Auteur Topic: Loopt warm erg slecht  (gelezen 983 keer)

Offline Rage

• Admin
  • keep on tuning.. bit by bit
    • my showroom
Re: Loopt warm erg slecht
« Reactie #50 Gepost op: september 11, 2017, 09:29:25 »
compressie testje doen
ep82 conversie vanaf een friend. teveel mods om op te noemen. check mijn showroom

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #51 Gepost op: september 11, 2017, 10:53:00 »
Bedankt voor de reacties. Ik heb net nog even gekeken: die klem is nogal verroest maar zit nog wel op de slang en lijkt intact. Ik maak straks een afspraak bij de garage voor een compressie test.
Wat ik mij nu wel af vraag: als het idd de koppakking is, dan is er ook een goede kans op flinke motorschade denk ik? Alhoewel dit niet onze daily driver is en er nog geen 5000 per jaar mee rijden.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #52 Gepost op: september 11, 2017, 12:27:43 »
De klem kan wel zijn veerkracht verliezen als die erg verroest is, en motorschade door een lekke pakking hoeft niet perse, is ie wel eens te heet geworden de laatste tijd?

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
« Reactie #53 Gepost op: september 11, 2017, 14:03:13 »
Bougie lijkt wel 20! Jaar oud?!
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #54 Gepost op: september 12, 2017, 07:27:16 »
Nou als t goed is hoor ik vandaag van de garage hoe t zit. Ben benieuwd. De bougie is toch echt nog geen jaar oud :N

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #55 Gepost op: september 12, 2017, 09:09:09 »
Hoe komt ie dan zo vies? Is dat de meest linker bougie (als je voor de auto staat)?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #56 Gepost op: september 12, 2017, 09:42:04 »
De meest linker en rechter bougie zijn beiden even smerig. Ik heb geen idee hoe het komt dat ze zo vies zijn. Het verhaal van de koppakking waarbij eventueel koelvloeistof naar buiten wordt geperst via de bougie schacht klinkt aannemelijk als je t mij vraagt. Maar ik heb niet bijzonder veel verstand van auto's   ::)

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #57 Gepost op: september 12, 2017, 10:56:21 »
heb je ze wel strak genoeg aangedraaid? als je nieuwe bougies plaatst moet je even doorzetten totdat je voelt dat de pakking samengeperst word, beetje lastig uitleggen dat moet je voelen.

Offline mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #58 Gepost op: september 12, 2017, 10:57:15 »
Meestal worden ze juist veel te strak gedraaid

Offline Auke

• SCH forum member
  • **
« Reactie #59 Gepost op: september 12, 2017, 10:57:44 »
Ik zou denken dat het rijke lopen veroorzaakt wordt doordat de choke blijft hangen ? Dus dattie constant met de choke erop draait ?

Auke.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #60 Gepost op: september 12, 2017, 11:06:26 »
Vaak worden ze te strak gedraaid ja, maar te los is ook niet goed ::)

En hij loopt eerder te arm dan te rijk, gezien de kleur van de bougie

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #61 Gepost op: september 12, 2017, 11:49:33 »
Ik zou denken dat het rijke lopen veroorzaakt wordt doordat de choke blijft hangen ? Dus dattie constant met de choke erop draait ?

Auke.

Welke choke? P8 is EFI en wordt dus gestuurd door de ECU.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Auke

• SCH forum member
  • **
« Reactie #62 Gepost op: september 12, 2017, 19:07:21 »
Duidelijk dan...  :o

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #63 Gepost op: september 12, 2017, 23:43:18 »
Mooi dat het dus niet aan de choke ligt  ;D. Betreft het aandraaien van de bougies. Heb ze aangedraaid tot ze vast zaten: goed vast, niet muurvast. Denk niet dat het daar aan ligt.

Offline mister_fix_it

• Admin
    • Starlet Club Holland
« Reactie #64 Gepost op: september 13, 2017, 10:54:32 »
Klinkt goed idd

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #65 Gepost op: september 13, 2017, 12:28:03 »
De kans was ook klein dat het zou liggen aan de bougies, maar het lijkt erop alsof er iets langs lekt, vandaar.

Ik zou sowieso even laten checken of de koppakking nog goed is (of die losgeschoten slang is toeval)
Heb je de slang inmiddels weer aangekoppeld, en het systeem weer afgevuld? dan zou je even kunnen voelen of de slangen enorm hard worden door te hoge druk, en of het misschien wat borrelt in je expansie vat.

