyanCaleb

Weird voltage drop issue when warm - alternator? ground?
« Gepost op: september 20, 2017, 08:46:39 »
Hi there,

When the engine is warm, my voltmeter suddenly drops from 14-ish V down to 12-ish volts. (FYI, it's only hooked up to an ignition-controlled source in the cabin).

When it first happened, it was the common 'both brake/charge warning lights' issue we often see in Toyotas. I drove it home (only a mile or so) and shut it down. It was reading 12.1v when I turned it off. A few hours later I went out to start looking at it, put the key in and turned it on and ... it was reading 14.4v again. After driving about 6 or 7 minutes, it dropped down to 12.3 ...

So I get home, park it, shut it off ... Wait about 10 minutes and turn it on and it was still 12.2-12.3v.

A few hours later, go out to check it ... and surprise, surprise ... it's back to 14.4v when started. I've tested this a few times now, and the voltage drop ONLY occurs when the engine is warmed up to operating temps.

I've checked the battery ground to the chassis - added a second JUST in case. I checked the wiring from the alternator to the hot side of the battery ... seems intact and I've cleaned the contacts, but haven't been able to replace the wiring as I'm currently out of decent-gauge wire/cable.

Note: I don't currently have a multimeter ... not sure I can easily obtain one today as it's a stat holiday here in Alberta, but I will if I need one ...

Regarding more ground wires ... I'm not 100% sure where the engine block to ground in a 4E-FTE is supposed to be, I don't immediately see it ... so was wondering if anyone with one can tell me where it normally runs from/to? I haven't been able to look underneath yet as I've not gotten the car in the air ... as my garage is currently unavailable due to a sons' project ...

Wondering if anyone's experienced this and if it's maybe just a ground issue rather than an alternator issue ... I'd prefer to trace/replace wiring rather than get the car in the air to R&R the alternator ... which is a little more costly ... But looking for some input.

Any help/suggestions are appreciated, thanks!

« Laatst bewerkt op: september 20, 2017, 09:37:00 door Rage »

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
Re: Weird voltage drop issue when warm - alternator? ground?
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2017, 09:39:44 »
ff getranslated  (met google) van Canadees naar Nederlands :)

Hallo daar,

Wanneer de motor warm is, druppelt mijn voltmeter plotseling van 14-ish V naar 12-ohm volt. (FYI, het is alleen aangesloten op een ontstekingsgestuurd e bron in de cabine).

Toen het voor het eerst gebeurde, was het de gemeenschappelijke 'beide rem / lading waarschuwingslampen' kwestie zien we vaak in Toyotas. Ik heb het naar huis gereden (slechts een mijl of zo) en sluit het neer. Het leest 12.1v toen ik het uitzette. Een paar uur later ging ik uit om er eens naar te kijken, de sleutel in te zetten en aan te zetten en ... het leest nog 14.4v. Nadat u ongeveer 6 of 7 minuten hebt gereden, viel het neer op 12,3 ...

Dus ik kom naar huis, park het, zet het af ... Wacht ongeveer 10 minuten en zet het aan en het was nog steeds 12.2-12.3v.

Een paar uur later ga je uit om het te controleren ... en verrassing, verrassing ... het is terug naar 14.4v toen het begon. Ik heb dit een paar keer getest en de spanningsval komt alleen voor wanneer de motor op operationele temps wordt verwarmd.

Ik heb de batterij grond aan het chassis gecontroleerd Ik heb de bedrading van de dynamo naar de warme kant van de batterij gecontroleerd ... lijkt me intact en ik heb de contacten schoongemaakt, maar heb de bedrading niet kunnen vervangen, omdat ik momenteel geen fatsoenlijke draad / kabel heb .

Opmerking: ik heb momenteel geen multimeter ... niet zeker dat ik je vandaag gemakkelijk kan verkrijgen omdat het hier een statige vakantie is in Alberta, maar ik zal als ik één nodig heb ...

Wat meer gronddraden betreft, ik ben niet 100% zeker waar het motorblok naar de grond in een 4E-FTE moet zijn, ik zie het niet onmiddellijk ... dus vroeg me af of iemand met mij het me kan vertellen waar het normaal loopt van / naar? Ik ben nog niet in staat geweest om naar beneden te kijken, omdat ik de auto niet in de lucht heb gekregen ... omdat mijn garage op dit moment niet beschikbaar is door een zonenproject ...

Ik vraag me af of iemand dit heeft ervaren, en als het misschien maar een probleem is in plaats van een alternatorprobleem, dan zou ik liever de bedrading traceren / vervangen dan de auto in de lucht naar R & R de alternator krijgen ... wat is een beetje meer kostbaar ... Maar op zoek naar wat input.

Eventuele hulp / suggesties worden gewaardeerd, bedankt!
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline joris

• SCH forum member
  • **
  • POSTERT
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2017, 11:40:12 »
Tip:

Stel je even voor!

(Who are you)

http://starlet-forum.nl/index.php?board=9.0
Groeten Joris

###BLACK PEARL###

Offline Gourmetski

• SCH forum member
  • **
    • Showroom: Scarlet Starlet P8 Xli '95
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2017, 12:44:47 »
Hi there and welcome!

Could it be that your 4EFTE initiates some cooling fan or other things when it is warm?
I'd almost think that these is simply something using 2V from your battery then.
Love is just a chemical. We give it meaning by choice.