december 18, 2017, 11:31:45

Auteur Topic: Loopt warm erg slecht  (gelezen 1721 keer)

Offline mister_fix_it

• Admin
  • ´Prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en kn
    • Starlet Club Holland
Re: Loopt warm erg slecht
« Reactie #75 Gepost op: september 20, 2017, 20:21:09 »
Als je kleppen zo verkeerd staan, zou je het meteen moeten horen
Opinions are like assholes, everybody has one, and sometimes they stink too

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #76 Gepost op: september 21, 2017, 15:45:35 »
Zojuist contact gehad met de garagist. Kleppen zijn toch gesteld maar zoals jullie al vermoedden heeft dit het probleem niet verholpen.
De garagist geeft aan dat ie op 3 cilinders loopt. Aangezien alles vanaf rotor tot en met bougies vervangen is verdenk ik nu een injector.
Kan dit kloppen?
Wellicht kan iemand mij aan een setje helpen? Liefst tweedehands ivm prijs ::)

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #77 Gepost op: september 21, 2017, 17:01:15 »
Injector kan, kunnen ze zo voor je controleren, door te kijken naar het sproeibeeld.

En als die op drie cilinders loopt zou er ook één bougie een afwijkende kleur moeten hebben.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #78 Gepost op: september 21, 2017, 20:09:27 »
Weet je zeker dat het niet in de bekabeling zit? Ivm je brand die je hebt gehad?
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #79 Gepost op: september 21, 2017, 22:17:36 »
@pim: nee ik verwacht niet dat het de bekabeling is, het moeilijke lopen is namelijk niet veranderd.
Wellicht dat het dan idd een injector is. Ik heb slechts 2 bougies bekeken en niet alle. Ik kan voor voor 100 euro een setje 2ehands injectoren regelen via een Toyota sloop. Denk dat ik dat doe tenzij iemand ze goedkoper heeft?

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #80 Gepost op: september 22, 2017, 14:26:36 »
Ik zou eerst terwijl de motor loopt 1 voor 1 de bougiedop eraf trekken om te kijken welke cilinder er niet goed mee doet. Als het bijvoorbeeld cilinder 2 is, zou ik daar de injectoren van wisselen met die ernaast en dan kijken of het probleem zich verplaats. Ipv in het wilde weg 100 euro (!) uitgeven aan iets waarvan je niet zeker weet of dat het is.
Zoek je onderdelen?! http://verkopers.marktplaats.nl/323591 Vraag mij voor je teveel betaald bij de garage! Tot wel 50% goedkoper. Ook montage :)

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #81 Gepost op: september 22, 2017, 15:13:23 »
Ik zou eerst terwijl de motor loopt 1 voor 1 de bougiedop eraf trekken om te kijken welke cilinder er niet goed mee doet. Als het bijvoorbeeld cilinder 2 is, zou ik daar de injectoren van wisselen met die ernaast en dan kijken of het probleem zich verplaats. Ipv in het wilde weg 100 euro (!) uitgeven aan iets waarvan je niet zeker weet of dat het is.

uiteraard een veel beter idee. Gaan we dat eerst doen. Thanks!

Offline Auke

• SCH forum member
  • **
« Reactie #82 Gepost op: september 22, 2017, 16:22:24 »
Zou ze bij lopende motor niet met je blote handen afpakken. Kun je toch een lelijke opdonder van krijgen. Spreek uit ervaring zal ik maar zeggen..

Auke.

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #83 Gepost op: september 22, 2017, 18:05:59 »
Als dat gebeurt zijn je bougiekabels niet meer goed en moet je ze toch vervangen. Weet je dat ook weer :)

Offline Auke

• SCH forum member
  • **
« Reactie #84 Gepost op: september 22, 2017, 20:06:40 »
Klopt helemaal,maar dat zie je er aan de buitenkant meestal niet aan af ,toch een lu;;ige manier om daar dan achter te komen.

Auke.

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #85 Gepost op: september 24, 2017, 07:44:10 »
Haha bedankt voor de tip, zal voorzorgsmaatregele n nemen. ;D

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #86 Gepost op: september 24, 2017, 10:38:16 »
Leren handschoen :)

Offline Ruurdp

• SCH forum member
  • **
« Reactie #87 Gepost op: november 04, 2017, 08:11:34 »
Korte update na ruim een maand. T karretje is denk ik zeker 1,5 maand bij 2 verschillende garages geweest om tussendoor en in de avontuurtjes er naar te kijken (bespaart geld en heb nog n daily driver). De eerste garage beweerde uiteindelijk dat mn ECU kapot zou zijn en alleen heel erg moeilijk en duur te vervangen. Hier geloofde ik niet zo veel van. Dus naar CAR gebracht in nijkerkerveen. Ook tussendoor en in de avontuurtjes naar gekeken. Wat bleek: verkeerde bougies... :N. Waarvan 1 niet hetzelfde was als de rest :o.
Voel me knap dom: k heb ze zelf een paar maanden geleden vervangen, gehaald bij brezan. Heb hen mij laten vertellen welke ik moet hebben en kennelijk hebben ze mij per abuis ook een afwijkende mee gegeven.
Maar goed, hij lijkt het nu weer prima te doen. Heb er ook direct n nieuwe APK op. Nu alleen nog ff kijken of t probleem echt niet terug komt.

Iedereen super bedankt voor het mee denken en alle adviezen!

Offline Robinho

• SCH forum member
  • **
    • Sentimo radiatorbekleding
« Reactie #88 Gepost op: november 04, 2017, 09:05:17 »
Lol toch de bougies. Fijn dat het opgelost is. Zo zie je maar weer hoe soms een diagnose gesteld wordt bij een garage.

Online Patrix

• SCH forum member
  • **
« Reactie #89 Gepost op: november 04, 2017, 10:28:11 »
Welke (verkeerde) bougies zaten er in dan?

Offline SkaBla

• SCH forum member
  • **
    • Onderdelen lijst
« Reactie #90 Gepost op: november 06, 2017, 09:45:32 »
Haha dan koop je alle ontstekingsdelen bij mij, behalve de bougies, en dan krijg je daar het verkeerde spul mee...

mooi dat het opgelost is