Daarnaast misschien nog de benzine-druk? Het lijkt er (naar mijn idee) toch op dat ie te weinig benzine krijgt, omdat ie in koude toestand extra benzine krijgt en dan wel goed loopt, toch?

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #66 Gepost op: september 13, 2017, 20:03:49 »
De kans was ook klein dat het zou liggen aan de bougies, maar het lijkt erop alsof er iets langs lekt, vandaar.

Ik zou sowieso even laten checken of de koppakking nog goed is (of die losgeschoten slang is toeval)
Heb je de slang inmiddels weer aangekoppeld, en het systeem weer afgevuld? dan zou je even kunnen voelen of de slangen enorm hard worden door te hoge druk, en of het misschien wat borrelt in je expansie vat.

Daarnaast misschien nog de benzine-druk? Het lijkt er (naar mijn idee) toch op dat ie te weinig benzine krijgt, omdat ie in koude toestand extra benzine krijgt en dan wel goed loopt, toch?

Heb hem gisteren naar dr garage gebracht om de koppakking te testen. Zij gaan de slang ook weer opnieuw aansluiten en afvullen.
De suggestie over benzinedruk klinkt ook wel logisch. Koud doet ie het idd prima. Kan het zijn dat de brandstofpomp niet voldoende druk levert? De brandstofpomp doet het wel namelijk. Of zijn er nog andere onderdelen die de brandstof druk regelen? Overigens begrijp ik van mn vrouw dat als de tank bijna leeg is en zij hem open draait ze een soort vacuüm-sis hoort. Nu ik dit zo type kan ik mij niet voorstellen dat die vacuüm-sis normaal is...  :-X

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #67 Gepost op: september 13, 2017, 20:29:30 »
Ik ben niet zo thuis in het injectie systeem, maar de druk word geregeld door een drukregelaar, en de pomp moet natuurlijk voldoende leveren, volgens mij moet de druk rond de 2,4 bar zijn, de garage zou dat evt. even kunnen meten voor je.

En of de tank van een P8 vacuüm hoort te zuigen weet ik niet, mijn P7 doet dat iig niet.

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #68 Gepost op: september 13, 2017, 21:41:03 »
Hoe ziet zo'n drukregelaar er uit? Heeft iemand anders enig idee mbt vacuüm in de brandstoftank?

Offline daandc

• SCH forum member
  • **
  • toyota liefhebber
« Reactie #69 Gepost op: september 13, 2017, 21:55:06 »
Het vacuum is normaal is ook nodig vanwege de evap .

De drukregelaar is een trommeltje zit in je aanvoer van de brandstof bijzijde de brandstofgallerij.
Beter een oude japanse die het doet , dan een jonge europese die je duwen moet !!

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #70 Gepost op: september 14, 2017, 15:53:18 »
De garage is nog niet aan de starlet toegekomen maar als blijkt dat het niet de koppakking is dan gaan we ff vragen of je de benzine druk wil testen.

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #71 Gepost op: september 14, 2017, 18:40:40 »
Ja goed plan, hoe meer je uit kan sluiten des te beter ;)

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #72 Gepost op: september 19, 2017, 21:50:49 »
Bericht gehad van de garage, ze geven aan dat het niet de koppakking is. Garagist vermoed dat de kleppen gesteld moeten worden. Nu is mijn daily driver een volvo 850 met hydraulische klepstoters, stellen hoeft niet bij die wagens. Is dit bij een starlet wel noodzakelijk? Zou dit idd de oorzaak van het probleem zijn denken jullie?

Gr. Ruurd

Offline Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #73 Gepost op: september 19, 2017, 22:42:17 »
Kleppen stellen (controleren op speling) moet zo af en toe wel gebeuren bij een Starlet, is niet hydraulisch, maar het slechte lopen kan haast niet aan een verkeerde klepspelling liggen, of er moet zoveel speling op zitten dat de kleppen amper open gaan, maar dan zou die ook moeten tikken.

In ieder geval goed nieuws wat betreft de koppakking  :)

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #74 Gepost op: september 20, 2017, 11:23:16 »
Ja op zich wel goed nieuws dat het dus niet de koppakking is, maar nu weet ik dus nog steeds niet wat de oorzaak van het probleem is  :-[. Heb nog niks gehoord van de garage dus zal hem vandaag of morgen eens bellen. Maar eigenlijk begrijp ik al dat de klepspeling niet de veroorzaker zal zijn. Dus zal vragen naar de benzinedruk. Nog andere suggesties anybody?