Auteur Topic: startonderbreker starlet P9  (gelezen 133 keer)

Offline hendrikuss

• SCH forum member
  • **
startonderbreker starlet P9
« Gepost op: augustus 30, 2017, 12:33:31 »
De P9 van mijn dochter kampt met startproblemen. Eerst af en toe niet de eerste keer starten. Het gebeurt steeds vaker dat ie niet aanslaat en de laatste tijd doet ie soms ook niets meer. En 10 minuten later weer wel.

Ze heeft twee keer de wegenwacht er bij gehad. De eerste sprak over oxidatie bij de stekker op de startmotor. Dit is schoongemaakt(niks te zien eigenlijk) en ingespoten, maar enige dagen later toch weer niet starten.

Afgelopen week had ze er een oudere wegenwachter bij die alles heeft doorgemeten en de accu en ook de startmotor uitsloot. Hij merkte dat de injectoren geen signaal kregen (of zoiets) en concludeerde dat het of in de sleutel zat of in de aftermarket startonderbreker en adviseerde deze er uit te halen of uit te schakelen. Hij zei dat het bij een later geinstalleerde startonderbreker relatief eenvoudig was. Iets van draden volgen tot de kabelboom en de originele draden weer herstellen (solderen).

Nu merk ik bij het zoeken naar iemand die dit kan dat je juist doodgegooid wordt met aanbieders die originele startonderbrekers er uit kunnen programmeren, maar niemand die dit doet.
Er zullen toch wel personen of garages zijn die dit doen!

Ik merk dat in de fora nogal schroom is om het daar over te hebben, maar misschien kan iemand me dan via een persoonlijk bericht op weg helpen met een betrouwbaar iemand in contact te komen. Heel graag.

Het is sowieso niet handig, die startblokkering. Wel als de auto nieuw is natuurlijk maar deze starlet is 19 jaar oud en ze heeft er 1 zendertje bij. Als je die kwijtraakt kun je niks meer.

Alvast bedankt
Henk

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
Re: startonderbreker starlet P9
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2017, 19:56:27 »
Het is in principe niet moelijk om het zelf te doen maar als je niks met elektra hebt dan houdt het op .

Het is vrij eenvoudig ik vermoed iets van een alarm met druppel met een r.o.m erin .

Ik weet niet waar je woont ?

Heb ze vaker uitgebouwd!

Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline hendrikuss

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2017, 23:16:28 »
Ik woon in Apeldoorn, maar kan er natuurlijk wel mee rijden.
Laat het maar weten.

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2017, 19:03:36 »
Stuur maar een mailtje via het forum !

Dan bespreken het wel .
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline hendrikuss

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2017, 19:56:39 »
Gisteren is de startonderbreker er uit gehaald.
Tot nu toe start ie steeds. Het is nog even afwachten of het probleem daarmee verholpen is.
Dank aan Daan.
Kan slot op.