Auteur Topic: Gasklep sluit niet helemaal  (gelezen 107 keer)

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
Gasklep sluit niet helemaal
« Gepost op: augustus 29, 2017, 20:44:07 »
Ik heb pas mijn gasklep huis helemaal schoongemaakt (hij was behoorlijk zwart van binnen) maar sindsdien doet zich iets vervelends voor. Soms tijdens het rijden als ik het gaspedaal los laat blijft de gasklep nét iets voor het einde hangen, wat voor verhoogde toeren zorgt als je stil staat. Als ik dan een klein trapje geef valt die wel helemaal dicht. Ik heb het onder de kap bekeken en het is niet de kabel die zwaar loopt maar zit echt in de gasklep zelf. Moet ik hem weer uit elkaar halen en misschien op een aantal punten smeren? Ik heb ook wel eens gezien dat iemand een extra hulpveer aanbracht die de klep dicht trekt, maar dit zou toch niet nodig moeten zijn?

Offline Auke

• SCH forum member
  • **
Re: Gasklep sluit niet helemaal
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2017, 18:08:40 »
De laatste wikkel van je veer aan de linkerkant is wat uitgerekt,zou dat net het verschil kunnen maken ? Anders ms eens een nieuwe in.

Auke.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2017, 20:27:05 »
Auke, die veer hoort er eigenlijk niet op, dit is een modificatie van iemand met hetzelfde probleem waarschijnlijk.

En Maerijn, als niks anders helpt is dit best een mooie oplossing toch? gas zal iets zwaarder gaan maar dat vind ik persoonlijk wel prettig.

Offline Luuk

• SCH forum member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2017, 22:48:09 »
Staat je gaskabel niet iets te strak? Dat kan het ook veroorzaken.

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2017, 23:56:45 »
tis niet dat de kabel te strak zit, hij zit zelfs een beetje losjes maar bij pedaal indrukken gaat de gasklep wel helemaal open. Ik heb de kabel er eens afgehaald en ook dan blijft die soms hangen nét voor helemaal dicht

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2017, 09:11:25 »
Ik zou het gasklephuis gewoon vervangen, als de as versleten is van de gasklep kan hij haken en ook valse lucht trekken.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Maerijn

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2017, 10:57:41 »
Ik heb nog een throttle body van een glanza automaat liggen maar deze is helaas anders.. misschien kan ik er de onderdelen van gebruiken.