Auteur Topic: Zijn dit ''goede'' verlagingsveren  (gelezen 252 keer)

Offline Sjeeko

• SCH forum member
  • **
  • Starlet P8
Zijn dit ''goede'' verlagingsveren
« Gepost op: augustus 20, 2017, 16:58:01 »
Hey,

Ik heb een vraagje,

ik heb op marktplaats verlagings veren gezien voor een niet al te dure prijs naar mijn mening.
Alleen heeft er hier iemand enige ervaring mee met deze soort verlaginsveren?

Hier een linkje erbij: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ophanging-en-onderstel/m1194592334-verlagingsveren-toyota-starlet-p8.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=3

Ik hoor graag van jullie
Starlet P8 1.3 smash 1995

Offline biggie

• SCH forum member
  • **
  • EP7's RULE
Re: Zijn dit ''goede'' verlagingsveren
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2017, 19:07:54 »
heb deze veren onder mijn P7 en rijd al 3jaar probleemloos dermee
Double the fun.....double EP70!

Offline junksculp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2017, 19:11:17 »
Ik heb even een vraagje, plaatsen jullie deze veren gewoon op de originele schokdempers? Merk je wel verschil kwa verlaging? Ik kan me voorstellen dat na 20 jaar een originele veer ook wel 40mm zakt?

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #3 Gepost op: november 01, 2017, 19:14:53 »
Zodra ze gemonteerd zijn, zie je het verschil wel.

Toen ik mijn oude en de 40mm verlagingsveren veren los naast elkaar legde, waren de oude korter. :p

Maar de nieuwe veren zakken nog wel wat na.

Edit: en ja, tot 40mm kan op originele dempers.
« Laatst bewerkt op: november 01, 2017, 19:42:46 door arjan91 »
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Donor)
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline junksculp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2017, 19:21:16 »
Dank je!

Offline Sjeeko

• SCH forum member
  • **
  • Starlet P8
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2017, 20:46:44 »
ja ik heb  sinds vorige week mijn verlaginsveren eronder gezet, en ik zag het verschil echt wel, komt miss ook omdat ik 2e handse had gekocht die dus al wat ingezakt waren.

Ik heb 40 mm achter en 45mm voor. zeer tevreden over het resultaat. en indd gwn op de originele schokdempers gedaan.

Kwam er helaas wel achter dat mijn achterste lek zijn.....

Die binnenkort ook maar even vervangen

Offline JamesDelPuttro

• SCH forum member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2017, 23:50:08 »
ja ik heb  sinds vorige week mijn verlaginsveren eronder gezet, en ik zag het verschil echt wel, komt miss ook omdat ik 2e handse had gekocht die dus al wat ingezakt waren.

Ik heb 40 mm achter en 45mm voor. zeer tevreden over het resultaat. en indd gwn op de originele schokdempers gedaan.

Mijne zijn (hoogst waarschijnlijk) ook lek... Ik heb alleen geen ervaring met schokdempers. Welke schokdempers zou ik het beste kunnen kopen? Ik moet het een beetje cheap houden...
Racing stripes... + 20 pk

Offline arjan91

• SCH forum member
  • **
  • Ha! Bier!
« Reactie #7 Gepost op: november 02, 2017, 00:27:34 »
Monroe zijn wel goed en niet heel duur.
En volgens mij Kyb zo goed als origineel. En ook niet duur.
- Starlet p8 "Friend Limited", '94 (Donor)
- Starlet p8 Gxi, '95 (Daily)
- Starlet p8 GT '94 (Vriendin)

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #8 Gepost op: november 02, 2017, 09:20:20 »

Toen ik mijn oude en de 40mm verlagingsveren veren los naast elkaar legde, waren de oude korter. :p

In uit geveerde toestand zullen ze ongeveer even lang moeten zijn. Anders gaan ze los liggen bij uitveren en is het APK afkeur.

Veren worden niet over 20 jaar steeds een stuk korter, en zeker geen 40mm. Veren roesten en veren breken, maar veren worden onder normale omstandigheden niet in elkaar gedrukt zodat ze blijvend korter worden.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2017, 09:22:46 »
Daarbij is het beter om speciale schokbrekers te kopen die gemaakt zijn voor 40mm verlaging. Originele schokbrekers of imitatie kunnen gebruikt worden, maar de rij kwaliteit zal omlaag gaan. Een schokbreker heeft een bepaald werkgebied en door verlagingsveren te monteren wordt een deel van dat werkgebied verplaatst en de vraag is of een standaard schokbreker dan nog goed werkt (schokken dempt)
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline junksculp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: november 02, 2017, 18:02:01 »

In uit geveerde toestand zullen ze ongeveer even lang moeten zijn. Anders gaan ze los liggen bij uitveren en is het APK afkeur.

Veren worden niet over 20 jaar steeds een stuk korter, en zeker geen 40mm. Veren roesten en veren breken, maar veren worden onder normale omstandigheden niet in elkaar gedrukt zodat ze blijvend korter worden.

Ze worden niet korter maar veren wel soepeler in lijkt mij toch? Door het gewicht van de auto ligt hij ook lager hierdoor.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2017, 18:19:28 door junksculp »

Offline junksculp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: november 02, 2017, 18:03:33 »

Mijne zijn (hoogst waarschijnlijk) ook lek... Ik heb alleen geen ervaring met schokdempers. Welke schokdempers zou ik het beste kunnen kopen? Ik moet het een beetje cheap houden...

Ik heb schokdempers van Ashuki ben er zeer tevreden mee en waren erg goedkoop.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2017, 18:17:46 door junksculp »

Offline Sjeeko

• SCH forum member
  • **
  • Starlet P8
« Reactie #12 Gepost op: november 02, 2017, 21:41:31 »

mijn zwager heeft voor mijn sletje een setje uit duitsland gevonden, heeft 1 a 2 week levertijd maar kost maar 150 euries
en dan heb je net zulke als je ze hier koopt maar dan voor de helft. kzal hem anders even vragen voor website ofzo

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: november 02, 2017, 23:01:34 »
Ik heb nu al drie jaar Monroe schokbrekers aan de achterzijde, eerst met de originele veren, daarna afgeslepen veren, en nu met 40mm verlagingsveren, en ze werken nog perfect.

Schokbekers speciaal gemaakt voor verlagingsveren zijn korter dan de standaard shocks, zodat de veer niet los komt te liggen als je lager gaat dan 40mm, ga je niet lager dan 40mm dan gaat het prima met de standaard shocks.

En duur hoeft het ook niet te zijn....
http://www.mister-auto.nl/fl/schokdemper-achteras/toyota-starlet-ep8-np8-1-3-12v-75pk_v15992_g900002.html

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #14 Gepost op: november 02, 2017, 23:41:08 »

mijn zwager heeft voor mijn sletje een setje uit duitsland gevonden, heeft 1 a 2 week levertijd maar kost maar 150 euries
en dan heb je net zulke als je ze hier koopt maar dan voor de helft. kzal hem anders even vragen voor website ofzo

150 voor wat? Schokbrekers? Veren?

Offline Sjeeko

• SCH forum member
  • **
  • Starlet P8
« Reactie #15 Gepost op: november 03, 2017, 20:00:42 »

150 voor de achterste schokdempers
« Laatst bewerkt op: november 03, 2017, 23:03:28 door mister_fix_it »

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: november 03, 2017, 22:00:32 »
Welk merk/soort, voor standaard schokbrekers is dat namelijk behoorlijk prijzig.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #17 Gepost op: november 06, 2017, 09:40:10 »
Inderdaad, dat is wel erg duur, tenzij het koni's zijn.